Κυριακή, 24 Οκτωβρίου, 2021

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2013 10:08

«Σκανδαλώδεις οι φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών»

logoartc_fΟ Βουλευτής Α’ Πειραιά και Νησιών Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στη Βουλή για το Νομοσχέδιο για την Φορολογία Ακινήτων, υπογράμμισε μεταξύ άλλων, ότι:

«Ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας, δεν έχει αναλογικότητα, δεν έχει δικαιοσύνη, δεν έχει αξιολόγηση της φοροδοτικής ικανότητας. Γι’ αυτό, θα γεννήσει νέα χρέη, νέα αδυναμία, νέο ιδιωτικό χρέος. Θα γεννήσει αδυναμία ανταπόκρισης και θα οδηγήσει, σε νέους πλειστηριασμούς».

«Δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για τα διατηρητέα κτίρια, αυτά τα οποία, ούτε ιδιοκατοικούνται, ούτε αξιοποιούνται και όμως, καταρρέουν, ενώ πρέπει να προστατευθούν ως πολιτιστική κληρονομιά και κατάκτηση. Αυτό, είναι απόλυτα αντιαναπτυξιακό και καταστροφικό ταυτόχρονα».

«Δεν υπάρχει πρόβλεψη -και έχουμε καταθέσει σχετική τροπολογία- για κτήματα, τα οποία βρίσκονται κάτω από τον έλεγχο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και έχουν κηρυχθεί, ως χώροι για αρχαιολογικές ανασκαφές».

«Τέλος, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τις ισχύουσες σε ορισμένες περιοχές, εξωπραγματικές αντικειμενικές αξίες ακινήτων. Ενώ έκανε δεκτή ο Υπουργός μια τροπολογία, η οποία αφορά κάποια πλούσια προάστια της Αθήνας -αυτά θα ωφεληθούν άμεσα- δεν έγινε τίποτα για περιοχές ολόκληρες, που βοούν και έχουν κάνει παρεμβάσεις στον Πρωθυπουργό, στον Υπουργό Οικονομικών, σε όλους τους αρμόδιους Υπουργούς. Εγώ, γνωρίζω παρεμβάσεις από τη νότια Κυνουρία, από την Ύδρα, από όλη την Αρκαδία, αλλά και από όλες τις ορεινές περιοχές της Ελλάδας, όπου οι αντικειμενικές αξίες ή οι τιμές ζώνης, είναι εξωπραγματικές. Οι απαντήσεις, που επί μήνες τώρα παίρνουν από τους Υπουργούς, είναι ότι αυτό μόνο όταν έλθει ξανά η συζήτηση για την αναδιαπραγμάτευση και τον επανακαθορισμό των αντικειμενικών αξιών, θα αντιμετωπιστεί. Πρόκειται για τεράστια αδικία».

Ειδικά, για τα άρθρα 14 και 15 του Νόμου, που αφορούν φορολογικές ρυθμίσεις των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, ο Θοδωρής Δρίτσας επεσήμανε ότι:

«Αλήθεια, είναι να γελάει και να κλαίει κανείς. Μία πιεστική υποχρέωση των πλουσίων εφοπλιστών και Ελλήνων πλοιοκτητών, που χρόνια τώρα έχουν σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές, οδήγησε κάποτε -υπό την κοινωνική πίεση, από τη γενικευμένη κατακραυγή, αλλά και από τις ανταγωνιστικών κινήτρων παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής- σε ένα μορατόριουμ κυβέρνησης και εφοπλιστικού κόσμου, για μία εθελοντική φορολογική πρόσθετη επιβάρυνση των εφοπλιστών και των ναυτιλιακών επιχειρήσεων για τρία χρόνια».

Επειδή αυτό δεν μπορούσε να πάρει νόμιμη υπόσταση, έρχεται σήμερα με το άρθρο 14, να θεσμοθετηθεί αυτή η περίφημη εθελοντική -δεν ισχύει για καμιά άλλη κοινωνική κατηγορία του ελληνικού λαού- φορολογική υποχρέωση. Σήμερα θεσμοθετείται για δύο λόγους, λόγω της γενικευμένης κατακραυγής, της αδυναμίας να μείνει εθελοντική και της πίεσης για λόγους ανταγωνισμού του διεθνούς και ευρωπαϊκού κεφαλαίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».

