Τρίτη, 26 Οκτωβρίου, 2021

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013 00:31

Απώλειες δις. ευρώ στον τουρισμό σκαφών

Posidonia_Sea_Tourism_Photo_A
Συμπεράσματα του 2ου Posidonia Sea Tourism Forum για την βιομηχανία yachting.
Το περίπλοκο, αναποφασιστικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει το ελληνικό yachting σε συνδυασμό με ελλιπείς υποδομές στις υπάρχουσες μαρίνες, στερούν από τη χώρα δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, έσοδα που θα προέκυπταν εφόσον υπήρχαν πιο ώριμες συνθήκες και κατάλληλo νομοθετικό πλαίσιο, σύμφωνα με τους ομιλητές του 2ου Posidonia Sea Tourism Forum, η αυλαία του οποίου κλείνει σήμερα στην Αθήνα.
Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ότι, σύμφωνα με έρευνα του London School of Economics, η ελληνική οικονομία είναι αποδέκτης μόλις 600 εκ. ευρώ το χρόνο από κάθε μορφής δραστηριότητα του τομέα σκαφών αναψυχής ανεξαρτήτου κατηγορίας, ενώ την ίδια στιγμή άλλες χώρες της Μεσογείου απολαμβάνουν σημαντικότατα οικονομικά οφέλη πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία λαμβάνουν ετησίως περίπου 4,58 δις ευρώ, ποσό που προέρχεται μονάχα από δραστηριότητες μεγάλων σκαφών άνω των 25 μέτρων, τα οποία αποτελούν και τη μειοψηφία του κλάδου. Από την ίδια κατηγορία σκαφών η Ελλάδα επωφελείται έσοδα ύψους 160 εκ. ευρώ, ποσό δυσανάλογα μικρό σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες.
Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Γράτσο, Πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, υπάρχει μία  μεγάλη απόκλιση μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων Μεσογειακών χωρών στον αριθμό ιδιόκτητων σκαφών αναψυχής, όπως επίσης και στην ποιότητα και ποσότητα των χώρων ελλιμενισμού.
«Με 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 1.200 νησιά, η Ελλάδα διαθέτει μόλις 14.400 θέσεις ελλιμενισμού σε σύγκριση με τη Γαλλία, η οποία προσφέρει 226.000 θέσεις ελλιμενισμού έναντι μίας συνολικής ακτογραμμής που δεν ξεπερνά τα 6.300 χιλιόμετρα. Στην Ελλάδα ένα σκάφος αναλογεί σε 621 ανθρώπους, όταν την ίδια στιγμή ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 1 προς 164 και αυτό οφείλεται στο ανελαστικό φορολογικό κώδικα της χώρας, ο οποίος δεν ευνοεί την ιδιοκτησία σκαφών αναψυχής» είπε ο κ. Γράτσος.
Η ελληνική κυβέρνηση συμμετείχε στο σημερινό με τον Γεν. Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Πάνο Λειβαδά, ο οποίος τόνισε ότι πολλά βήματα έχουν γίνει προς τη σωστή κατεύθυνση προκειμένου να βοηθήσουν τον κλάδο να αξιοποιήσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του.
«Αποτελεί προτεραιότητα της  ελληνικής κυβέρνησης η ανάπτυξη του τουρισμού σκαφών αναψυχής και ήδη παίρνουμε μέτρα, τα οποία είναι σχεδιασμένα με γνώμονα την ανασυγκρότηση του κλάδου, αίρροντας γραφειοκρατικά εμπόδια και ενθαρρύνοντας τη συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπουργείων, κάτι το οποίο θεωρείται πολύ σημαντικό για την ευόδωση της στρατηγικής μας», συμπλήρωσε ο κ. Λειβαδάς.
Παρά τις διαβεβαιώσεις, ο κλάδος διατηρεί επιφυλακτική στάση απέναντι στις προθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης σε σχέση με την άρση του καμποτάζ στο yachting, το οποίο ισχύει ακόμα στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τον κ. Γράτσο: «Σχέδια για την δημιουργία 15 νέων μαρίνων αναμένουν εδώ και χρόνια έγκριση της αδείας τους, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουσες υποδομές, όπως μόλοι και μαρίνες που χρειάζονται ανακατασκευή λόγω παλαιότητας, δεν μπορούν να προβούν σε έργα επειδή οι άδειες για την ανακαίνιση τους δεν εκδίδονται».
Από την πλευρά του ο κ. Toby Maclaurin, Πρόεδρος της MYBA – The Worldwide Yachting Association, εκπροσωπώντας στο πάνελ τους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής άνω των 25 μέτρων, προσέδωσε μία διαφορετική διάσταση, θέτοντας το θέμα της δυσαρμονίας του φορολογικού καθεστώτος που διέπει κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεχωριστά, κάτι που καθιστά πολύ δύσκολο για τους επιχειρηματίες του χώρου να επενδύσουν στην περιοχή με ότι αυτό συνεπάγεται. Συμπλήρωσε δε ότι ο χώρος των μεγάλων σκαφών αναψυχής έχει ευεργετικά αποτελέσματα όσον αφορά στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, καθώς  σε όποιο μέρος δραστηριοποιείται έχει καταφέρει να αυξήσει τις θέσεις εργασίας κατά 10% ετησίως για κάθε ένα από τα τελευταία 5 χρόνια, κάτι που ως γνωστόν είναι εξαιρετικά σημαντικό λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών που κυριαρχούν σε όλη τη νότια Ευρώπη.
Ο κ. Γράτσος συμφώνησε μαζί του. «Στην Ελλάδα έχουμε 17.700 σκάφη αναψυχής κάθε κατηγορίας τα οποία αυτή τη στιγμή προσφέρουν 40.000 θέσεις έμμεσης και άμεσης εργασίας. Εάν όμως είχαμε λιγότερο πολύπλοκους νόμους και εάν η κυβέρνηση αποφάσιζε να εκδώσει τις απαραίτητες άδειες για τα «λιμνάζοντα» έργα υποδομής σε νέες και υπάρχουσες μαρίνες, θα μπορούσαμε να αυξήσουμε τη χωρητικότητα μας κατά 10.000 θέσεις, δημιουργώντας ταυτόχρονα 30.000 νέες θέσεις εργασίας», είπε τελειώνοντας ο κος Γράτσος.
Οι Εκθέσεις Ποσειδώνια θα ήθελαν να ευχαριστήσουν τους χορηγούς του 2ου Posidonia Sea Tourism Forum, και ειδικότερα τους χρυσούς χορηγούς ΕΟΤ και Samsung Electronics Hellas, τον αργυρό χορηγό ΟΛΠ και τους χορηγούς RINA, Louis Cruises, Dubai Maritime City Authority και MVS Associates.
Το 2ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, του ελληνικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, της CLIA Europe, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) και του Ελληνικού Συνδέσμου Μεσιτών και Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών (HYBA).
Συμπεράσματα του 2ου Posidonia Sea Tourism Forum για την βιομηχανία yachting.

