Πέμπτη, 21 Μάρτίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Κυριακή, 12 Μαΐου 2013 21:49

Στον αέρα η σύνδεση Περάματος – Σαλαμίνας

pantofla_salamina
Οι θέσεις και οι προτάσεις  των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ στην Α΄και Β΄ Περιφέρεια Πειραιά στη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλης για το εκρηκτικό πρόβλημα που απειλείται να δημιουργηθεί στην πορθμειακή μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών της Σαλαμίνας.
Θέσεις και προτάσεις *των βουλευτών Α΄ και Β΄ Πειραιά του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. Τζένης Βαμβακά, Θοδωρή Δρίτσα και Παναγιώτη Λαφαζάνη
1. Διαμαρτυρηθήκαμε προς τον κ. Υπουργό, γιατί αν και συγκάλεσε τη σημερινή σύσκεψη βουλευτών, είχε σπεύσει από χθες να ανακοινώσει δημοσίως τις αποφάσεις του. Δηλώσαμε ότι ανταποκριθήκαμε στην πρόσκληση και παραμείναμε στη σύσκεψη εξαντλώντας όλα τα όρια καλής πίστης και ανοχής, με την ελπίδα ότι τα «τετελεσμένα» θα επανεξεταστούν και ότι θα αναζητηθούν λύσεις ώστε η Σαλαμίνα να μην αποκοπεί συγκοινωνιακά και να μην ταλαιπωρηθούν χιλιάδες άνθρωποι.
Ζητήσαμε επίσης – όπως έκαναν και άλλοι βουλευτές – να συμμετάσχει στη σύσκεψη και ο Δήμαρχος Σαλαμίνας, ο οποίος ήδη είχε προσέλθει – αν και απρόσκλητος – στο Υπουργείο. Το αίτημα μας έγινε δεκτό.
2. Δηλώσαμε πως θεωρούμε αδιανόητο να εκτελούνται ακτοπλοϊκά δρομολόγια (έστω και μικρών αποστάσεων όπως αυτή του πορθμείου Περάματος - Σαλαμίνας) χωρίς εγγυημένη ασφαλιστική κάλυψη επιβατών και οχημάτων σε περίπτωση θαλασσίου ατυχήματος.
Πράγματι, το Προεδρικό Διάταγμα 6/2012 με βάση το οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η με αριθμό 2009/20ΕΚ Ευρωπαϊκή Οδηγία προβλέπει, από την έναρξη της ισχύος του, σύναψη Ασφαλιστηρίων Συμβολαίων των πλοιοκτητριών εταιρειών με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Σύμφωνα με το νόμο, οι πλοιοκτήτες όφειλαν επομένως να συνάψουν τέτοια συμβόλαια, ανεξάρτητα από την εκκρεμότητα της προσφυγής τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Επισημάναμε όμως ότι:
α. Η αοριστία του Π. Διατάγματος και της Κοινοτικής Οδηγίας θέτει σε βάσιμη αμφισβήτηση την πραγματική κατοχύρωση του δικαιώματος επιβατών και κατόχων οχημάτων για ασφαλιστική κάλυψη σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.
β. Αποδεικνύεται τώρα πόσο καταστροφική και ιδιοτελής ήταν η απόφαση (από το 2011) της κατάργησης του Δημοσίου Κεφαλαίου ΚΑΕΟ το οποίο μάλιστα λειτουργούσε επικουρικά και ως πόρος πρόσθετης σημαντικής ενίσχυσης του ΝΑΤ. Το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ τον κατάργησαν, δήθεν για να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων όπως ζητούσαν οι ενώσεις των ακτοπλόων, κάτι που όχι μόνο δεν συνέβη αλλά αντίθετα σχεδόν αμέσως οι τιμές αυξήθηκαν !.
γ. Απαιτείται επομένως συνολική επανεξέταση του συστήματος ασφαλιστικής κάλυψης και όχι η διατήρηση αυτών των υποκριτικών και επικίνδυνων νεοφιλελεύθερων ρυθμίσεων υπέρ της «αγοράς», όταν η μόνη χρησιμότητα τους είναι η χρηματοδότηση των ασφαλιστικών εταιρειών χωρίς εγγυημένη ανταπόδοση.
