Κυριακή, 08 Δεκεμβρίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τρίτη, 02 Απριλίου 2013 00:01

Κινητοποίηση στα λιμάνια την Τετάρτη

geranoi_limania
Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας εξέδωσε ανακοίνωση για το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση στη Βουλή με θέμα «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» και παράλληλα η ΟΜ.Υ.Λ.Ε δηλώνοντας την αντίθεσή της στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου προκηρύσσει ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ την ΤΕΤΑΡΤΗ 03.04.2013 και από ώρα 12:00 έως 17:00.
Επίσης στις 12:00 θα παραχωρήσει Συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της ΟΜ.Υ.Λ.Ε.
Αναλυτικά η ανάκοινωση:
«Η Κυβέρνηση προωθεί στη Βουλή το Ν/Σ «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
Ως ΟΜ.Υ.Λ.Ε έχουμε πάρει από νωρίς θέση συνολικά για το νομοσχέδιο και ιδιαίτερα για το κεφάλαιο «Ανάπτυξη Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος».
Υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες σε όλα τα κεφάλαια του νομοσχεδίου, όπως σε αυτό της Οργάνωσης Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπου δομείται ένα πλήρως στρατιωτικοποιημένο μοντέλο οργάνωσης, αντί ενός πολιτικού αναπτυξιακού Υπουργείου με εποπτικό ρόλο.
Επίσης, υπάρχουν βασικές και θεμελιώδεις διαφορές επί της πολιτικής που επιχειρεί να προωθήσει για τα Λιμάνια.
Βασικό στοιχείο της πολιτικής που καταγράφεται στο Σχέδιο Νόμου είναι οι Ιδιωτικοποιήσεις των Λιμανιών, είτε με παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Cosco, παραβιάζοντας συνταγματικές επιταγές και θεσμικούς κανόνες.
Η πολιτική αυτή συνοδεύεται με την επιχείρηση κατάργησης των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων καθώς και των ΣΣΕ.
Το νομοσχέδιο στο σύνολό του διαπνέεται από αντιεργασιακές ρυθμίσεις, καταργεί τους υπάρχοντες Γενικούς Κανονισμούς Προσωπικού (Γ.Κ.Π), καθώς και την διαδικασία σύμφωνα με την οποία έχουν εκπονηθεί.
Η όποια ενοποίηση Λιμενικών Οργανισμών δεν μπορεί να οδηγήσει σε κατάργηση των υπαρχόντων ΓΚΠ των βασικών Λιμανιών Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηρακλείου.
Είναι φανερό ότι ο εργασιακός μεσαίωνας, ο οποίος με ευθύνη των κυβερνήσεων έχει εγκατασταθεί στην Προβλήτα II (COSCO), προκρίνεται ως γενικευμένο εργασιακό μοντέλο στα Λιμάνια της Χώρας.
Η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Ανάπτυξης, έξω από τις αυτόνομες διαδικασίες των Κανονισμών Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας (ΚΕΟΛ), δεν είναι συμβατή με τη θεσμική λειτουργία και την αυτονομία των Δημόσιων Οργανισμών.
Η υπαγωγή ή η εποπτεία της ΡΑΛ απευθείας στον υπουργό καταλύει κάθε μορφή ανεξαρτησίας και αυτονομίας της. Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων δεν μπορεί παρά να είναι ανεξάρτητη και αυτό να κατοχυρώνεται από το θεσμικό πλαίσιο, ώστε να διασφαλίζεται η ουσιαστική της παρέμβαση, τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, σε όλα τα θέματα λειτουργίας των λιμανιών, συμπεριλαμβανομένου και του εργασιακού.
Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό τον καθορισμό ενιαίου πλαισίου εργασιακών σχέσεων στα Λιμάνια μέσω των ελεύθερων διαπραγματεύσεων και των ΣΣΕ.
Είναι γνωστό ότι τα Λιμάνια λειτουργούν σε 24ωρη βάση για 360 μέρες το χρόνο και απαιτούνται ρυθμίσεις εργασιακές, μέσω των Συλλογικών Συμβάσεων και των Κανονισμών Εργασίας, σε όλο το εύρος και την έκταση των λιμενικών εργασιών.
Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ( Ε.Σ.Α.Λ), όπως σχεδιάζεται, μετατρέπεται από επιτελικό όργανο σε ουραγό επικύρωσης υπουργικών αποφάσεων.
Η δημιουργία (4) Λιμενικών Δικτύων, χαρακτηρίζεται από προχειρότητα χωρίς αναπτυξιακή φιλοσοφία, αφού είναι φανερό ότι βασικός στόχος αυτού του συνολικού εγχειρήματος είναι ο καλύτερος κεντρικός σχεδιασμός ιδιωτικοποιήσεων με οποιαδήποτε μέθοδο των λιμανιών.
Ακόμα, ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν συνθήκες ιδιωτικών μονοπωλίων στα μικρά λιμάνια με αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες.
Με βάση τις παραπάνω θέσεις ζητάμε την απόσυρση του Νομοσχεδίου.
Επίσης απαιτούμε να προσέλθουν σε συλλογικές διαπραγματεύσεις οι Διοικήσεις των Μονομετοχικών Οργανισμών και προς τούτο το Υπουργείο να αναλάβει τις ευθύνες του.
Να υπογραφούν οι Συλλογικές Συμβάσεις σε όλα τα Λιμάνια».
Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας εξέδωσε ανακοίνωση για το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση στη Βουλή με θέμα «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» και παράλληλα η ΟΜ.Υ.Λ.Ε δηλώνοντας την αντίθεσή της στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου προκηρύσσει ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ την ΤΕΤΑΡΤΗ 03.04.2013 και από ώρα 12:00 έως 17:00. Επίσης στις 12:00 θα παραχωρήσει Συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της ΟΜ.Υ.Λ.Ε.

Αναλυτικά η ανάκοινωση:

«Η Κυβέρνηση προωθεί στη Βουλή το Ν/Σ «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».Ως ΟΜ.Υ.Λ.Ε έχουμε πάρει από νωρίς θέση συνολικά για το νομοσχέδιο και ιδιαίτερα για το κεφάλαιο «Ανάπτυξη Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος».Υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες σε όλα τα κεφάλαια του νομοσχεδίου, όπως σε αυτό της Οργάνωσης Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπου δομείται ένα πλήρως στρατιωτικοποιημένο μοντέλο οργάνωσης, αντί ενός πολιτικού αναπτυξιακού Υπουργείου με εποπτικό ρόλο.Επίσης, υπάρχουν βασικές και θεμελιώδεις διαφορές επί της πολιτικής που επιχειρεί να προωθήσει για τα Λιμάνια.

Βασικό στοιχείο της πολιτικής που καταγράφεται στο Σχέδιο Νόμου είναι οι Ιδιωτικοποιήσεις των Λιμανιών, είτε με παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Cosco, παραβιάζοντας συνταγματικές επιταγές και θεσμικούς κανόνες.Η πολιτική αυτή συνοδεύεται με την επιχείρηση κατάργησης των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων καθώς και των ΣΣΕ.

Το νομοσχέδιο στο σύνολό του διαπνέεται από αντιεργασιακές ρυθμίσεις, καταργεί τους υπάρχοντες Γενικούς Κανονισμούς Προσωπικού (Γ.Κ.Π), καθώς και την διαδικασία σύμφωνα με την οποία έχουν εκπονηθεί. Η όποια ενοποίηση Λιμενικών Οργανισμών δεν μπορεί να οδηγήσει σε κατάργηση των υπαρχόντων ΓΚΠ των βασικών Λιμανιών Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηρακλείου.

Είναι φανερό ότι ο εργασιακός μεσαίωνας, ο οποίος με ευθύνη των κυβερνήσεων έχει εγκατασταθεί στην Προβλήτα II (COSCO), προκρίνεται ως γενικευμένο εργασιακό μοντέλο στα Λιμάνια της Χώρας.Η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Ανάπτυξης, έξω από τις αυτόνομες διαδικασίες των Κανονισμών Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας (ΚΕΟΛ), δεν είναι συμβατή με τη θεσμική λειτουργία και την αυτονομία των Δημόσιων Οργανισμών.

Η υπαγωγή ή η εποπτεία της ΡΑΛ απευθείας στον υπουργό καταλύει κάθε μορφή ανεξαρτησίας και αυτονομίας της. Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων δεν μπορεί παρά να είναι ανεξάρτητη και αυτό να κατοχυρώνεται από το θεσμικό πλαίσιο, ώστε να διασφαλίζεται η ουσιαστική της παρέμβαση, τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, σε όλα τα θέματα λειτουργίας των λιμανιών, συμπεριλαμβανομένου και του εργασιακού. 

Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό τον καθορισμό ενιαίου πλαισίου εργασιακών σχέσεων στα Λιμάνια μέσω των ελεύθερων διαπραγματεύσεων και των ΣΣΕ.Είναι γνωστό ότι τα Λιμάνια λειτουργούν σε 24ωρη βάση για 360 μέρες το χρόνο και απαιτούνται ρυθμίσεις εργασιακές, μέσω των Συλλογικών Συμβάσεων και των Κανονισμών Εργασίας, σε όλο το εύρος και την έκταση των λιμενικών εργασιών.

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ( Ε.Σ.Α.Λ), όπως σχεδιάζεται, μετατρέπεται από επιτελικό όργανο σε ουραγό επικύρωσης υπουργικών αποφάσεων. Η δημιουργία (4) Λιμενικών Δικτύων, χαρακτηρίζεται από προχειρότητα χωρίς αναπτυξιακή φιλοσοφία, αφού είναι φανερό ότι βασικός στόχος αυτού του συνολικού εγχειρήματος είναι ο καλύτερος κεντρικός σχεδιασμός ιδιωτικοποιήσεων με οποιαδήποτε μέθοδο των λιμανιών.

Ακόμα, ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν συνθήκες ιδιωτικών μονοπωλίων στα μικρά λιμάνια με αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες.Με βάση τις παραπάνω θέσεις ζητάμε την απόσυρση του Νομοσχεδίου. 

Επίσης απαιτούμε να προσέλθουν σε συλλογικές διαπραγματεύσεις οι Διοικήσεις των Μονομετοχικών Οργανισμών και προς τούτο το Υπουργείο να αναλάβει τις ευθύνες του.Να υπογραφούν οι Συλλογικές Συμβάσεις σε όλα τα Λιμάνια».

 



Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Επιστολή Ν. Κοτζιά στους
πολιτικούς αρχηγούς 
 
Το μήνυμα του Γ. Μώραλη
για τις εορταστικές εκδηλώσεις

Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια
στον τουριστικό τομέα  

Διευθύνων Σύμβουλος της
ΕΕΤΑΑ ο Σπ. Σπυρίδων
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

Χρυσό Βραβείο για την
ΕΥΔΑΠ από το EBEN GR 

Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα
Ράλι (ERC)

podosfairiki_synerg.logo1
 «Άλμα»: Το μυθιστόρημα
του Χρήστου Χρυσόπουλου
από τις Εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ

Η Blue Circle Engineering
Ltd στην οικογένεια του
Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

06 Δεκεμβρίου 2019, 22.50
Παρέμβαση για τα σχολεία στις φυλακές Κορυδαλλού
 Το σημαντικό θέμα της λειτουργίας...
06 Δεκεμβρίου 2019, 00.00
Αλήθειες και ψέματα για το κοινωνικό μέρισμα
Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου του...
05 Δεκεμβρίου 2019, 23.35
Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στον τουριστικό τομέα
Στις νέες αναπτυξιακές ευκαιρίες...

Ναυτιλία

05 Δεκεμβρίου 2019, 23.22
Τα χειμερινά δρομολόγια της Celestyal Cruises
Εκδήλωση υποδοχής στο Celestyal Crystal με αφορμή...
04 Δεκεμβρίου 2019, 22.06
Επιχείρηση διάσωσης του πληρώματος Φ/Γ «NEW LEO»
Ευρεία επιχείρηση έρευνας και...
04 Δεκεμβρίου 2019, 00.12
Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου με την πώληση των Λιμανιών
Δήλωση Τομεάρχη Ναυτιλίας και...

Πειραιάς

07 Δεκεμβρίου 2019, 23.18
Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία στα Καμίνια
Tη Δευτέρα 9/12 στις 19.00 θα πραγματοποιηθεί...
07 Δεκεμβρίου 2019, 23.03
 Xριστουγεννιάτικη δράση στη Δημοτική Πινακοθήκη
  Η χριστουγεννιάτικη δράση για παιδιά...
06 Δεκεμβρίου 2019, 22.55
Η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου στον Πειραιά
Σε μια λαμπρή τελετή και μέσα σε μια...