Σάββατο, 10 Απριλίου, 2021

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Δευτέρα, 21 Δεκεμβρίου 2020 19:30

ΚΚΕ: Ερώτηση για τις Παραβιάσεις του ΟΛΠ

logoartc_f
Ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας:
 
Παραβιάσεις της ΟΛΠ Α.Ε. – COSCO κατά την κατασκευή της προβλήτας κρουαζιέρας στη νότια πλευρά του λιμανιού.
 
Η παραχώρηση με τη μορφή ιδιωτικοποίησης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και της ανατολικής Μεσογείου, του Πειραιά, υλοποιήθηκε τμηματικά από όλες τις κυβερνήσεις τα τελευταία 20 χρόνια. Η συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ στο κινεζικό μονοπώλιο της Cosco από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ,  ψηφίστηκε το 2016 στη Βουλή από όλα τα κόμματα εκτός του ΚΚΕ.Στα υποχρεωτικά έργα της σύμβασης παραχώρησης συμπεριλαμβάνεται η κατασκευή προβλήτας κρουαζιέρας στη νότια ζώνη του λιμένα (Πειραϊκή), η οποία χρηματοδοτείται κατά 95% από την Περιφέρεια Αττικής μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ. 
 
Πρόκειται για ένα έργο που πρόκειται να αλλοιώσει την περιοχή και να τη μετατρέψει από  οικιστική, ψυχαγωγίας και περιπάτου σε Βιομηχανική, προκειμένου να κερδοφορήσει το κινέζικο μονοπώλιο.
 
Οι καταστροφικές συνέπειες του έργου εκδηλώνονται ήδη από τη φάση της κατασκευής. Μαζικές και συχνές είναι οι διαμαρτυρίες και καταγγελίες από εργατικά σωματεία, μαζικούς φορείς και κατοίκους, με ζωντανές μαρτυρίες και αποδεικτικά στοιχεία με φωτογραφικό υλικό. Παράλληλα, συχνές είναι οι αναφορές και τοποθετήσεις σε επιτροπές και την Ολομέλεια της Βουλής που επανειλημμένα έχει καταθέσει η κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ καθώς και οι παρεμβάσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής και το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά.
 
Παρά τις παραπάνω διαμαρτυρίες, κινητοποιήσεις και αναφορές, το κινεζικό μονοπώλιο (ΟΛΠ Α.Ε.-Cosco) δεν λαμβάνει ούτε τα στοιχειώδη μέτρα για την προστασία της Δημόσιας Υγείας και του περιβάλλοντος, αν και έχει δεσμευτεί μέσα από την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων κατασκευής του έργου.
 
Για τις προκλητικές παρανομίες του κινέζικου μονοπωλίου και -μάλιστα- εν μέσω της πανδημίας, υπήρξε επίσημη καταδίκη:
 
- Από την Περιφέρεια Αττικής (διεύθυνση περιβάλλοντος) κατόπιν αυτοψίας, για τη μη τοποθέτηση πλωτών φραγμάτων που θα προστατεύουν την πολιτιστική κληρονομιά μας (πλησίον του έργου βρίσκεται το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή) και για τις εργασίες επιχωματώσεων και μεταφοράς υλικών από βαριά οχήματα μεταφορών, χωρίς να έχει δοθεί άδεια από το δήμο Πειραιά (5χ10 δρομολόγια φορτηγών), προκαλώντας ατμοσφαιρική ρύπανση, ηχορύπανση κ.ά. (επισυνάπτεται το έγγραφο 913705/25.11.2020 της αυτοψίας της περιφέρειας).
 
- Από το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, όπου με πρόσφατη απόφαση-διαταγή, απαγορεύει τις επιχωματώσεις της θάλασσας (έργο που εκτελεί εδώ και μήνες ο ΟΛΠ-Cosco για την επέκταση  προβλητών κρουαζιέρας στη νότια πλευρά του λιμανιού) μέχρι  τις 14/1/2021, οπότε και θα εκδικαστεί η  αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που έχουν καταθέσει πολίτες της Πειραϊκής και του Πειραιά.
 
