Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τετάρτη, 27 Μάρτίου 2013 00:20

"ΟΜΦΑΛΙΟΣ ΛΩΡΟΣ": Παράσταση με... ανατροπές!

omfalios_lvros
Υπαρξιακό δράμα; Πολιτικό; Κοινωνικό; Αλληγορικό; Δύσκολο να πεις γιατί όλα αυτά μαζί υπάρχουν στο έργο «Ομφάλιος λώρος». Ο προβληματισμός του συγγραφέα λειτουργεί σε όλα τα επίπεδα δίνοντας...
ένα έργο-πινακοθήκη της αλλοτρίωσης που προκαλεί ο φόβος, η ανασφάλεια και η έλλειψη διεξόδων και επιλογών.
Σε μία και μισή περίπου ώρα που διαρκεί το έργο, οι ανατροπές και οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία την άλλη ασταμάτητα. Ολα συνυπάρχουν κι εναλλάσσονται στην αντίθεσή τους: ο θάνατος κι η ζωή, ο πόνος κι η χαρά, η αγάπη και το μίσος, το αδιέξοδο κι η διαφυγή... Οι έντονοι διάλογοι, οι δυνατές σκηνές, οι ζωντανοί κι ολοκληρωμένοι χαρακτήρες, ο λόγος που ρέει αβίαστα, εντείνουν την αγωνία και τη δραματικότητα μέχρι το τέλος.
Και το τέλος... απρόβλεπτο!
Ανατρέπει όλο το έργο αλλά και κάθε υπαρκτό δεδομένο. Ο συγγραφέας δίνει ένα κείμενο που δεν πατάει σε καμία παραδοσιακή πρακτική: σκηνική, σκηνοθετική, υποκριτική. Ενα έργο-πρόκληση, βαθιά συγκρουσιακό κι ανατρεπτικό.
Τέσσερις άνθρωποι εγκλωβίζονται. Διέξοδος διαφυγής καμία. Συγκρούονται, αναλύουν τις ζωές τους, ψάχνουν την αλήθεια. Κυρίως όμως ανακαλύπτουν την ασημαντότητα της ύπαρξης, της δικής τους πρώτα, των άλλων έπειτα. Μην έχοντας τίποτα να χάσουν ή να φοβηθούν -αφού ο φόβος του θανάτου υπερνικά όλους τους άλλους φόβους- οι ήρωες αποκαλύπτουν μυστικά, καταθέτουν την αλήθεια της ζωής τους, απογυμνώνουν την ψυχή τους, αξιολογούν, κρίνουν.
Γίνονται δήμιοι των άλλων... και δήμιοι των εαυτών τους, για να μπορέσουν τελικά να ξαναγεννηθούν!
Καταθέτουν τις ζωές τους, τα βιώματά τους, τη διαφορετικότητά τους. Προσπαθούν να κόψουν τον ομφάλιο λώρο που τους ενώνει με το παρελθόν και την προέλευσή τους. Κάτι όμως τους εμποδίζει.
Παραμένουν μετέωροι στο τώρα και στο πριν, ξένοι κι αποκομμένοι από ένα σύστημα που τους θέλει έτσι τελικά. Γιατί άραγε;
Η τέταρτη ηρωίδα, από την Ελλάδα, Από τη μάνα-Ελλάδα που δεν μπορεί να αναθρέψει τα παιδιά της... Η μόνη διέξοδός της, η φυγή, το όνειρο μιας καινούριας ζωής κάπου αλλού... Τα λόγια κι οι αναλύσεις περιττά.
Σκληρή αλλά αληθινή η πένα του συγγραφέα Γιώργου Α. Χριστοδούλου, μιλάει απευθείας στην ψυχή του καθενός από εμάς...
Μα δεν υπάρχει ανάταση στο έργο;