«Εδώ, λοιπόν, πρέπει κανείς να αναρωτηθεί, τι σόι διεύρυνση φορολογικής βάσης είναι. Στην καλύτερη περίπτωση, προστίθεται ένα ποσό 90 εκατομμύρια με 100 εκατομμύρια στα προηγούμενα 40 εκατομμύρια έως 50 εκατομμύρια που εισπράττοντο. Αυτός ο φόρος με τον οποίο επιβαρύνονταν οι εφοπλιστές, ήταν μικρότερος από τα παράβολα των μεταναστών ή από το φόρο των ναυτικών. Τέτοιο σκάνδαλο!».

Ο Θ. Δρίτσας επεσήμανε ακόμα ότι:

«Όλα τα τελευταία χρόνια η ελληνική σημαία μειώνεται, 2%, 2,5%, 3% κάθε χρόνο και φέτος».

«Το εισαγόμενο ναυτιλιακό συνάλλαγμα πάλι μειώνεται».

«Ποιά είναι ακριβώς η κοινωνική ωφελιμότητα, η ανταποδοτικότητα αυτών των απαλλαγών; Πώς αξιοποίησε ο εφοπλιστικός κόσμος της Ελλάδας τα κίνητρα και τα προνόμια που η ελληνική πολιτεία, πλουσιοπάροχα του έχει δώσει;»

«Δεν είναι πρόκληση να το ισχυρίζεται κανείς, όταν την ίδια στιγμή, σε συνθήκες ισχυρού βέβαια ανταγωνισμού, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραγγέλνουν συνεχώς νέα πλοία στα ναυπηγεία, όχι στα ελληνικά, στα οποία δεν κάνουν ούτε καν επισκευές, αλλά στα ναυπηγεία της Κίνας, της Κορέας, της Ιαπωνίας, γενικώς της Ασίας; Ποια είναι η προστιθέμενη αξία και η κοινωνική ωφελιμότητα για την ελληνική κοινωνία;», διερωτήθηκε ο Θ. Δρίτσας.

Στην τοποθέτηση του Θοδωρή Δρίτσα αντέδρασε έντονα ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, ζητώντας διαρκώς το λόγο και προκαλώντας ακόμα και την αντίδραση του Προεδρείου («Κύριε Υπουργέ, σας παρακαλώ! Έχετε καταλάβει το ρόλο σας; Έχετε καταλάβει τι εντύπωση δίνουμε;»), όχι για θέματα Υγείας, ούτε για τα κυρίως θέματα του Νομοσχεδίου, αλλά για να υπερασπιστεί τα εφοπλιστικά προνόμια, χωρίς να βρει ούτε λέξη συμπάθειας για τους άνεργους ναυτεργάτες και χωρίς να δώσει κάποια εξήγηση, για τη μείωση του ελληνικού στόλου ή του εισαχθέντος συναλλάγματος.

Η απάντηση του Θοδωρή Δρίτσα ήταν άμεση:

«Εγώ δεν απολογούμαι σε μία κοινωνική κατηγορία της ευμάρειας, έστω κι αν αποτελεί ένα δυναμικό παραγωγικό κλάδο, με διεθνή ακτινοβολία και δράση. Μην ξεχνάτε, κύριε Υπουργέ, γιατί αυτό είναι μία εθελόδουλη προσέγγιση, ότι αυτό το εφοπλιστικό κεφάλαιο, το ελληνικό, έχει διεθνές κύρος χάρις στο κύρος της ελληνικής σημαίας και χάρη στην ναυτοσύνη των Ελλήνων ναυτικών, που τώρα είναι άνεργοι. Χάρις σε αυτό, έχει το κύρος του. Αν αυτό δεν το ξέρετε, θα σας το πουν οι ίδιοι οι καραβοκύρηδες που έχουν γίνει εφοπλιστές, αλλά που συνδέουν την πορεία τους με αυτήν τη ναυτική γενιά. Από εκεί και πέρα παρά τα προνόμια, η ελληνική σημαία μειώνεται και το ναυτιλιακό συνάλλαγμα, επίσης. Δε χρειάζεται η δική μου τοποθέτηση στη Βουλή, για να μην ανταποκρίνονται οι Έλληνες εφοπλιστές. Ξέρουν καλά, ότι η ελληνική σημαία είναι γι’ αυτούς «αμπάριζα» για τη διεθνή τους δράση».