3. Τέλος, με βάση τα παραπάνω προτείναμε και ζητήσαμε να «παγώσει» η εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος, με νέα απόφαση του Υπουργού να δοθεί νέα παράταση εφαρμογής του για εύλογο χρονικό διάστημα (ενδεικτικά προτείναμε 3 μήνες). Στο διάστημα αυτό να επανεξεταστεί το σύστημα κατοχύρωσης της ασφαλιστικής κάλυψης υπέρ επιβατών και οχημάτων σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.
Κυρίως όμως ζητήσαμε να ενημερωθούν οι πολίτες της Σαλαμίνας και να μην αιφνιδιαστούν. Είναι οι μόνοι που δεν φταίνε και όμως αυτοί θα υποστούν τις συνέπειες της αντιδικίας πλοιοκτητών και Υπουργείου. Είναι αδιανόητο να οδηγηθούν σε αφάνταστη ταλαιπωρία χιλιάδες άνθρωποι που μετακινούνται καθημερινά για λόγους εργασίας, υγείας, μόρφωσης και για πολλούς άλλους αναγκαίους λόγους που δεν επιδέχονται αναβολής.
* Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης λόγω δεσμεύσεων σε άλλη υποχρέωση δεν συμμετείχε στη σύσκεψη αλλά οι παραπάνω θέσεις και προτάσεις είναι προϊόν κοινής απόφασης
Οι  βουλευτές της ΔΗΜΑΡ Α’ και Β’ Πειραιά, Μαρία Ρεπούση και ΜαρίαΓιαννακάκη :
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης σε σύσκεψη που πραγματοποίησε ενημέρωσε τους βουλευτές Πειραιά όλων των κομμάτων για το πρόβλημα που δημιουργεί η άρνηση των πλοιοκτητών πλοίων της γραμμής Πέραμα-Σαλαμίνα να συμμορφωθούν με την κοινοτική οδηγία 2009/20/ΕΚ της Ευρωπαικής Ένωσης η οποία με το Π.Δ 06/2012 ενσωματώθηκε στην εθνική μας νομοθεσία.
Σύμφωνα μ’ αυτήν όλα τα πλοία με χωρητικότητα άνω των 300gt  από 1/1/2012 είναι υποχρεωμένα να διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη για απαιτήσεις τρίτων, η οποία αποδεικνύεται με τη βεβαίωση που καταθέτουν στην αρμόδια διεύθυνση του ΥΝΑ.
Η κοινοπραξία επιβατηγών-οχηματαγωγών Σαλαμίνος θεωρώντας ότι δεν εμπίπτουν τα πλοία τους στο πεδίο εφαρμογής του Π.Δ.6/2012, δεν αναταποκρίθηκαν ως σήμερα έχοντας παράλληλα εξαντλήσει όλες τις χρονικές παρατάσεις που ζήτησαν και πήραν από το ΥΝΑ προκειμένου να εναρμονιστούν.
Η ΔΗΜΑΡ θεωρεί αυτονόητη τη συμμόρφωση των συγκεκριμένων πλοιοκτητών με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία. Η πολιτεία δεν μπορεί να εκβιάζεται προκειμένου να παραβλέπει την εφαρμογή των νόμων.  Από την άλλη μεριά δεν μπορεί ν’ αφήσει τους κατοίκους του νησιού χωρίς συγκοινωνία.  Οφείλει συνεπώς να εξαντλήσει τα περιθώρια του διαλόγου και να ενημερώσει τους κατοίκους για το πρόβλημα. Μια μικρή παράταση που θα εξυπηρετεί το σκοπό αυτό με συζήτηση που θα οργανώσει ο δήμαρχος Σαλαμίνας κ. Ιωάννης Τζαβάρης παρουσία των εμπλεκομένων φορέων είναι συνεπώς αναγκαία.
Οι θέσεις και οι προτάσεις  των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ στην Α΄και Β΄ Περιφέρεια Πειραιά στη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλης για το εκρηκτικό πρόβλημα που απειλείται να δημιουργηθεί στην πορθμειακή μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών της Σαλαμίνας. 

