Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τετάρτη, 08 Απριλίου 2020 10:10

Οι εργαζόμενοι στην Ν/Ζώνη εκτεθειμένοι στο Covid- 19

logoartc_f
Ερώτηση 5 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την βραδυφλεγής υγειονομική βόμβα η Ν/Ζώνη Περάματος
 
Ερώτηση κατέθεσαν 5 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Υγείας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθώς και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη «βραδυφλεγή υγειονομική βόμβα» που συνιστά η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος
 
Όπως μαρτυρούν τα ολοένα και αυξανόμενα διαβήματα των συνδικαλιστικών φορέων του κλάδου, που δημοσιεύονται τις τελευταίες μέρες, φαίνεται ότι στους χώρους εργασίας της ναυπηγοεπισκευής δεν τηρούνται ούτε στο ελάχιστο τα απαραίτητα μέτρα προστασίας από τον Covid- 19.
 
Δεν υφίστανται καν υποδομές υγιεινής, νιπτήρες και σαπούνια, σε πολλούς χώρους εργασίας, ενώ δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο προστασίας αναφορικά με την ελαχιστοποίησης των επαφών των ναυτεργατών με τους εργαζόμενους στην ναυπηγοεπισκευή. Οι εργαζόμενοι των συνεργείων συνωστίζονται σε μικρούς χώρους διότι κατά κανόνα δεν υπάρχει πρόνοια από τους εργολάβους να ανασχεδιάσουν τις εργασίες έτσι να αποφεύγεται ο συνωστισμός και ο συγχρωτισμός που ευνοεί τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού.
 
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ θεωρούν πως ευθύνες, διαφορετικής τάξης και μεγέθους, έχει ο ΟΛΠ ΑΕ, οι εργολάβοι αλλά και τα συναρμόδια Υπουργεία τα οποία είναι επιφορτισμένα με την εποπτεία των συνθηκών εργασίας εν γένει. Το τελευταίο, μάλιστα, έχοντας απενεργοποιήσει με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση την Δημόσια Αρχή Λιμένων, η οποία και θα έπρεπε από την πρώτη μέρα ξεσπάσματος της πανδημίας να μεριμνά για την τήρηση των κανόνων υγιεινής στο Λιμάνι του Πειραιά, έχει απεμπολήσει όλους τους μηχανισμούς ελέγχου και προστασίας των εργαζομένων στη ναυπηγοεπισκευαστική.
 
Ρωτούν, λοιπόν, τους Υπουργούς:
 
1. Ποιο είναι το σχέδιο τους για τη διασφάλιση της τήρησης των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, στο πλαίσιο αποτροπής της διάδοσης της πανδημίας, προκειμένου οι εργαζόμενοι στη ναυπηγοεπισκευή να αισθάνονται ασφαλείς;
 
2. Πως πιστοποιείται η τήρηση των διατάξεων του ΠΔ 70/1990 στους χώρους της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης αλλά και πάνω στα πλοία που υπόκεινται σε εργασίες;
 
3. Σκοπεύουν τα Υπουργεία Εργασίας και Ναυτιλίας να ενεργοποιήσουν τα μεικτά κλιμάκια και τις επιτροπές ελέγχου αρμοδιότητάς τους, ώστε και με τη συμμετοχή εκπροσώπων των συνδικαλιστικών φορέων να διενεργούνται αιφνιδιαστικοί και άμεσοι έλεγχοι στους χώρους εργασιών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης τήρησης των κανόνων υγιεινής που προστάζει ο ΕΟΔΥ;
 
4. Ποιος είναι ο σχεδιασμός τους για την επιβολή λήψης μέτρων από κάθε κατηγορία εργοδοτών (πχ πλοιοκτήτες , εργολάβοι, κ.α) αλλά και από την ΟΛΠ ΑΕ σε ότι αφορά στις υποδομές ναυπηγοεπισκευής, για τις οποίες φέρει, έτσι κι αλλιώς την ευθύνη συντήρησης και αναβάθμισης τους και δεν έχει προχωρήσει ως όφειλε στις απαραίτητες ενέργειες;
 
5. Με δεδομένη την αναστολή λειτουργίας ορισμένων εργολαβικών επιχειρήσεων προκειμένου να ωφεληθούν από μέτρα που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση, σε ποιες ενέργειες προτίθεται τα αρμόδια Υπουργεία να προχωρήσουν ώστε να διασφαλιστεί ότι οι εργαζόμενοι στην ΝΕΖ θα λάβουν την έκτακτη οικονομική ενίσχυση των 800€, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες που ισχύουν για τον κλάδο (περιστασιακή εργασία σε διαφορετικούς εργολάβους);
 
Ολοκληρη η ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
κ. Υπουργό Υγείας
κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
 
Θέμα: «Βραδυφλεγής υγειονομική βόμβα η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος»
 
Οι μέρες της εξάπλωσης της πανδημίας που διανύουμε έχουν ανοίξει μέτωπα και ζητήματα σχεδόν σε όλους τους εργασιακούς κλάδους και σχεδόν σε κάθε τομέα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας.
 
Η Ναυπηγοεπισκευή είναι ένα σημαντικός και κομβικός κλάδος τόσο για την Ναυτιλία, όσο και για την Οικονομία της Ελλάδας. Χιλιάδες εργαζόμενοι του τομέα, εργάζονται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, μέσα σε ήδη δύσκολες και αντίξοες συνθήκες εργασίας.
 
Όμως, όπως μαρτυρούν τα ολοένα και αυξανόμενα διαβήματα των συνδικαλιστικών φορέων του κλάδου, που δημοσιεύονται τις τελευταίες μέρες, φαίνεται ότι στους χώρους εργασίας της ναυπηγοεπισκευής δεν τηρούνται ούτε στο ελάχιστο τα απαραίτητα μέτρα προστασίας από τον Covid- 19.
 
Οι συγκεκριμένες οδηγίες προστασίας (αποφυγή συνάθροισης πολλών ατόμων, συχνό πλύσιμο χεριών, κα) και η χρήση ειδικών μέσων αποφυγής διάδοσης του υιού (υγειονομικές μάσκες και γάντια, απολυμαντικά, κα) συνίσταται από τον ΕΟΔΥ για όλους τους χώρους εργασίας, όμως όπως παρατηρούν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του κλάδου, στους χώρους της ναυπηγοεπισκευής δεν τηρούνται ούτε καν οι βασικοί κανόνες.
 
Προκειμένου να γίνουν αντιληπτές οι συνθήκες κάτω από τις οποίες καλούνται να δουλεύουν οι εργαζόμενοι στην ναυπηγοεπισκευή σύμφωνα και με τις καταγγελίες των φορέων, αναφέρεται ενδεικτικά ότι δεν υφίστανται καν υποδομές υγιεινής, νιπτήρες και σαπούνια, σε πολλούς χώρους εργασίας, ενώ δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο προστασίας αναφορικά με την ελαχιστοποίησης των επαφών των ναυτεργατών με τους εργαζόμενους στην ναυτηγοεπισκευή. Οι εργαζόμενοι των συνεργείων συνωστίζονται σε μικρούς χώρους διότι κατά κανόνα δεν υπάρχει πρόνοια από τους εργολάβους να ανασχεδιάσουν τις εργασίες έτσι να αποφεύγεται ο συνωστισμός και ο συγχρωτισμός που ευνοεί τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού.
 
Για την τήρηση των αναγκαίων υγειονομικών μέτρων και την παροχή ασφαλών συνθηκών εργασίας στους εργαζόμενους στη ναυπηγοεπισκευή Περάματος, ευθύνες, διαφορετικής τάξης και μεγέθους, έχει ο ΟΛΠ ΑΕ, οι εργολάβοι αλλά και τα συναρμόδια Υπουργεία τα οποία είναι επιφορτισμένα με την εποπτεία των συνθηκών εργασίας εν γένει. Το τελευταίο, μάλιστα, έχοντας απενεργοποιήσει με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση την Δημόσια Αρχή Λιμένων, η οποία και θα έπρεπε από την πρώτη μέρα ξεσπάσματος της πανδημίας να μεριμνά για την τήρηση των κανόνων υγιεινής στο Λιμάνι του Πειραιά, έχει απεμπολήσει όλους τους μηχανισμούς ελέγχου και προστασίας των εργαζομένων στη ναυπηγοεπισκευή.
 
Η ανασφάλεια, δε των εργαζομένων στην ναυπηγοεπιστευή εντείνεται καθώς ενώ εργολαβικές επιχειρήσεις έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους προκειμένου να ωφεληθούν από τα οικονομικά μέτρα που ανακοινώθηκαν, το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του κλάδου που συνίσταται στην περιστασιακή απασχόληση των εργαζομένων σε διαφορετικές επιχειρήσεις, απαιτεί ιδιαίτερη μεταχείριση προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι πράγματι θα λάβουν την έκτακτη οικονομική ενίσχυση που δικαιούνται.
 
Επειδή ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής είναι κρίσιμος κρίκος στην αλυσίδα της Οικονομίας και της Ναυτιλίας για τη χώρα μας,
 
Επειδή η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη απασχολεί πλήθος εργαζομένων, οι οποίοι ήδη δοκιμάζονταν από ανεργία και τώρα ακόμη περισσότερο λόγω της επιπλέον κρίσης στη δραστηριότητα του κλάδου μετά το ξέσπασμα της πανδημίας,
 
Επειδή με βάση τα διαβήματα των συνδικαλιστικών φορέων του κλάδου, οι συγκεκριμένοι χώροι εργασίας είναι βραδυφλεγείς υγειονομικές βόμβες του Covid- 19,
 
Ερωτούνται οι κ.κ. Υπουργοί:
 
1. Ποιο είναι το σχέδιο τους για τη διασφάλιση της τήρησης των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, στο πλαίσιο αποτροπής της διάδοσης της πανδημίας, προκειμένου οι εργαζόμενοι στη ναυπηγοεπισκευή να αισθάνονται ασφαλείς;
 
2. Πως πιστοποιείται η τήρηση των διατάξεων του ΠΔ 70/1990 στους χώρους της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης αλλά και πάνω στα πλοία που υπόκεινται σε εργασίες;
 
3. Σκοπεύουν τα Υπουργεία Εργασίας και Ναυτιλίας να ενεργοποιήσουν τα μεικτά κλιμάκια και τις επιτροπές ελέγχου αρμοδιότητάς τους, ώστε και με τη συμμετοχή εκπροσώπων των συνδικαλιστικών φορέων να διενεργούνται αιφνιδιαστικοί και άμεσοι έλεγχοι στους χώρους εργασιών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης τήρησης των κανόνων υγιεινής που προστάζει ο ΕΟΔΥ;
 
4. Ποιος είναι ο σχεδιασμός τους για την επιβολή λήψης μέτρων από κάθε κατηγορία εργοδοτών (πχ πλοιοκτήτες , εργολάβοι, κα) αλλά και από την ΟΛΠ ΑΕ σε ότι αφορά στις υποδομές ναυπηγοεπισκευής, για τις οποίες φέρει, έτσι κι αλλιώς την ευθύνη συντήρησης και αναβάθμισης τους και δεν έχει προχωρήσει ως όφειλε στις απαραίτητες ενέργειες;
 
5. Με δεδομένη την αναστολή λειτουργίας ορισμένων εργολαβικών επιχειρήσεων προκειμένου να ωφεληθούν από μέτρα που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση, σε ποιές ενέργειες προτίθεται τα αρμόδια Υπουργεία να προχωρήσουν ώστε να διασφαλιστεί ότι οι εργαζόμενοι στην ΝΕΖ θα λάβουν την έκτακτη οικονομική ενίσχυση των 800€, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες που ισχύουν για τον κλάδο (περιστασιακή εργασία σε διαφορετικούς εργολάβους);
 
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Σαντορινιός Νεκτάριος
Αλεξιάδης Τρύφων
Δρίτσας Θοδωρής
Κασιμάτη Νίνα
Ραγκούσης Γιάννης
 
Ανακοίνωση για το θέμα αυτό εκδόθηκε και από τη Ριζοσπαστική Ενότητα Μεταλλεργατών:
 
Επιτακτική ανάγκη λήψης μέτρων στη ναυπηγοεπισκευή μετά και τα εκατό και πλέον  κρούσματα στο Ελευθέριος Βενιζέλος
 
Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα των εξετάσεων στο πλοίο Ελευθέριος Βενιζέλος, σύμφωνα με τα οποία έχουν βρεθεί περισσότεροι από 120 εργαζόμενοι θετικοί στον κοροναιό, μαρτυρούν τις μεγάλες ευθύνες των συναρμόδιων υπουργείων και της κυβέρνησης συνολικά για τη μη λήψη μέτρων.
 
Από τις 20/3/2020 που ενημερωθήκαμε ότι το πλοίο Ελευθέριος Βενιζέλος κατευθυνόταν για πρόσδεση στην ναυπηγεπισκευαστική ζώνη Περάματος,  προχωρήσαμε σε παρεμβάσεις στις αρχές απαιτώντας να μη δοθεί άδεια πρόσδεσης στο πλοίο παρά την απαίτηση Και της πίεσης Από την πρώτη στιγμή τονίσαμε ότι το πλοίο θα έπρεπε να μείνει στη ράδα, ενώ ταυτόχρονα να γίνουν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι για την υγεία των επιβαινόντων καθώς και για τις συνθήκες που επικρατούσαν στο πλοίο σε ότι αφορά στην τήρηση των μέτρων προφύλαξης από τον κοροναιό. Το γεγονός ότι το ναυλωμένο από Τούρκους επιχειρηματίες πλοίο το οποίο μετέφερε εργαζόμενους στην Ισπανία δεν έγινε δεκτό ούτε στην Ισπανία ούτε στην Τουρκία στην οποία και επέστρεψε,  αυτόματα θα έπρεπε να κάνει τους υπευθύνους να αναρωτηθούν αν οι συγκεκριμένες χώρες και ειδικά η Τουρκία γνώριζαν κάτι περισσότερο και να προχωρήσουν στη λήψη μέτρων.
 
Όμως τα γεγονότα στο Ελευθέριος Βενιζέλος δεν έγιναν μάθημα στους αρμοδίους καθώς μαθαίνουμε ότι θα επιτραπεί η συνέχιση των εργασιών επισκευής και συντήρησης στο πλοίο SupeRFast στο οποίο είχαν σταματήσει προσωρινά γιατί είχε βρεθεί θετικός στον κοροναιο’ εργαζόμενος.
 
Επιπρόσθετα σημειώνεται ότι τα προβλήματα δεν σταματούν σε αυτά τα δύο πλοία. Στο σύνολο της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης τους τελευταίους μήνες έχουν έρθει πλοία για πρόσδεση ή για επισκευή χωρίς να έχει γίνει έλεγχος από ποια λιμάνια έχουν περάσει. Θα πρέπει επίσης να αναφερθεί ότι  μεταλλεργάτες έχουν επιστρέψει το τελευταίο μεγάλο διάστημα από την Αμερική, την Ισπανία και την Τουρκία και θα πρέπει να γίνεται αυστηρός έλεγχος για τον αν τηρούν τα μέτρα και τίθενται σε κατ ΄οίκον περιορισμό , ή κάτω από την πίεση των αναγκών κάποιοι εργάζονται.
 
Η συνδικαλιστική παράταξη Ριζοσπαστική Ενότητα Μεταλλεργατών, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους μεταλλεργάτες καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις για μέτρα προστασίας των εργαζομένων αλλά  δυστυχώς οι αρμόδιοι φορείς και η κυβέρνηση αδιαφορούν.
 