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Στη Βουλή τα σχολικά
γεύματα και οι συγχωνεύσεις
στη Νίκαια
 
«Όταν και η ίδια ντροπή
ντρέπεται»
 
«Οι ναζιστικές πρακτικές δεν
έχουν θέση στην κοινωνία»

«Η καταπολέμηση της
κλιματικής αλλαγής και η
συνεργασία των κρατών
της Μεσογείου»

Γεγονότα

CLIA: Η νέα Γενική
Διευθύντρια στην Ευρώπη

Europe Direct Piraeus

O Οργανισμός Λιμένος
Ελευσίνας μέλος της
HELMEPA

Η Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. στην
85η ΔΕΘ

EMBARK - The Series «Η
περιπέτεια μας περιμένει»

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

23 Οκτωβρίου 2021, 21.27
Οι συγκεντρώσεις του ΚΚΕ στον Πειραιά
Συγκεντρώσεις θα πραγματοποιήσουν τις επόμενες ημέρες οι Κομματικές  Οργανώσεις Πειραιά του ΚΚΕ. ...
23 Οκτωβρίου 2021, 09.19
«Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και η συνεργασία των κρατών της Μεσογείου»
Στην ανάγκη για συνεργασία, στο πλαίσιο της καταπολέμησης της κλιματικής κρίσης, με στόχο την ευημερία των...
21 Οκτωβρίου 2021, 19.28
ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά: Πρόκληση η αποφυλάκιση Πατέλη
Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Πειραιά: Η αποφυλάκιση Πατέλη συνιστά πρόκληση για τους δημοκρατικούς πολίτες...

Ναυτιλία

22 Οκτωβρίου 2021, 18.04
«Καμιά ειδική μεταχείριση, κανένα προνόμιο υπέρ των συνδικαλιστών!!»
«Μέσα σε μια περίοδο όξυνσης και γιγάντωσης των Ναυτεργατικών προβλημάτων και κλιμάκωσης της επίθεσης...
21 Οκτωβρίου 2021, 19.24
Το Λιμάνι του Πειραιά φιλοξενεί το Συνέδριο “Green Port Cruise & Congress “
To 16o Συνέδριο Green Port Cruise&Congress που πραγματοποιείται στην Ελλάδα, φιλοξενείται από την ΟΛΠ Α.Ε. και διαρκεί από...
20 Οκτωβρίου 2021, 18.41
CLIA: Η νέα Γενική Διευθύντρια στην Ευρώπη
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), ο κύριος φορέας και η ηγετική φωνή της παγκόσμιας κοινότητας...

Πειραιάς

24 Οκτωβρίου 2021, 15.41
Εγκαίνια Πρότυπου Δημοτικού Ωδείου Πειραιά
Ο Δήμος Πειραιά και ο Ο.Π.Α.Ν. εγκαινιάζει το νέο παράρτημα του  Πρότυπου Δημοτικού Ωδείου Πειραιά με στόχο να...
23 Οκτωβρίου 2021, 21.32
«Πρωτοβουλίες άμεσης και ευέλικτης δράσης στο Νέο Φάληρο»
Την ανάληψη πρωτοβουλιών άμεσης και ευέλικτης δράσης για την επιτακτική ολοκλήρωση των έργων στον Κηφισό, την...
23 Οκτωβρίου 2021, 00.00
Σκηνή «Ωμέγα» η νέα σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά
Το εμβληματικό μνημείο της πόλης μας, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς...