Τετάρτη, 21 Απριλίου, 2021

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Πέμπτη, 05 Σεπτεμβρίου 2013 00:17

Τα Λιμάνια στην περίοδο της οικονομικής κρίσης

logoartc_f
Με τη συμμετοχή του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και του Γενικού Γραμματέα Λιμένων κ. Αθανάσιου Χριστόπουλου ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), του οποίου κύριο θέμα υπήρξε η παρουσίαση της Πρότασης Κοινοτικής Οδηγίας για την ελεύθερη πρόσβαση στις λιμενικές υπηρεσίες.

Όπως είναι γνωστό, η Πρόταση Οδηγίας κατατέθηκε από τον Επίτροπο Slim Kalas και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συζητήθηκε ήδη στη Γενική Συνέλευση της ESPO (Ευρωπαϊκή Ένωση Λιμένων) αναμένεται δε να ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης της κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας (α’ τρίμηνο 2014).

Μετά από εισηγήσεις του Προέδρου της ΕΛΙΜΕ Γιώργου Ανωμερίτη  και του Σταύρου Χατζάκου, Προέδρου της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας της Μεσογείου (Med Cruise), ως εκπροσώπων της ΕΛΙΜΕ στην Γ.Σ. της ESPO,  συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας για την επεξεργασία των θέσεων της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας, η οποία σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑ θα καταθέσει τις τελικές της απόψεις. Η ΕΛΙΜΕ κάλεσε το ΥΝΑ να επιταχύνει τις διαδικασίες της δημιουργίας Ανεξάρτητης Αρχής Λιμένων, ως της ανωτάτης Εποπτικής Αρχής, βάσει και του άρθρου 17 της Οδηγίας. Η ΕΛΙΜΕ θεωρεί ως ιδιαίτερα χρήσιμη την προβλεπόμενη δημιουργία “Συμβουλευτικής Επιτροπής Χρηστών Λιμένα” (άρθρο 15 της οδηγίας) και κάλεσε τα μέλη της να συστήσουν από τώρα το πιο πάνω όργανο. Όπως τόνισε και ο Πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ κ. Γ. Ανωμερίτης “η Οδηγία μπορεί να ωθήσει λιμενικές πολιτικές ιδιαίτερα χρήσιμες για τη μεταρρύθμιση στην Ελλάδα, αφού βασικές της κατευθύνσεις, όπως η Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων και η νησιωτικότητα, αποτελούν πάγιες επιδιώξεις της ναυτιλιακής και λιμενικής πολιτικής της χώρας”.

Το Δ.Σ. της ΕΛΙΜΕ, σύμφωνα και με τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, επιβεβαίωσε για μια ακόμα φορά, με εισηγήσεις του Προέδρου και του Αντιπροέδρου της Ένωσης κ.κ. Γ. Ανωμερίτη (ΟΛΠ) και Στέλιου Αγγελούδη  (ΟΛΘ) τις θέσεις  του για τη θεσμική συγκρότηση και μεταρρύθμιση του ελληνικού λιμενικού συστήματος, εκφράζοντας τις ανησυχίες της αγοράς για τη μη ενεργό εφαρμογή των διατάξεων του πρόσφατου νόμου (Ν.4150/2013), αλλά και των προτάσεων του Ν.4093/2012 και των Συμβούλων της Κυβέρνησης για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της λιμενικής βιομηχανίας.

Τόσο οι κ.κ. Γ. Ανωμερίτης και Στ. Αγγελούδης, όσο και τα λοιπά μέλη του Δ.Σ. επεσήμαναν την ανάγκη άμεσης θεσμικής συμμετοχής των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Περιφέρειες-Δήμοι) στην οικονομική και διοικητική λειτουργία των λιμένων, με τρόπο ενιαίο και συγκροτημένο για όλες τις πόλεις που διαθέτουν επιλιμένιες χερσαίες ζώνες λιμένων.

Πόλη και Λιμάνι, οφείλουν να συνεργάζονται και να προωθούν το κοινό συμφέρον των πολιτών. Ιδιαίτερα στα λιμάνια που εξυπηρετούν τον θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα, οφείλουν ΟΤΑ/Περιφέρειες και Οργανισμοί Λιμένος να μετασχηματίσουν τους φορείς τους άμεσα στα πλαίσια του Ν.4150/13 και να ασκήσουν κοινές τουριστικές πολιτικές. Η Κυβέρνηση οφείλει να καθορίσει τις οικονομικές σχέσεις Πόλης και Λιμένων, είτε αυτές αφορούν το μετοχικό κεφάλαιο των εταιριών, είτε τη συμμετοχή τους στην οικονομική διαχείρηση μέσω ενιαίων και αντικειμενικών δεικτών ”.

Το Δ.Σ. ενέκρινε ως νέο του μέλος τον “Οργανισμό Λιμένων Νομού Εύβοιας Α.Ε.”, εταιρία η οποία συγκροτήθηκε πρόσφατα βάσει του Ν. 4150/2013, μετά από αίτημα του.

Το Δ.Σ. της ΕΛΙΜΕ συζήτησε, τέλος, α) τους τρόπους πλήρους εφαρμογής του κώδικα ISPS, ώστε όλα τα λιμάνια να θεωρούνται υψίστης ασφαλείας για πλοία και επιβάτες, β) τις περιβαλλοντικές πολιτικές εντός των χερσαίων ζωνών μέσα από ένα πλέγμα συμβάσεων παραχωρήσεων και (γ) τα εργασιακά θέματα που έχουν προκύψει από το διαφορετικό καθεστώς των εισηγμένων στο ΧΑΑ και των μη εισηγμένων οργανισμών και Δ.Λ.Τ. Για το τελευταίο θέμα παρέστη στη συνεδρίαση της ΕΛΙΜΕ και ο Πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ κ. Γιώργος Γεωργακόπουλος. Επιδίωξη της ΕΛΙΜΕ είναι, όπως όλα τα λιμάνια που δεν είναι εισηγμένα στο ΧΑΑ, να υπογράφουν ΣΣΕ με ελάχιστες διαφορές το ταχύτερο δυνατό.

Όπως τόνισε κλείνοντας και ο Πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ κ. Γιώργος Ανωμερίτης ”τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης και αν επιταχυνθούν οι μεταρρυθμιστικές διαδικασίες που έχουν συμφωνηθεί θα μπορέσουν να οδηγήσουν τον τόπο γρηγορότερα στην έξοδο από την κρίση”.


 



Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

ΚΙΝΑΛ: Χρυσαυγίτες οι
φερόμενοι ως δράστες …
 
Συνάντηση Γ. Μώραλη με τον
νέο Πρόεδρο του Β.Ε.Π. 
 
Αφηγήσεις από τον Διονύση
Μαρίνο 

«Οι ευθύνες της Περιφέρειας
για τον Φαληρικό Όρμο» 
 
 
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

Η Ελληνική Ακτοφυλακή
ευχαριστεί την ΟΛΠ Α.Ε. 

"ΖΩΕΣ ΜΕΣΙΣΤΙΕΣ" 
της Ελένης Νίκα  

Δημήτρης Φάκος, Άκης
Τουρκογιώργης: Η συνεργασία
 της χρονιάς
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

20 Απριλίου 2021, 23.15
ΚΙΝΑΛ: Χρυσαυγίτες οι φερόμενοι ως δράστες …
Η πλήρης διαλεύκανση του θανάτου του...
20 Απριλίου 2021, 00.00
ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά: Η κυβέρνηση φέρνει εργασιακό μεσαίωνα
Η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ...
18 Απριλίου 2021, 14.31
«Νησιωτικότητα και περιφερειακή ανάπτυξη»
Οι  Οργανώσεις  Μελών ΣΥΡΙΖΑ- Π.Σ. των...

Ναυτιλία

20 Απριλίου 2021, 19.06
Κατάληψη στον ΕΦΚΑ Πειραιά από τους Ναυτεργάτες
Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε...
20 Απριλίου 2021, 19.03
Εξάρθρωση δικτύου παράνομης διακίνησης
Την ικανοποίηση του για την εξάρθρωση...
19 Απριλίου 2021, 19.36
Το ΥΕΝ υλοποίησε το αίτημα της ΠΕΝΕΝ…
Με επανειλημμένες πρωτοβουλίες,...

Πειραιάς

20 Απριλίου 2021, 19.09
Συνάντηση Γ. Μώραλη με τον νέο Πρόεδρο του Β.Ε.Π.
Με τον νέο Πρόεδρο του Βιοτεχνικού...
19 Απριλίου 2021, 19.28
Δενδροφυτεύσεις στην παραλία της Φρεαττύδας
Δενδροφυτεύσεις στην παραλία της...
18 Απριλίου 2021, 21.38
«Ιστορία της πόλης του Πειραιά» διαδικτυακή παρουσίαση
Οι εκδόσεις ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ σε...