- Από το ΣτΕ, όπου με την από 11/6/2020 Απόφαση-Προσωρινή Διαταγή, έχουν απαγορευτεί οι βυθοκορήσεις και η απόρριψη των βυθοκορημάτων στον Σαρωνικό κόλπο. 
Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν έχει  πραγματοποιηθεί ο υποχρεωτικός  έλεγχος των υλικών  μπαζώματος από το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. (αν και αναφέρεται  στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους), τα οποία έχουν προκαλέσει θολότητα στο θαλάσσιο νερό και δημιουργούν αιωρούμενα σωματίδια, τα οποία -μάλιστα- λόγω των πρόσφατων δυσμενών καιρικών συνθηκών και της μη τήρησης των αναγκαίων μέτρων προστασίας, έχουν επεκταθεί εκτός ορίων, μακριά από την περιοχή του  μπαζώματος, απειλώντας προστατευόμενα πολιτιστικά μνημεία και δημιουργώντας
-πιθανώς-  περιβαλλοντική  ρύπανση, που θα διοχετευτεί μέσω της θαλάσσιας τροφικής αλυσίδας στον άνθρωπο.
 
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει ώστε άμεσα και γρήγορα: 
 
Να πραγματοποιηθούν οι αναγκαίοι έλεγχοι από τους επιθεωρητές περιβάλλοντος και οι αναλύσεις από το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. για την προστασία της Δημόσιας Υγείας, του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς. Δεδομένου ότι από το  έργο που εκτελεί εδώ και μήνες η ΟΛΠ Α.Ε.-Cosco για την επέκταση προβλητών κρουαζιέρας στη νότια πλευρά του λιμανιού, διαπιστώνονται προκλητικές παραβιάσεις, με βαριές επιπτώσεις, αλλά και πολλά ερωτηματικά για τη σύσταση των υλικών που περιέχουν τα caissons εκ των οποίων, ένα έχει σπάσει.
 
Οι Βουλευτές
Μανωλάκου Διαμάντω
Γκιόκας Γιάννης
Κανέλλη Λιάνα
Κατσώτης Χρήστος
Παφίλης Θανάσης
 
 
 
 
 
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

«Τα νησιά μας είναι αόρατα
στο Σχέδιο Ανάκαμψης της
Κυβέρνησης» 
 
«Με τον Γιάννη Μώραλη
δουλεύουμε για να πάμε
τον Πειραιά μπροστά»
 
"Η ελληνική «πράσινη
κυβέρνηση» είναι πλέον και
με τη βούλα βεραμάν"

Γ. Τσιρίδης:
Βιβλία για ψυχαγωγία
  
 
 
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

Η Ελληνική Ακτοφυλακή
ευχαριστεί την ΟΛΠ Α.Ε. 

"ΖΩΕΣ ΜΕΣΙΣΤΙΕΣ" 
της Ελένης Νίκα  

Δημήτρης Φάκος, Άκης
Τουρκογιώργης: Η συνεργασία
 της χρονιάς
 

Πρωτοσέλιδα

Ναυτιλία

09 Απριλίου 2021, 00.00
ΟΛΠ Α.Ε. :Οι επενδύσεις στη ΝΕΖ Περάματος
H ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει την έγκριση των...
07 Απριλίου 2021, 19.55
«Δεν δεχόμαστε παρέκκλιση στην οργανική σύνθεση των πλοίων»
Προειδοποίηση 13 Ναυτεργατικών...

Πειραιάς

09 Απριλίου 2021, 21.08
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Λ. Κηφισού και τη Λ. Σχιστού
Λόγω εκτέλεσης εργασιών, κατά το...
08 Απριλίου 2021, 23.17
«Με τον Γιάννη Μώραλη δουλεύουμε για να πάμε τον Πειραιά μπροστά»
Ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και...
08 Απριλίου 2021, 21.34
Συνάντηση Γ. Μώραλη με τον Πρόεδρο της Κ.Ε.Δ.Ε.
Ο Δήμαρχος Πειραιά ο Γιάννης Μώραλης...