Ναι, αυτή έρχεται μόνη της, μέσα από το λόγο και την αλήθεια του, που σε φέρνει αντιμέτωπο με την ωμή πραγματικότητα και σε ωθεί να αποκοπείς από τα κακώς κείμενα του παρελθόντος και του παρόντος.
Να κόψεις τον ομφάλιο λώρο... ΞΥΠΝΗΤΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ
Θεατρολόγος
"ΟΜΦΑΛΙΟΣ ΛΩΡΟΣ" του Γιώργου Α. Χριστοδούλου
Τέσσερις άνθρωποι εγκλωβίζονται σε ένα μπαρ. Ενας Ρώσος ρακοσυλλέκτης που αναλύει την ιστορία του αετού, ένας Γερμανός αλκοολικός, που ανατρέχει στο παρελθόν του, μια Μαδαγασκαριανή βιοπαλαίστρια, που θεωρεί ότι...
ο άνθρωπος δεν θα είναι ποτέ ελεύθερος όσο δεν κόβει τον ομφάλιο λώρο του και τέλος, μια Ελληνίδα που γεννάει αρχέγονους πολιτισμούς για να μπορεί η κάθε εξουσία να τους επικαλείται χωρίς τύψεις... Ποιοι είναι αυτοί οι τέσσερις άνθρωποι; Τι πρεσβεύουν και τι περιμένουν ο ένας από τον άλλον; Θα καταφέρουν να επιβιώσουν; Θα κοπεί ο ομφάλιος λώρος που τους δένει μεταξύ τους κι όλους μαζί με τη «μάνα»... Και ποια είναι τελικά αυτή η μάνα;
Στο ΘΕΑΤΡΟ «ΠΑSΑΓΙΟ 8»
Κωνσταντινουπόλεως 339 @ Θεραπειών 8
Στάση μετρό Αττική
Τηλ. 210 5157451 @ 6949333882
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Συγγραφέας: Γιώργος Α. Χριστοδούλου
Σκηνοθεσία: Καλλιόπη Ξυπνητού
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιοβάννα Πρασίνου
Βοηθός Σκηνογράφου: Διονύσης Κατερέλος
Πρωτότυπη Μουσική: Παναγιώτης Κλάδης
Φωτισμοί: Αρης Τσιμόγιαννης – Χάρης Δάλλας
Ηχοι: Αρης Τσιμόγιαννης
Φωτογραφία: Μιχαήλ Τσιμπλάκης
ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ
Κωνσταντίνος Τσάκωνας
Βούλα Κώστα
Ιωάννα Προσμίτη
Γιάννης Παπασωτηρίου
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Σάββατο: 21:00
Κυριακή: 20:00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γενική είσοδος: 10 ευρώ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80 λεπτά
* Ο δημοσιογράφος-συγγραφέας Γιώργος Α. Χριστοδούλου έχει γράψει και το έργο «ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΧΑΛΕΠΑΣ, Η ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ ΜΟΥ» (Βραβείο Κρατικού Θεάτρου) το οποίο παίζεται για τρίτη συνεχή χρονιά, από το θέατρο «4 ΕΠΟΧΕΣ», σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόρτζου.
Υπαρξιακό δράμα; Πολιτικό; Κοινωνικό; Αλληγορικό; Δύσκολο να πεις γιατί όλα αυτά μαζί υπάρχουν στο έργο «Ομφάλιος λώρος». Ο προβληματισμός του συγγραφέα λειτουργεί σε όλα τα επίπεδα δίνοντας ένα έργο-πινακοθήκη της αλλοτρίωσης που προκαλεί ο φόβος, η ανασφάλεια και η έλλειψη διεξόδων και επιλογών.