Το περίπλοκο, αναποφασιστικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει το ελληνικό yachting σε συνδυασμό με ελλιπείς υποδομές στις υπάρχουσες μαρίνες, στερούν από τη χώρα δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, έσοδα που θα προέκυπταν εφόσον υπήρχαν πιο ώριμες συνθήκες και κατάλληλo νομοθετικό πλαίσιο, σύμφωνα με τους ομιλητές του 2ου Posidonia Sea Tourism Forum, η αυλαία του οποίου κλείνει σήμερα στην Αθήνα.

Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ότι, σύμφωνα με έρευνα του London School of Economics, η ελληνική οικονομία είναι αποδέκτης μόλις 600 εκ. ευρώ το χρόνο από κάθε μορφής δραστηριότητα του τομέα σκαφών αναψυχής ανεξαρτήτου κατηγορίας, ενώ την ίδια στιγμή άλλες χώρες της Μεσογείου απολαμβάνουν σημαντικότατα οικονομικά οφέλη πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία λαμβάνουν ετησίως περίπου 4,58 δις ευρώ, ποσό που προέρχεται μονάχα από δραστηριότητες μεγάλων σκαφών άνω των 25 μέτρων, τα οποία αποτελούν και τη μειοψηφία του κλάδου. Από την ίδια κατηγορία σκαφών η Ελλάδα επωφελείται έσοδα ύψους 160 εκ. ευρώ, ποσό δυσανάλογα μικρό σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες.

Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Γράτσο, Πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, υπάρχει μία  μεγάλη απόκλιση μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων Μεσογειακών χωρών στον αριθμό ιδιόκτητων σκαφών αναψυχής, όπως επίσης και στην ποιότητα και ποσότητα των χώρων ελλιμενισμού. 