Κάτω από αυτές τις δύσκολες καταστάσεις που περνά ο κλάδος μας αλλά και για την προστασία της υγείας και της ζωής των συναδέλφων μας προτείνουμε :
 
1 . Την αναστολή λειτουργίας της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στο σύνολο της αλλά και των μικρών ναυπηγείων (καρνάγια) για 20 μέρες με την ταυτόχρονη ένταξη όλων των εργαζομένων και ανέργων στα οικονομικά μέτρα που έχουν εξαγγελθεί.
2. Σε όσα πλοία έχουν προσδέσει τους τελευταίους μήνες ή εξακολουθούν να γίνονται εργασίες σε όλες τις περιοχές της Ζώνης, να γίνουν διαγνωστικές εξετάσεις (τεστ) στα μέλη του πληρώματος.
3. Όλοι οι εργαζόμενοι στην επισκευή που εργάζονται ή εργάστηκαν σε πλοία που έχουν περάσει από λιμάνια χωρών με οξυμένο πρόβλημα με την πανδημία του κοροναίου να τεθούν σε κατ’ οίκον περιορισμό για το απαιτούμενο διάστημα που προβλέπεται από τις υγειονομικές αρχές.
 
Στην υλοποίηση αυτών των προτάσεων η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα. Οι εργαζόμενοι ως υπεύθυνοι πολίτες απέναντι στο κοινωνικό σύνολο τηρούν τα μέτρα περιορισμού και προφύλαξης δίνοντας στην κυβέρνηση τον απαραίτητο χρόνο να προχωρήσει στις δικές της παρεμβάσεις. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει την κυβερνητική ανταπόκριση και ελπίζουμε αυτή η ολιγωρία να μην κοστίσει .
 
ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Συντονιστής της ριζοσπαστικής ενότητας μεταλλεργατών (ΡΕΜ)
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

«Μέτρα για την μείωση του
ανθρακικού αποτυπώματος»
 
Απεβίωσε ο Πέτρος Κουναλάκης

«Αντικατάσταση Αγροτικού
Ιατρού στο Πολυδύναμο
Σπετσών»

 «Ωδή για τους
Τουρκοκύπριους»
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

11 ιστορίες + 1 
από τον Steven Coombes

Πληθυσμιακές Εξάρσεις
Μεδουσών 

Αναβολή της Έκθεσης
EAST MED YACHT
SHOW 2020
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

28 Οκτωβρίου 2020, 00.00
Η Εθνική Αντίσταση και η ιστορική αλήθεια
Όταν η Δεξιά, που πολέμησε με λύσσα την...
26 Οκτωβρίου 2020, 16.55
Συγκέντρωση του ΚΚΕ στον Κορυδαλλό
Οι ΚΟ Κορυδαλλού του ΚΚΕ,...
25 Οκτωβρίου 2020, 22.03
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη βάζει ταφόπλακα στην έρευνα για τη Novartis
"Η ΝΔ με πρωθυπουργό τον Κυριάκο...

Ναυτιλία

28 Οκτωβρίου 2020, 21.24
«Μέτρα για την μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος»
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής...
28 Οκτωβρίου 2020, 20.50
Συνελήφθη ο πλοίαρχος του «MAERSK LAUNCHESTON»
Συνέχεια ενημέρωσης αναφορικά με τη...
28 Οκτωβρίου 2020, 00.46
«Αναμένουμε την άμεση διευκρίνιση των αιτιών της σύγκρουσης»
Δήλωση Τομεάρχη Ναυτιλίας και...

Πειραιάς

28 Οκτωβρίου 2020, 20.39
«Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στα γαλανόλευκα»
Ο Δήμος Πειραιά θέλοντας να τιμήσει την...
28 Οκτωβρίου 2020, 00.48
Πειραιάς: Ετοιμότητα για τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα
Εν όψει των επικίνδυνων καιρικών...
27 Οκτωβρίου 2020, 00.00
Ακτινογραφία του Πειραιά από το Πολυτεχνείο
Για να καταλάβεις μια περιοχή, πρέπει να...