Σε μία και μισή περίπου ώρα που διαρκεί το έργο, οι ανατροπές και οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία την άλλη ασταμάτητα. Ολα συνυπάρχουν κι εναλλάσσονται στην αντίθεσή τους: ο θάνατος κι η ζωή, ο πόνος κι η χαρά, η αγάπη και το μίσος, το αδιέξοδο κι η διαφυγή... Οι έντονοι διάλογοι, οι δυνατές σκηνές, οι ζωντανοί κι ολοκληρωμένοι χαρακτήρες, ο λόγος που ρέει αβίαστα, εντείνουν την αγωνία και τη δραματικότητα μέχρι το τέλος.

Και το τέλος... απρόβλεπτο! Ανατρέπει όλο το έργο αλλά και κάθε υπαρκτό δεδομένο. Ο συγγραφέας δίνει ένα κείμενο που δεν πατάει σε καμία παραδοσιακή πρακτική: σκηνική, σκηνοθετική, υποκριτική. Ενα έργο-πρόκληση, βαθιά συγκρουσιακό κι ανατρεπτικό.

Τέσσερις άνθρωποι εγκλωβίζονται. Διέξοδος διαφυγής καμία. Συγκρούονται, αναλύουν τις ζωές τους, ψάχνουν την αλήθεια. Κυρίως όμως ανακαλύπτουν την ασημαντότητα της ύπαρξης, της δικής τους πρώτα, των άλλων έπειτα. Μην έχοντας τίποτα να χάσουν ή να φοβηθούν -αφού ο φόβος του θανάτου υπερνικά όλους τους άλλους φόβους- οι ήρωες αποκαλύπτουν μυστικά, καταθέτουν την αλήθεια της ζωής τους, απογυμνώνουν την ψυχή τους, αξιολογούν, κρίνουν.

Γίνονται δήμιοι των άλλων... και δήμιοι των εαυτών τους, για να μπορέσουν τελικά να ξαναγεννηθούν!Καταθέτουν τις ζωές τους, τα βιώματά τους, τη διαφορετικότητά τους. Προσπαθούν να κόψουν τον ομφάλιο λώρο που τους ενώνει με το παρελθόν και την προέλευσή τους. Κάτι όμως τους εμποδίζει. Παραμένουν μετέωροι στο τώρα και στο πριν, ξένοι κι αποκομμένοι από ένα σύστημα που τους θέλει έτσι τελικά.

Γιατί άραγε; Η τέταρτη ηρωίδα, από την Ελλάδα, Από τη μάνα-Ελλάδα που δεν μπορεί να αναθρέψει τα παιδιά της... Η μόνη διέξοδός της, η φυγή, το όνειρο μιας καινούριας ζωής κάπου αλλού... Τα λόγια κι οι αναλύσεις περιττά.Σκληρή αλλά αληθινή η πένα του συγγραφέα Γιώργου Α. Χριστοδούλου, μιλάει απευθείας στην ψυχή του καθενός από εμάς...

Μα δεν υπάρχει ανάταση στο έργο;Ναι, αυτή έρχεται μόνη της, μέσα από το λόγο και την αλήθεια του, που σε φέρνει αντιμέτωπο με την ωμή πραγματικότητα και σε ωθεί να αποκοπείς από τα κακώς κείμενα του παρελθόντος και του παρόντος.

Να κόψεις τον ομφάλιο λώρο...

ΞΥΠΝΗΤΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ  
Θεατρολόγος

"ΟΜΦΑΛΙΟΣ ΛΩΡΟΣ" του Γιώργου Α. Χριστοδούλου

Τέσσερις άνθρωποι εγκλωβίζονται σε ένα μπαρ. Ενας Ρώσος ρακοσυλλέκτης που αναλύει την ιστορία του αετού, ένας Γερμανός αλκοολικός, που ανατρέχει στο παρελθόν του, μια Μαδαγασκαριανή βιοπαλαίστρια, που θεωρεί ότι...ο άνθρωπος δεν θα είναι ποτέ ελεύθερος όσο δεν κόβει τον ομφάλιο λώρο του και τέλος, μια Ελληνίδα που γεννάει αρχέγονους πολιτισμούς για να μπορεί η κάθε εξουσία να τους επικαλείται χωρίς τύψεις... Ποιοι είναι αυτοί οι τέσσερις άνθρωποι; Τι πρεσβεύουν και τι περιμένουν ο ένας από τον άλλον; Θα καταφέρουν να επιβιώσουν; Θα κοπεί ο ομφάλιος λώρος που τους δένει μεταξύ τους κι όλους μαζί με τη «μάνα»... Και ποια είναι τελικά αυτή η μάνα;