«Με 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής και 1.200 νησιά, η Ελλάδα διαθέτει μόλις 14.400 θέσεις ελλιμενισμού σε σύγκριση με τη Γαλλία, η οποία προσφέρει 226.000 θέσεις ελλιμενισμού έναντι μίας συνολικής ακτογραμμής που δεν ξεπερνά τα 6.300 χιλιόμετρα. Στην Ελλάδα ένα σκάφος αναλογεί σε 621 ανθρώπους, όταν την ίδια στιγμή ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 1 προς 164 και αυτό οφείλεται στο ανελαστικό φορολογικό κώδικα της χώρας, ο οποίος δεν ευνοεί την ιδιοκτησία σκαφών αναψυχής» είπε ο κ. Γράτσος.

Η ελληνική κυβέρνηση συμμετείχε στο σημερινό με τον Γεν. Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Πάνο Λειβαδά, ο οποίος τόνισε ότι πολλά βήματα έχουν γίνει προς τη σωστή κατεύθυνση προκειμένου να βοηθήσουν τον κλάδο να αξιοποιήσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του.

«Αποτελεί προτεραιότητα της  ελληνικής κυβέρνησης η ανάπτυξη του τουρισμού σκαφών αναψυχής και ήδη παίρνουμε μέτρα, τα οποία είναι σχεδιασμένα με γνώμονα την ανασυγκρότηση του κλάδου, αίρροντας γραφειοκρατικά εμπόδια και ενθαρρύνοντας τη συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπουργείων, κάτι το οποίο θεωρείται πολύ σημαντικό για την ευόδωση της στρατηγικής μας», συμπλήρωσε ο κ. Λειβαδάς.

Παρά τις διαβεβαιώσεις, ο κλάδος διατηρεί επιφυλακτική στάση απέναντι στις προθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης σε σχέση με την άρση του καμποτάζ στο yachting, το οποίο ισχύει ακόμα στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τον κ. Γράτσο: «Σχέδια για την δημιουργία 15 νέων μαρίνων αναμένουν εδώ και χρόνια έγκριση της αδείας τους, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουσες υποδομές, όπως μόλοι και μαρίνες που χρειάζονται ανακατασκευή λόγω παλαιότητας, δεν μπορούν να προβούν σε έργα επειδή οι άδειες για την ανακαίνιση τους δεν εκδίδονται».

Από την πλευρά του ο κ. Toby Maclaurin, Πρόεδρος της MYBA – The Worldwide Yachting Association, εκπροσωπώντας στο πάνελ τους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής άνω των 25 μέτρων, προσέδωσε μία διαφορετική διάσταση, θέτοντας το θέμα της δυσαρμονίας του φορολογικού καθεστώτος που διέπει κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεχωριστά, κάτι που καθιστά πολύ δύσκολο για τους επιχειρηματίες του χώρου να επενδύσουν στην περιοχή με ότι αυτό συνεπάγεται. Συμπλήρωσε δε ότι ο χώρος των μεγάλων σκαφών αναψυχής έχει ευεργετικά αποτελέσματα όσον αφορά στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, καθώς  σε όποιο μέρος δραστηριοποιείται έχει καταφέρει να αυξήσει τις θέσεις εργασίας κατά 10% ετησίως για κάθε ένα από τα τελευταία 5 χρόνια, κάτι που ως γνωστόν είναι εξαιρετικά σημαντικό λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών που κυριαρχούν σε όλη τη νότια Ευρώπη.

Ο κ. Γράτσος συμφώνησε μαζί του. «Στην Ελλάδα έχουμε 17.700 σκάφη αναψυχής κάθε κατηγορίας τα οποία αυτή τη στιγμή προσφέρουν 40.000 θέσεις έμμεσης και άμεσης εργασίας. Εάν όμως είχαμε λιγότερο πολύπλοκους νόμους και εάν η κυβέρνηση αποφάσιζε να εκδώσει τις απαραίτητες άδειες για τα «λιμνάζοντα» έργα υποδομής σε νέες και υπάρχουσες μαρίνες, θα μπορούσαμε να αυξήσουμε τη χωρητικότητα μας κατά 10.000 θέσεις, δημιουργώντας ταυτόχρονα 30.000 νέες θέσεις εργασίας», είπε τελειώνοντας ο κος Γράτσος.

