Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Πέμπτη, 05 Σεπτεμβρίου 2013 00:17

Τα Λιμάνια στην περίοδο της οικονομικής κρίσης

logoartc_f
Με τη συμμετοχή του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ) Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και του Γενικού Γραμματέα Λιμένων κ. Αθανάσιου Χριστόπουλου ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), του οποίου κύριο θέμα υπήρξε η παρουσίαση της Πρότασης Κοινοτικής Οδηγίας για την ελεύθερη πρόσβαση στις λιμενικές υπηρεσίες.

Όπως είναι γνωστό, η Πρόταση Οδηγίας κατατέθηκε από τον Επίτροπο Slim Kalas και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συζητήθηκε ήδη στη Γενική Συνέλευση της ESPO (Ευρωπαϊκή Ένωση Λιμένων) αναμένεται δε να ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης της κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας (α’ τρίμηνο 2014).

Μετά από εισηγήσεις του Προέδρου της ΕΛΙΜΕ Γιώργου Ανωμερίτη  και του Σταύρου Χατζάκου, Προέδρου της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας της Μεσογείου (Med Cruise), ως εκπροσώπων της ΕΛΙΜΕ στην Γ.Σ. της ESPO,  συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας για την επεξεργασία των θέσεων της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας, η οποία σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑ θα καταθέσει τις τελικές της απόψεις. Η ΕΛΙΜΕ κάλεσε το ΥΝΑ να επιταχύνει τις διαδικασίες της δημιουργίας Ανεξάρτητης Αρχής Λιμένων, ως της ανωτάτης Εποπτικής Αρχής, βάσει και του άρθρου 17 της Οδηγίας. Η ΕΛΙΜΕ θεωρεί ως ιδιαίτερα χρήσιμη την προβλεπόμενη δημιουργία “Συμβουλευτικής Επιτροπής Χρηστών Λιμένα” (άρθρο 15 της οδηγίας) και κάλεσε τα μέλη της να συστήσουν από τώρα το πιο πάνω όργανο. Όπως τόνισε και ο Πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ κ. Γ. Ανωμερίτης “η Οδηγία μπορεί να ωθήσει λιμενικές πολιτικές ιδιαίτερα χρήσιμες για τη μεταρρύθμιση στην Ελλάδα, αφού βασικές της κατευθύνσεις, όπως η Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων και η νησιωτικότητα, αποτελούν πάγιες επιδιώξεις της ναυτιλιακής και λιμενικής πολιτικής της χώρας”.

Το Δ.Σ. της ΕΛΙΜΕ, σύμφωνα και με τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, επιβεβαίωσε για μια ακόμα φορά, με εισηγήσεις του Προέδρου και του Αντιπροέδρου της Ένωσης κ.κ. Γ. Ανωμερίτη (ΟΛΠ) και Στέλιου Αγγελούδη  (ΟΛΘ) τις θέσεις  του για τη θεσμική συγκρότηση και μεταρρύθμιση του ελληνικού λιμενικού συστήματος, εκφράζοντας τις ανησυχίες της αγοράς για τη μη ενεργό εφαρμογή των διατάξεων του πρόσφατου νόμου (Ν.4150/2013), αλλά και των προτάσεων του Ν.4093/2012 και των Συμβούλων της Κυβέρνησης για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της λιμενικής βιομηχανίας.

Τόσο οι κ.κ. Γ. Ανωμερίτης και Στ. Αγγελούδης, όσο και τα λοιπά μέλη του Δ.Σ. επεσήμαναν την ανάγκη άμεσης θεσμικής συμμετοχής των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Περιφέρειες-Δήμοι) στην οικονομική και διοικητική λειτουργία των λιμένων, με τρόπο ενιαίο και συγκροτημένο για όλες τις πόλεις που διαθέτουν επιλιμένιες χερσαίες ζώνες λιμένων.

Πόλη και Λιμάνι, οφείλουν να συνεργάζονται και να προωθούν το κοινό συμφέρον των πολιτών. Ιδιαίτερα στα λιμάνια που εξυπηρετούν τον θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα, οφείλουν ΟΤΑ/Περιφέρειες και Οργανισμοί Λιμένος να μετασχηματίσουν τους φορείς τους άμεσα στα πλαίσια του Ν.4150/13 και να ασκήσουν κοινές τουριστικές πολιτικές. Η Κυβέρνηση οφείλει να καθορίσει τις οικονομικές σχέσεις Πόλης και Λιμένων, είτε αυτές αφορούν το μετοχικό κεφάλαιο των εταιριών, είτε τη συμμετοχή τους στην οικονομική διαχείρηση μέσω ενιαίων και αντικειμενικών δεικτών ”.

Το Δ.Σ. ενέκρινε ως νέο του μέλος τον “Οργανισμό Λιμένων Νομού Εύβοιας Α.Ε.”, εταιρία η οποία συγκροτήθηκε πρόσφατα βάσει του Ν. 4150/2013, μετά από αίτημα του.

Το Δ.Σ. της ΕΛΙΜΕ συζήτησε, τέλος, α) τους τρόπους πλήρους εφαρμογής του κώδικα ISPS, ώστε όλα τα λιμάνια να θεωρούνται υψίστης ασφαλείας για πλοία και επιβάτες, β) τις περιβαλλοντικές πολιτικές εντός των χερσαίων ζωνών μέσα από ένα πλέγμα συμβάσεων παραχωρήσεων και (γ) τα εργασιακά θέματα που έχουν προκύψει από το διαφορετικό καθεστώς των εισηγμένων στο ΧΑΑ και των μη εισηγμένων οργανισμών και Δ.Λ.Τ. Για το τελευταίο θέμα παρέστη στη συνεδρίαση της ΕΛΙΜΕ και ο Πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ κ. Γιώργος Γεωργακόπουλος. Επιδίωξη της ΕΛΙΜΕ είναι, όπως όλα τα λιμάνια που δεν είναι εισηγμένα στο ΧΑΑ, να υπογράφουν ΣΣΕ με ελάχιστες διαφορές το ταχύτερο δυνατό.

Όπως τόνισε κλείνοντας και ο Πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ κ. Γιώργος Ανωμερίτης ”τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης και αν επιταχυνθούν οι μεταρρυθμιστικές διαδικασίες που έχουν συμφωνηθεί θα μπορέσουν να οδηγήσουν τον τόπο γρηγορότερα στην έξοδο από την κρίση”.


 



Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Το φιάσκο της προανακριτικής
για Παπαγγελόπουλο 
 
Η Μαρία Ρεπούση για την
μήνυση του Γ. Λαγού 

Ομόφωνη στάση κατά του Mall  

Όταν η πόλη αντιστέκεται… 
 

Γεγονότα

Νέο Album Armagos -
The Lonely Piano

Παγκόσμια ημέρα των ζώων 

Διαγωνισμός Φωτογραφίας με
θέμα την ναυτιλία

podosfairiki_synerg.logo1
«Συνεργασία του
Πανεπιστημίου Frederick
με την Ένωση Ελλήνων
Ποινικολόγων και
Μαχόμενων Δικηγόρων»

Η Blue Circle Engineering
Ltd στην οικογένεια του
Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

11 Οκτωβρίου 2019, 01.19
Ανακοίνωση από το τμήμα Ναυτιλίας του...
09 Οκτωβρίου 2019, 17.53
Το φιάσκο της προανακριτικής για Παπαγγελόπουλο
Τα «σημάδια» της χθεσινής ψηφοφορίας...
09 Οκτωβρίου 2019, 17.45
Η Μαρία Ρεπούση για την μήνυση του Γ. Λαγού
«Ο Γιάννης Λαγός, χρυσαυγίτης...

Ναυτιλία

11 Οκτωβρίου 2019, 01.14
 ΟΛΠ: Επενδύσεις  611,8 εκατ. ευρώ
Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει ότι εγκρίθηκαν από...
10 Οκτωβρίου 2019, 10.51
ΕΣΑΛ:Εξαιρείται μόνο το Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας
Ανακοίνωση του Υπ. Ναυτιλίας για τη...
09 Οκτωβρίου 2019, 17.24
«Όχι σε μεσοβέζικες λύσεις»
Ανακοίνωση του Συνδέσμου Ναυπηγιών...

Πειραιάς

13 Οκτωβρίου 2019, 23.03
Κάποτε στον Πειραιά…
Οι εκδόσεις Κλειδάριθμος, ο...
13 Οκτωβρίου 2019, 19.18
33ος Βαρτζάκειος Δρόμος Υγείας Πειραιά
Εκκίνηση σήμερα το πρωί, στον 33ο...
13 Οκτωβρίου 2019, 19.15
«Μέγαλη επιτυχία για το Λιμάνι του Πειραιά»
Δήλωση του Νίκου Μπελαβίλα για την...