Σάββατο, 05 Δεκεμβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2020 19:45

Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ για την ίδρυση ναυπηγείου στη ζώνη

logoartc_f
«Ν. Σαντορινιός: Η Κυβέρνηση πρέπει να απαντήσει αν θα επιτρέψει στον ΟΛΠ την ίδρυση ναυπηγείου, θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κλάδου».
 
Με επίκεντρο την ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στο Πέραμα και τις προθέσεις της ΟΛΠ ΑΕ για δημιουργία ναυπηγείου, παρά τις αντίθετες προβλέψεις νόμου 4404/2016, ερώτηση κατέθεσανπρος τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Ανάπτυξης,ο Τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, Νεκτάριος Σαντορινιός, ο Τομεάρχης Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης και 32ακόμη βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία. 
 
Μέσω της Σύμβασης παραχώρησης που κυρώθηκε με το νόμο 4404/2016, η προηγούμενη Κυβέρνηση αφαίρεσε τη δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας ναυπηγείου από τον ΟΛΠ, καθώς μια τέτοια εξέλιξη θα δημιουργούσε ιδιωτικό μονοπώλιο στον κλάδο, θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων, καθώς και χιλιάδες θέσεις εργασίας. Με την ίδια λογική συντάχθηκαν και όλες οι σχετικές αποφάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), όταν και πάλι κατά τη θητεία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, απέρριψε την πρόταση της ΟΛΠ για δημιουργία ναυπηγείου MegaYachts, καθώς και για την ίδρυση ναυπηγείου γενικότερα στο λιμάνι, όπως και η πρόσφατη Απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ 186/2020), η οποία ουσιαστικά δεν επιτρέπει στην ΟΛΠ ΑΕ την ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείων, βασιζόμενη στην υπάρχουσα νομοθεσία.
 
Όπως τονίζεται στην ερώτηση, η άκριτη στήριξη της Κυβέρνησης στο σύνολο των σχεδίων του ΟΛΠ, τόσο προεκλογικά όσο και μετά την κατάθεση του σχεδίου MasterPlan τον Αύγουστο του 2019, αλλά και η αμφιλεγόμενη στάση της, μετά τις αντιδράσεις εργαζόμενων και επιχειρηματιών, δημιούργησε κλίμα ανησυχίας.
 
Χρειάστηκε, δε, να περάσει ένας χρόνος από την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία και σειρά δυναμικών κινητοποιήσεων, για να δηλώσει στη Βουλή ο κ. Πλακιωτάκης ότι η Σύμβαση Παραχώρησης δεν προβλέπει την ίδρυση ναυπηγείου και την εμπλοκή του ΟΛΠ σε ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητας, καθώς και ότι «δεν πρόκειται η Κυβέρνηση να προχωρήσει στην αναθεώρηση της Σύμβασης». 
 
Εντούτοις πριν λίγες μέρες η Διοίκηση του ΟΛΠ υπαναχώρησε από τη θέση της να προχωρήσει στην υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού, που θα συμπεριελάμβανε τη δέσμευση της για τη μη ίδρυση ναυπηγείου στον χώρο της Ζώνης του Περάματος, δέσμευση που, σύμφωνα με δημοσιεύματα είχε λάβει προς τους ναυπηγοεπισκευαστές, τον περασμένο Ιούνιο. Μετά από αυτή την στάση, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ επισημαίνουν ότι η επιμονή του ΟΛΠ να θέτει εκ νέου το ζήτημα της δημιουργίας και λειτουργίας ναυπηγείου σε συνδυασμό με τους μη ξεκάθαρουςκυβερνητικούς χειρισμούς, έχουν δημιουργήσει έντονη ανασφάλεια στις επιχειρήσεις και στους εργαζόμενους του κλάδου. 
 