Οι Εκθέσεις Ποσειδώνια θα ήθελαν να ευχαριστήσουν τους χορηγούς του 2ου Posidonia Sea Tourism Forum, και ειδικότερα τους χρυσούς χορηγούς ΕΟΤ και Samsung Electronics Hellas, τον αργυρό χορηγό ΟΛΠ και τους χορηγούς RINA, Louis Cruises, Dubai Maritime City Authority και MVS Associates.

Το 2ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, του ελληνικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, της CLIA Europe, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) και του Ελληνικού Συνδέσμου Μεσιτών και Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών (HYBA).

 



Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Έφυγε από τη ζωή η Φώφη
Γεννηματά
 
Δήλωση Δημάρχου Πειραιά
Γιάννη Μώραλη για τον
θάνατο της Φώφης
Γεννηματά
 
«Οι ναζιστικές πρακτικές δεν
έχουν θέση στην κοινωνία»

«Η καταπολέμηση της
κλιματικής αλλαγής και η
συνεργασία των κρατών
της Μεσογείου»

Γεγονότα

CLIA: Η νέα Γενική
Διευθύντρια στην Ευρώπη

Europe Direct Piraeus

O Οργανισμός Λιμένος
Ελευσίνας μέλος της
HELMEPA

Η Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. στην
85η ΔΕΘ

EMBARK - The Series «Η
περιπέτεια μας περιμένει»

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

26 Οκτωβρίου 2021, 17.22
Δ. Τζανακόπουλος: «Να αποδοθεί δικαιοσύνη για το 18χρονο Νίκο Σαμπάνη»
Δήλωση του γραμματέα της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Τζανακόπουλου, κατά την επίσκεψη...
26 Οκτωβρίου 2021, 17.04
 ΣΥΡΙΖΑ Ναυτιλίας: Καθεστώς ασυδοσίας στο Λιμάνι
Την ημέρα που ο Υπουργός Ναυτιλίας, με αφορμή τη μεταβίβαση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO δήλωνε ότι «οι...
26 Οκτωβρίου 2021, 00.00
Κοιμηθείτε ήσυχα ένας γύφτος λιγότερος»
Ανάρτηση – γροθιά από τον Τζωρτζάκη για το Πέραμα:   Με μια συγκινητική ανάρτηση στο facebook που...

Ναυτιλία

26 Οκτωβρίου 2021, 16.59
Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει το ΑΠΕ-ΜΠΕ για παραπληροφόρηση…
Ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ:    Οργή και αγανάκτηση προκαλεί η επιχείρηση που έστησαν Cosco – κυβέρνηση και τα...
26 Οκτωβρίου 2021, 16.57
 Συλλυπητήρια από τον ΟΛΠ για την απώλεια του εργαζόμενου στον Προβλήτα ΙΙ της ΣΕΠ  Α.Ε.
Η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. δηλώνει συγκλονισμένη για την απώλεια του εργαζομένου της D PortServices στον Προβλήτα ΙΙ της...
25 Οκτωβρίου 2021, 21.23
Κάλεσμα ενάντια στο Νόμο Χατζηδάκη από τους Ναυτεργάτες
Τετάρτη 27 Οκτωβρίου, στο Εργατικό Κέντρο Αθήνας στον 3ο όροφο, στις 6:00 (ώρα προσέλευσης 5:30 μμ)   «Δεν έχουν...

Πειραιάς

25 Οκτωβρίου 2021, 22.35
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τον τραγικό θάνατο εργαζομένου στις προβλήτες της Cosco
Τραγικό θάνατο βρήκε 40χρονος εργαζόμενος στην Προβλήτα 2 στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, όταν...
25 Οκτωβρίου 2021, 21.35
Δήλωση Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη για τον θάνατο της Φώφης Γεννηματά
«Αποχαιρετώ σήμερα με θλίψη μια πολύ καλή οικογενειακή μου φίλη και μια σημαντική νέα γυναίκα, τη Φώφη...
24 Οκτωβρίου 2021, 15.41
Εγκαίνια Πρότυπου Δημοτικού Ωδείου Πειραιά
Ο Δήμος Πειραιά και ο Ο.Π.Α.Ν. εγκαινιάζει το νέο παράρτημα του  Πρότυπου Δημοτικού Ωδείου Πειραιά με στόχο να...