Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Κυριακή, 05 Απριλίου 2020 20:27

«Υποβάθμιση της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης»

logoartc_f
Το τμήμα ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζει: 
 
«Επικίνδυνη και ευκαιριακή η θεσμοθέτηση της δυνατότητας των αποφοίτων ΕΠΑΛ να εξελίσσονται σε Α πλοίαρχοι και Α μηχανικοί».
 
 Πολιτική επιλογή υποβάθμισης της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, και ενίσχυσης της ιδιωτικής, συνιστά η ψήφιση διάταξης από τη Νέα Δημοκρατία που δίνει τη δυνατότητα σε αποφοίτους ναυτικών ΕΠΑΛ να εξελίσσονται στο βαθμό του Α πλοιάρχου και του Α μηχανικού. Μέχρι σήμερα αυτή η δυνατότητα προβλεπόταν μόνο για τους αποφοίτους των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ). 
 
Το χρόνιο αυτό αίτημα συμφερόντων που σχετίζονται με τον εφοπλισμό και την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση, το οποίο καμία προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν τόλμησε να ικανοποιήσει, το έκανε δεκτό η παρούσα κυβέρνηση με τροπολογία κυριολεκτικά της τελευταίας στιγμής που έφερε στη Βουλή ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης, δύο περίπου ώρες πριν την τελική ψήφιση νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας. Χωρίς βεβαίως καμία διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς και εν μέσω της κρίσης με την πανδημία του κοροναιού που επέβαλλε τη συντόμευση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών συζήτησης του νομοσχεδίου, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας νομοθέτησε εν κρυπτώ προκειμένου να αποφύγει τις δικαιολογημένες αντιδράσεις που θα προέκυπταν. 
 
Οι προϋποθέσεις δε που θέτει ο νέος νόμος για την εξέλιξη των αποφοίτων ΕΠΑΛ στο βαθμό του πλοιάρχου και του μηχανικού Α τάξεως, λειτουργούν ως προπέτασμα καπνού για να καλύψουν τις αδυναμίες της διάταξης αφού: 
 
-Ο χρόνος απαραίτητης θεωρητικής εκπαίδευσης των τριών ετών είναι απαραίτητος για να ανταποκρίνεται η παρεχόμενη εκπαίδευση στις απαιτήσεις της διεθνούς σύμβασης STCW και ισχύει για τους σπουδαστές των ΑΕΝ, ενώ η φοίτηση για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ που προβλέπεται στα ειδικά σχολεία είναι 18 μήνες για τους πλοιάρχους και 20 για τους μηχανικούς 
 
-Η προαναφερόμενη φοίτηση στα ειδικά σχολεία για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ σε ΑΕΝ, δεν σχετίζεται με το πρόγραμμα σπουδών των ΑΕΝ όπως σκοπίμως αφήνεται να εννοηθεί, αλλά θα γίνεται σε ειδικά σχολεία τα οποία απλά θα συστεγάζονται με τις ΑΕΝ.
 
Μάλιστα μετά από την ψήφιση της σχετικής διάταξης, η επιλογή φοίτησης σε ΑΕΝ δεν θα είναι πλέον ελκυστική αφού:
 
α)  ένας σπουδαστής των ΑΕΝ προκειμένου να εισαχθεί στην Ακαδημία θα πρέπει να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις με ότι αυτό σημαίνει για τους σπουδαστές και τις οικογένειες τους και 
 
β) για να φτάσει στο βαθμό Α πλοιάρχου και του Α μηχανικού θα χρειάζεται περίπου ίδιο χρόνο θεωρητικής εκπαίδευσης και θαλάσσιας υπηρεσίας σε σχέση με έναν απόφοιτο των ΕΠΑΛ,.  
 
Αντίθετα, ο μαθητής των ΕΠΑΛ όχι μόνο δεν απαιτείται να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις αλλά και ο συνολικός χρόνος που απαιτείται προκειμένου να φτάσει στον Α βαθμό, περιλαμβάνει περισσότερο χρόνο θαλάσσιας υπηρεσίας η οποία και αμείβεται σε αντίθεση με τη θεωρητική εκπαίδευση των σπουδαστών των ΑΕΝ η οποία δεν αμείβεται. Με αυτά τα δεδομένα καθώς και τα προβλήματα που παρουσιάζουν τα δημόσια ΕΠΑΛ, η κυβέρνηση ουσιαστικά ευνοεί την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΕΠΑΛ και ευνοεί τα υφιστάμενα. 
 
Ήταν μάλιστα τέτοια η βιασύνη της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να νομοθετήσει τη συγκεκριμένη διάταξη , που αγνόησε πλήρως τα αποτελέσματα και τις προτάσεις ομάδας εργασίας εμπειρογνωμόνων που η ίδια συνέστησε προκειμένου να προχωρήσει στη ρύθμιση. 
 
Καλούμε την κυβέρνηση να αναθεωρήσει τη στάση της και να μην προχωρήσει περαιτέρω στην εφαρμογή της διάταξης. Η διαχρονική αξία και πρωτοκαθεδρία της ελληνικής ναυτιλίας στηρίχθηκε στην ναυτοσύνη των ελλήνων που σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη εποχή λόγω της διείσδυσης των νέων τεχνολογιών  στη ναυτιλία, πρέπει να συνοδεύεται από επαρκή επιστημονική γνώση/κατάρτιση προκειμένου να διατηρηθεί. Δεν είναι δυνατό η κυβέρνηση να υποβαθμίζει την αξία της βάζοντας βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής ναυτιλίας προκειμένου να εξυπηρετήσει πρόσκαιρα επιχειρηματικά συμφέροντα. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

 «Ποιους ενοχλεί ο Πολυχώρος
Λιπασμάτων …»
 
Συνάντηση Γ. Μώραλη
με τον Λιμενάρχη Πειραιά

«Μια ακόμη χαμένη ευκαιρία
για τη δημόσια υγεία;»

Παράσημο
 
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

Τιμητική διάκριση της
Celestyal Cruises στα
MedCruise Awards 2020

Πληθυσμιακές Εξάρσεις
Μεδουσών 

Αναβολή της Έκθεσης
EAST MED YACHT
SHOW 2020
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

29 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
Συμφωνία των Πρεσπών: Από «εθνική ήττα» σε «ιστορική» συμφωνία
Μετά το σάλο που ξέσπασε από το...
27 Σεπτεμβρίου 2020, 01.57
«Νέα δόξα για την πέτσινη δημοσιογραφία»
Η Συσπείρωση Δημοσιογράφων –...

Πειραιάς

28 Σεπτεμβρίου 2020, 23.12
 Νέος Πρόεδρος στον Εμπορικό Σύλλογο ο Θ. Καπράλος
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο...
28 Σεπτεμβρίου 2020, 15.36
Επιχείρηση «σκούπα» στο κυριακάτικο παζάρι
Συντονισμένη επιχείρηση-«σκούπα» του...
28 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
 Δ. Γκερλές: Τραγέλαφος η υπόθεση του Δικαστικού Μεγάρου στον Πειραιά
Για τη νέα πρόταση όσον αφορά στην...