Θέσεις και προτάσεις *των βουλευτών Α΄ και Β΄ Πειραιά του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. Τζένης Βαμβακά, Θοδωρή Δρίτσα και Παναγιώτη Λαφαζάνη 

1. Διαμαρτυρηθήκαμε προς τον κ. Υπουργό, γιατί αν και συγκάλεσε τη σημερινή σύσκεψη βουλευτών, είχε σπεύσει από χθες να ανακοινώσει δημοσίως τις αποφάσεις του.

Δηλώσαμε ότι ανταποκριθήκαμε στην πρόσκληση και παραμείναμε στη σύσκεψη εξαντλώντας όλα τα όρια καλής πίστης και ανοχής, με την ελπίδα ότι τα «τετελεσμένα» θα επανεξεταστούν και ότι θα αναζητηθούν λύσεις ώστε η Σαλαμίνα να μην αποκοπεί συγκοινωνιακά και να μην ταλαιπωρηθούν χιλιάδες άνθρωποι.Ζητήσαμε επίσης – όπως έκαναν και άλλοι βουλευτές – να συμμετάσχει στη σύσκεψη και ο Δήμαρχος Σαλαμίνας, ο οποίος ήδη είχε προσέλθει – αν και απρόσκλητος – στο Υπουργείο. Το αίτημα μας έγινε δεκτό.

2. Δηλώσαμε πως θεωρούμε αδιανόητο να εκτελούνται ακτοπλοϊκά δρομολόγια (έστω και μικρών αποστάσεων όπως αυτή του πορθμείου Περάματος - Σαλαμίνας) χωρίς εγγυημένη ασφαλιστική κάλυψη επιβατών και οχημάτων σε περίπτωση θαλασσίου ατυχήματος. 

Πράγματι, το Προεδρικό Διάταγμα 6/2012 με βάση το οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η με αριθμό 2009/20ΕΚ Ευρωπαϊκή Οδηγία προβλέπει, από την έναρξη της ισχύος του, σύναψη Ασφαλιστηρίων Συμβολαίων των πλοιοκτητριών εταιρειών με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Σύμφωνα με το νόμο, οι πλοιοκτήτες όφειλαν επομένως να συνάψουν τέτοια συμβόλαια, ανεξάρτητα από την εκκρεμότητα της προσφυγής τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας. 

Επισημάναμε όμως ότι:

α. Η αοριστία του Π. Διατάγματος και της Κοινοτικής Οδηγίας θέτει σε βάσιμη αμφισβήτηση την πραγματική κατοχύρωση του δικαιώματος επιβατών και κατόχων οχημάτων για ασφαλιστική κάλυψη σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος. 

β. Αποδεικνύεται τώρα πόσο καταστροφική και ιδιοτελής ήταν η απόφαση (από το 2011) της κατάργησης του Δημοσίου Κεφαλαίου ΚΑΕΟ το οποίο μάλιστα λειτουργούσε επικουρικά και ως πόρος πρόσθετης σημαντικής ενίσχυσης του ΝΑΤ. Το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ τον κατάργησαν, δήθεν για να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων όπως ζητούσαν οι ενώσεις των ακτοπλόων, κάτι που όχι μόνο δεν συνέβη αλλά αντίθετα σχεδόν αμέσως οι τιμές αυξήθηκαν !.

γ. Απαιτείται επομένως συνολική επανεξέταση του συστήματος ασφαλιστικής κάλυψης και όχι η διατήρηση αυτών των υποκριτικών και επικίνδυνων νεοφιλελεύθερων ρυθμίσεων υπέρ της «αγοράς», όταν η μόνη χρησιμότητα τους είναι η χρηματοδότηση των ασφαλιστικών εταιρειών χωρίς εγγυημένη ανταπόδοση. 

3. Τέλος, με βάση τα παραπάνω προτείναμε και ζητήσαμε να «παγώσει» η εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος, με νέα απόφαση του Υπουργού να δοθεί νέα παράταση εφαρμογής του για εύλογο χρονικό διάστημα (ενδεικτικά προτείναμε 3 μήνες). Στο διάστημα αυτό να επανεξεταστεί το σύστημα κατοχύρωσης της ασφαλιστικής κάλυψης υπέρ επιβατών και οχημάτων σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος. 

Κυρίως όμως ζητήσαμε να ενημερωθούν οι πολίτες της Σαλαμίνας και να μην αιφνιδιαστούν. Είναι οι μόνοι που δεν φταίνε και όμως αυτοί θα υποστούν τις συνέπειες της αντιδικίας πλοιοκτητών και Υπουργείου. Είναι αδιανόητο να οδηγηθούν σε αφάνταστη ταλαιπωρία χιλιάδες άνθρωποι που μετακινούνται καθημερινά για λόγους εργασίας, υγείας, μόρφωσης και για πολλούς άλλους αναγκαίους λόγους που δεν επιδέχονται αναβολής. 

* Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης λόγω δεσμεύσεων σε άλλη υποχρέωση δεν συμμετείχε στη σύσκεψη αλλά οι παραπάνω θέσεις και προτάσεις είναι προϊόν κοινής απόφασης

Οι  βουλευτές της ΔΗΜΑΡ Α’ και Β’ Πειραιά, Μαρία Ρεπούση και Μαρία Γιαννακάκη : 

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης σε σύσκεψη που πραγματοποίησε ενημέρωσε τους βουλευτές Πειραιά όλων των κομμάτων για το πρόβλημα που δημιουργεί η άρνηση των πλοιοκτητών πλοίων της γραμμής Πέραμα-Σαλαμίνα να συμμορφωθούν με την κοινοτική οδηγία 2009/20/ΕΚ της Ευρωπαικής Ένωσης η οποία με το Π.Δ 06/2012 ενσωματώθηκε στην εθνική μας νομοθεσία.

Σύμφωνα μ’ αυτήν όλα τα πλοία με χωρητικότητα άνω των 300gt  από 1/1/2012 είναι υποχρεωμένα να διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη για απαιτήσεις τρίτων, η οποία αποδεικνύεται με τη βεβαίωση που καταθέτουν στην αρμόδια διεύθυνση του ΥΝΑ. 

Η κοινοπραξία επιβατηγών-οχηματαγωγών Σαλαμίνος θεωρώντας ότι δεν εμπίπτουν τα πλοία τους στο πεδίο εφαρμογής του Π.Δ.6/2012, δεν αναταποκρίθηκαν ως σήμερα έχοντας παράλληλα εξαντλήσει όλες τις χρονικές παρατάσεις που ζήτησαν και πήραν από το ΥΝΑ προκειμένου να εναρμονιστούν.

Η ΔΗΜΑΡ θεωρεί αυτονόητη τη συμμόρφωση των συγκεκριμένων πλοιοκτητών με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία. Η πολιτεία δεν μπορεί να εκβιάζεται προκειμένου να παραβλέπει την εφαρμογή των νόμων.  Από την άλλη μεριά δεν μπορεί ν’ αφήσει τους κατοίκους του νησιού χωρίς συγκοινωνία.  Οφείλει συνεπώς να εξαντλήσει τα περιθώρια του διαλόγου και να ενημερώσει τους κατοίκους για το πρόβλημα.

Μια μικρή παράταση που θα εξυπηρετεί το σκοπό αυτό με συζήτηση που θα οργανώσει ο δήμαρχος Σαλαμίνας Ιωάννης Τζαβάρης παρουσία των εμπλεκομένων φορέων είναι συνεπώς αναγκαία.

 



Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

«Τα υδατοδρόμια παράγοντας
ενίσχυσης του τουρισμού» 
 
«Προβληματικά και
επικίνδυνα λεωφορεία» 

«Ο Όσκαρ Ουάιλντ πρέπει
να συναντήσει το
Δήμο Πειραιά»

Ο Θάνος Καληώρας υποψήφιος
με τον Γ. Σγουρού
 
 

Γεγονότα

Οι ανακαλύψεις κοιτασμάτων
θωρακίζουν ενεργειακά
την Ε.Ε.

«ΌΧΙ Λιμάνι στην Πειραϊκή»

8η Ευρωπαϊκή διάσκεψη
κορυφής των δήμων και
των περιφερειών 

podosfairiki_synerg.logo1
 
Κρουαζιέρα: Η πολυτέλεια
περνά και από τη
γαστρονομία

"Zea Marina Magazine" 

cruise bunner

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

20 Μάρτίου 2019, 17.26
«Ουσιαστική ισότητα των γυναικών»
Ομιλία της βουλεύτριας Ελένης...
20 Μάρτίου 2019, 00.00
Νίκος Χουντής: Συναυλία προς τιμή του Μίκη Θεοδωράκη
Συναυλία προς τιμή του Μίκη...
18 Μάρτίου 2019, 22.49
  Ο Θάνος Καληώρας υποψήφιος με τον Γ. Σγουρού
Μια σημαντική υποψηφιότητα από τον χώρο...

Ναυτιλία

21 Μάρτίου 2019, 18.51
Υπογραφή νέας Σ.Σ.Ε. στον ΟΛΠ
Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει την υπογραφή Νέας...
19 Μάρτίου 2019, 17.15
Επιθεώρηση στον υποθαλάσσιο αγωγό της ΕΥΔΑΠ
Στην Αίγινα βρέθηκε ο...
19 Μάρτίου 2019, 00.00
«Posidonia Sea Tourism Forum»
Η θέση της Ελλάδας ως κορυφαίου...

Πειραιάς

20 Μάρτίου 2019, 17.23
Συνέντευξη τύπου του Πέτρου Κόκκαλη
Tην Πέμπτη 21 Μαρτίου στις 12.00 στο...
20 Μάρτίου 2019, 17.17
 Ο Γιάννης Μώραλης στην Αρεόπολη Μάνης
Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης...