Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τρίτη, 02 Απριλίου 2013 00:01

Κινητοποίηση στα λιμάνια την Τετάρτη

geranoi_limania
Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας εξέδωσε ανακοίνωση για το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση στη Βουλή με θέμα «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» και παράλληλα η ΟΜ.Υ.Λ.Ε δηλώνοντας την αντίθεσή της στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου προκηρύσσει ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ την ΤΕΤΑΡΤΗ 03.04.2013 και από ώρα 12:00 έως 17:00.
Επίσης στις 12:00 θα παραχωρήσει Συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της ΟΜ.Υ.Λ.Ε.
Αναλυτικά η ανάκοινωση:
«Η Κυβέρνηση προωθεί στη Βουλή το Ν/Σ «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
Ως ΟΜ.Υ.Λ.Ε έχουμε πάρει από νωρίς θέση συνολικά για το νομοσχέδιο και ιδιαίτερα για το κεφάλαιο «Ανάπτυξη Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος».
Υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες σε όλα τα κεφάλαια του νομοσχεδίου, όπως σε αυτό της Οργάνωσης Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπου δομείται ένα πλήρως στρατιωτικοποιημένο μοντέλο οργάνωσης, αντί ενός πολιτικού αναπτυξιακού Υπουργείου με εποπτικό ρόλο.
Επίσης, υπάρχουν βασικές και θεμελιώδεις διαφορές επί της πολιτικής που επιχειρεί να προωθήσει για τα Λιμάνια.
Βασικό στοιχείο της πολιτικής που καταγράφεται στο Σχέδιο Νόμου είναι οι Ιδιωτικοποιήσεις των Λιμανιών, είτε με παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Cosco, παραβιάζοντας συνταγματικές επιταγές και θεσμικούς κανόνες.
Η πολιτική αυτή συνοδεύεται με την επιχείρηση κατάργησης των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων καθώς και των ΣΣΕ.
Το νομοσχέδιο στο σύνολό του διαπνέεται από αντιεργασιακές ρυθμίσεις, καταργεί τους υπάρχοντες Γενικούς Κανονισμούς Προσωπικού (Γ.Κ.Π), καθώς και την διαδικασία σύμφωνα με την οποία έχουν εκπονηθεί.
Η όποια ενοποίηση Λιμενικών Οργανισμών δεν μπορεί να οδηγήσει σε κατάργηση των υπαρχόντων ΓΚΠ των βασικών Λιμανιών Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηρακλείου.
Είναι φανερό ότι ο εργασιακός μεσαίωνας, ο οποίος με ευθύνη των κυβερνήσεων έχει εγκατασταθεί στην Προβλήτα II (COSCO), προκρίνεται ως γενικευμένο εργασιακό μοντέλο στα Λιμάνια της Χώρας.
Η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Ανάπτυξης, έξω από τις αυτόνομες διαδικασίες των Κανονισμών Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας (ΚΕΟΛ), δεν είναι συμβατή με τη θεσμική λειτουργία και την αυτονομία των Δημόσιων Οργανισμών.
Η υπαγωγή ή η εποπτεία της ΡΑΛ απευθείας στον υπουργό καταλύει κάθε μορφή ανεξαρτησίας και αυτονομίας της. Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων δεν μπορεί παρά να είναι ανεξάρτητη και αυτό να κατοχυρώνεται από το θεσμικό πλαίσιο, ώστε να διασφαλίζεται η ουσιαστική της παρέμβαση, τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, σε όλα τα θέματα λειτουργίας των λιμανιών, συμπεριλαμβανομένου και του εργασιακού.
Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό τον καθορισμό ενιαίου πλαισίου εργασιακών σχέσεων στα Λιμάνια μέσω των ελεύθερων διαπραγματεύσεων και των ΣΣΕ.
Είναι γνωστό ότι τα Λιμάνια λειτουργούν σε 24ωρη βάση για 360 μέρες το χρόνο και απαιτούνται ρυθμίσεις εργασιακές, μέσω των Συλλογικών Συμβάσεων και των Κανονισμών Εργασίας, σε όλο το εύρος και την έκταση των λιμενικών εργασιών.
Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ( Ε.Σ.Α.Λ), όπως σχεδιάζεται, μετατρέπεται από επιτελικό όργανο σε ουραγό επικύρωσης υπουργικών αποφάσεων.
Η δημιουργία (4) Λιμενικών Δικτύων, χαρακτηρίζεται από προχειρότητα χωρίς αναπτυξιακή φιλοσοφία, αφού είναι φανερό ότι βασικός στόχος αυτού του συνολικού εγχειρήματος είναι ο καλύτερος κεντρικός σχεδιασμός ιδιωτικοποιήσεων με οποιαδήποτε μέθοδο των λιμανιών.
Ακόμα, ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν συνθήκες ιδιωτικών μονοπωλίων στα μικρά λιμάνια με αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες.
Με βάση τις παραπάνω θέσεις ζητάμε την απόσυρση του Νομοσχεδίου.
Επίσης απαιτούμε να προσέλθουν σε συλλογικές διαπραγματεύσεις οι Διοικήσεις των Μονομετοχικών Οργανισμών και προς τούτο το Υπουργείο να αναλάβει τις ευθύνες του.
Να υπογραφούν οι Συλλογικές Συμβάσεις σε όλα τα Λιμάνια».
Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας εξέδωσε ανακοίνωση για το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση στη Βουλή με θέμα «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» και παράλληλα η ΟΜ.Υ.Λ.Ε δηλώνοντας την αντίθεσή της στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου προκηρύσσει ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ την ΤΕΤΑΡΤΗ 03.04.2013 και από ώρα 12:00 έως 17:00. Επίσης στις 12:00 θα παραχωρήσει Συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της ΟΜ.Υ.Λ.Ε.

Αναλυτικά η ανάκοινωση:

«Η Κυβέρνηση προωθεί στη Βουλή το Ν/Σ «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».Ως ΟΜ.Υ.Λ.Ε έχουμε πάρει από νωρίς θέση συνολικά για το νομοσχέδιο και ιδιαίτερα για το κεφάλαιο «Ανάπτυξη Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος».Υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες σε όλα τα κεφάλαια του νομοσχεδίου, όπως σε αυτό της Οργάνωσης Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπου δομείται ένα πλήρως στρατιωτικοποιημένο μοντέλο οργάνωσης, αντί ενός πολιτικού αναπτυξιακού Υπουργείου με εποπτικό ρόλο.Επίσης, υπάρχουν βασικές και θεμελιώδεις διαφορές επί της πολιτικής που επιχειρεί να προωθήσει για τα Λιμάνια.

Βασικό στοιχείο της πολιτικής που καταγράφεται στο Σχέδιο Νόμου είναι οι Ιδιωτικοποιήσεις των Λιμανιών, είτε με παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Cosco, παραβιάζοντας συνταγματικές επιταγές και θεσμικούς κανόνες.Η πολιτική αυτή συνοδεύεται με την επιχείρηση κατάργησης των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων καθώς και των ΣΣΕ.

Το νομοσχέδιο στο σύνολό του διαπνέεται από αντιεργασιακές ρυθμίσεις, καταργεί τους υπάρχοντες Γενικούς Κανονισμούς Προσωπικού (Γ.Κ.Π), καθώς και την διαδικασία σύμφωνα με την οποία έχουν εκπονηθεί. Η όποια ενοποίηση Λιμενικών Οργανισμών δεν μπορεί να οδηγήσει σε κατάργηση των υπαρχόντων ΓΚΠ των βασικών Λιμανιών Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηρακλείου.

Είναι φανερό ότι ο εργασιακός μεσαίωνας, ο οποίος με ευθύνη των κυβερνήσεων έχει εγκατασταθεί στην Προβλήτα II (COSCO), προκρίνεται ως γενικευμένο εργασιακό μοντέλο στα Λιμάνια της Χώρας.Η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Ανάπτυξης, έξω από τις αυτόνομες διαδικασίες των Κανονισμών Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας (ΚΕΟΛ), δεν είναι συμβατή με τη θεσμική λειτουργία και την αυτονομία των Δημόσιων Οργανισμών.

Η υπαγωγή ή η εποπτεία της ΡΑΛ απευθείας στον υπουργό καταλύει κάθε μορφή ανεξαρτησίας και αυτονομίας της. Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων δεν μπορεί παρά να είναι ανεξάρτητη και αυτό να κατοχυρώνεται από το θεσμικό πλαίσιο, ώστε να διασφαλίζεται η ουσιαστική της παρέμβαση, τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, σε όλα τα θέματα λειτουργίας των λιμανιών, συμπεριλαμβανομένου και του εργασιακού. 

Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό τον καθορισμό ενιαίου πλαισίου εργασιακών σχέσεων στα Λιμάνια μέσω των ελεύθερων διαπραγματεύσεων και των ΣΣΕ.Είναι γνωστό ότι τα Λιμάνια λειτουργούν σε 24ωρη βάση για 360 μέρες το χρόνο και απαιτούνται ρυθμίσεις εργασιακές, μέσω των Συλλογικών Συμβάσεων και των Κανονισμών Εργασίας, σε όλο το εύρος και την έκταση των λιμενικών εργασιών.

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ( Ε.Σ.Α.Λ), όπως σχεδιάζεται, μετατρέπεται από επιτελικό όργανο σε ουραγό επικύρωσης υπουργικών αποφάσεων. Η δημιουργία (4) Λιμενικών Δικτύων, χαρακτηρίζεται από προχειρότητα χωρίς αναπτυξιακή φιλοσοφία, αφού είναι φανερό ότι βασικός στόχος αυτού του συνολικού εγχειρήματος είναι ο καλύτερος κεντρικός σχεδιασμός ιδιωτικοποιήσεων με οποιαδήποτε μέθοδο των λιμανιών.

Ακόμα, ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν συνθήκες ιδιωτικών μονοπωλίων στα μικρά λιμάνια με αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες.Με βάση τις παραπάνω θέσεις ζητάμε την απόσυρση του Νομοσχεδίου. 

Επίσης απαιτούμε να προσέλθουν σε συλλογικές διαπραγματεύσεις οι Διοικήσεις των Μονομετοχικών Οργανισμών και προς τούτο το Υπουργείο να αναλάβει τις ευθύνες του.Να υπογραφούν οι Συλλογικές Συμβάσεις σε όλα τα Λιμάνια».

 



Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

«Πως η ιστορία γίνεται
σιωπή …»
 
«Λαϊκιστής είναι αυτός που ξοδεύει 
χρήματα ασυστόλως» 

Η αλήθεια για την ανάπλαση
στην περιοχή Αγ. Διονυσίου

Συνάντηση Γ. Πατούλη με
το Δήμαρχο Τροιζηνίας -
Μεθάνων 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«La politica della Grecia»
στην αίθουσα Τέχνης
Art Prisma

Συνάντηση ΟΛΠ με
Γ. Πατούλη για την επέκταση
του λιμανιού 

podosfairiki_synerg.logo1
 «Άλμα»: Το μυθιστόρημα
του Χρήστου Χρυσόπουλου
από τις Εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ

Νέα διάκριση για την
Celestyal Cruises
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

26 Ιανουαρίου 2020, 11.52
  «Σε επικίνδυνες περιπέτειες η παραχώρηση πυραύλων Patriot»
  Δήλωση Θοδωρή Δρίτσα, Τομεάρχη...
25 Ιανουαρίου 2020, 11.57
 «Η Χρυσή Αυγή πρέπει να τεθεί εκτός νόμου»
Αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ,...
25 Ιανουαρίου 2020, 11.39
Συγκέντρωση-συναυλία στη Νίκαια καταδίκης της Χρυσής Αυγής
Κάλεσμα Φορέων και Σωματείων για τη...

Ναυτιλία

22 Ιανουαρίου 2020, 23.24
«Εξηγήσεις για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στης Κυκλάδες»
Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας...
22 Ιανουαρίου 2020, 21.17
Συνάντηση ΟΛΠ με Γ. Πατούλη για την επέκταση του λιμανιού
Η επέκταση του επιβατικού λιμένα...
22 Ιανουαρίου 2020, 19.40
ΠΕΝΕΝ: Αυξήσεις ψίχουλα στον κατώτατο μισθό
Θυσία στον βωμό της καπιταλιστικής...

Πειραιάς

26 Ιανουαρίου 2020, 18.41
Ο
Ανακοίνωση-κάλεσμα της Δημοτικής...
26 Ιανουαρίου 2020, 11.24
Το ανακαινισμένο «Θεμιστόκλειο Στάδιο»
Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης ...
24 Ιανουαρίου 2020, 00.11
1,2 τόνοι κάνναβης μέσα σε... χουρμάδες
Περισσότερο από ένα τόνο κάνναβης...