Η ερώτηση που κατατέθηκε υπογραμμίζει τη σημαντική βαρύτητα της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στο Πέραμα, η οποία και αποτελεί  αιμοδότη για την οικονομία και την απασχόληση στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, για πολλές δεκαετίες, και παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, στη δραστηριότητα απασχολούνται χιλιάδες εργαζόμενοι σε εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις- χωρίς να υπολογίζονται οι επιχειρήσεις που λειτουργούν υποστηρικτικά. Η τεχνογνωσία που διαθέτουν οι εργαζόμενοι αλλά και το απόθεμα γνώσης και εμπειρίας των μικρομεσαίων επιχειρηματιών του κλάδου, των οποίων οι επιχειρήσεις λειτουργούν όχι μόνο ανταγωνιστικά, αλλά κυρίως συμπληρωματικά, σε ένα συνεργατικό πλαίσιο, αποτελούν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ναυπηγοεπισκευής της χώρας μας.
 
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ ρωτούν τους Υπουργούς σε ποιες ενέργειες θα προβούν προκειμένου να επιβάλλουν την εφαρμογή της Σύμβασης Παραχώρησης, η οποία δεν επιτρέπει την ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου από την ΟΛΠ Α.Ε και αν, σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τις διατάξεις της Σύμβασης Παραχώρησης, συμμερίζονται την άποψη ότι η ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου από τον ΟΛΠ θα θέσει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κλάδου καθώς και τις χιλιάδες θέσεις εργασίας των απασχολούμενων σε αυτές. Ακόμη, ζητούν απαντήσεις για το αν η Κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει στην τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης, γενικά, και ειδικά ως προς το σκέλος που αφορά στη μη δυνατότητα της ΟΛΠ Α.Ε. να προχωρήσει στην ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου. Τέλος, με δεδομένη την απουσία του προερχόμενου από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων μέλους της ΕΣΑΛ, από τις συνεδριάσεις για τη λήψη των κρίσιμων αποφάσεων, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων οφείλει να δηλώσει αν συμφωνεί με τη θέση ότι η Σύμβαση Παραχώρησης δεν επιτρέπει την ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου από την ΟΛΠ ΑΕ και να διαβεβαιώσει τον κλάδο της ναυπηγοπεισκευής,  ότι δεν πρόκειται να προβεί σε ενέργειες που θα δώσουν στην ΟΛΠ ΑΕ τη δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας ναυπηγείου. 
 
 
 
 
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

Το «Δημοτικό Θέατρο» στην
εποχή του Covid 19
 
«Κυβερνητικός εμπαιγμός
απέναντι στους πολίτες
της Β Πειραιά»

Διαμαρτυρία για το κλείσιμο
της Alpha Bank στο
Πέραμα 

«Ω τι κόσμος μπαμπά, μαμά
και… υπόλοιποι»

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

«μπλε λουλούδι – αναμνήσεις
από το 2048»

Posidonia Web
Forums Week  

«ΤΑΤΛΙΝ: ΜΝΗΜΕΙΟ
ΣΤΗΝ ΙΙΙη ΔΙΕΘΝΗ»
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

Ναυτιλία

03 Δεκεμβρίου 2020, 00.09
Η κρουαζιέρα και η ανάπτυξη αειφόρου τουρισμού
Οι τοπικές Αρχές της Κέρκυρας και του...
01 Δεκεμβρίου 2020, 16.33
Αποκάλυψη σοκ από την ΠΕΝΕΝ
Αποκάλυψη σοκ από την ΠΕΝΕΝ:...

Πειραιάς

04 Δεκεμβρίου 2020, 20.19
Το «Δημοτικό Θέατρο» στην εποχή του Covid 19
Τα σχέδια του για τη νέα θεατρική...
04 Δεκεμβρίου 2020, 00.07
Χριστούγεννα στο Δημοτικό Θέατρο
Άρωμα Χριστουγέννων στο  Δημοτικό...
04 Δεκεμβρίου 2020, 00.00
Το πρόγραμμα των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων στον Δήμο Πειραιά
  Φωταγώγηση Χριστουγεννιάτικου...