Στο ΘΕΑΤΡΟ «ΠΑSΑΓΙΟ 8»

Κωνσταντινουπόλεως 339 @ Θεραπειών 8 Στάση μετρό Αττική Τηλ. 210 5157451 @ 6949333882

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Συγγραφέας: Γιώργος Α. Χριστοδούλου  
Σκηνοθεσία: Καλλιόπη Ξυπνητού 
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιοβάννα Πρασίνου
Βοηθός Σκηνογράφου: Διονύσης Κατερέλος
Πρωτότυπη Μουσική: Παναγιώτης Κλάδης
Φωτισμοί: Αρης Τσιμόγιαννης – Χάρης Δάλλας
Ηχοι: Αρης Τσιμόγιαννης
Φωτογραφία: Μιχαήλ Τσιμπλάκης

ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ

Κωνσταντίνος Τσάκωνας  
Βούλα Κώστα 
Ιωάννα Προσμίτη 
Γιάννης Παπασωτηρίου

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Σάββατο: 21:00 
Κυριακή: 20:00 
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γενική είσοδος: 10 ευρώ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80 λεπτά

* Ο δημοσιογράφος-συγγραφέας Γιώργος Α. Χριστοδούλου έχει γράψει και το έργο «ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΧΑΛΕΠΑΣ, Η ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ ΜΟΥ» (Βραβείο Κρατικού Θεάτρου) το οποίο παίζεται για τρίτη συνεχή χρονιά, από το θέατρο «4 ΕΠΟΧΕΣ», σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόρτζου.

 



Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

Άρωμα σκοτεινών εποχών 
 
«Η κατάσταση θέλει
 σοβαρότητα και όχι
μπραβιλίκια»

«Οι αντιθέσεις Μώραλη-
Μαρινάκη για τα έργα του
ΟΛΠ και ο ρόλος της ΝΔ»

«Έπεσαν οι μάσκες των
υποκριτών»

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

«μπλε λουλούδι – αναμνήσεις
από το 2048»

Posidonia Web
Forums Week  

«ΤΑΤΛΙΝ: ΜΝΗΜΕΙΟ
ΣΤΗΝ ΙΙΙη ΔΙΕΘΝΗ»
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

24 Νοεμβρίου 2020, 00.00
Θανάσης Καμπαγιάννης: Το φιάσκο του νόμου Χρυσοχοΐδη
  «Η όποια νέα κυβέρνηση αποφασίσει να...
23 Νοεμβρίου 2020, 19.10
Άρωμα σκοτεινών εποχών
Εισαγγελική έρευνα για Τσίπρα,...
23 Νοεμβρίου 2020, 18.56
Μετεξέλιξη του ΠΡΑΤΤΩ σε Πολιτικό Κίνημα
Την μετεξέλιξη του ΠΡΑΤΤΩ σε Πολιτικό...

Ναυτιλία

25 Νοεμβρίου 2020, 22.22
«Οι Ναυτεργάτες περιμένουν έξι μήνες τα 534 ευρώ!»
Παράσταση διαμαρτυρίας στον «Οίκο...
25 Νοεμβρίου 2020, 22.12
«Black Friday» all-inclusive κρουαζιέρες από τη Celestyal Cruises
Οι «Black Friday» all-inclusive κρουαζιέρες ξεκινούν από την...
24 Νοεμβρίου 2020, 17.00
Θετικός στον COVID19 ο Υπ. Ναυτιλίας
Ανακοίνωση του Υπουργείου...

Πειραιάς

25 Νοεμβρίου 2020, 22.29
Ο Εμπορικός Σύλλογος διαφωνεί με το μοντέλο «click away»
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά σε...
23 Νοεμβρίου 2020, 18.59
Ο ψηφιακός κόσμος και η επιχείρηση
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, σε...
22 Νοεμβρίου 2020, 23.29
«Οι αντιθέσεις Μώραλη–Μαρινάκη για τα έργα του ΟΛΠ και ο ρόλος της ΝΔ»
Δήλωση του Δημήτρη Γκερλέ*:   Ως η...