Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τετάρτη, 05 Φεβρουαρίου 2020 15:56

Ερώτηση για τα αεροπορικά δρομολόγια στα Κύθηρα

logoartc_f
Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α΄ Πειραιά & Νησιών Θ. Δρίτσας, σε συνεργασία με τη Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Β' Πειραιά Νίνα Κασιμάτη, κατέθεσε  την αρ.πρωτ. 3777/4-2-20 Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αναφορικά με την εξαίρεση της γραμμής των Κυθήρων από τις χαρακτηρισμένες αεροπορικές γραμμές δημόσιας περιουσίας (άγονες).
 
 
Την Ερώτηση συνυπογράφουν  Βουλευτές Περιφέρειας Πειραιά καθώς και νησιωτικών περιοχών του ΣΥΡΙΖΑ.
 
Ερώτηση Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών 
 
«Κύθηρα εκτός……. και άλλοι 16 αεροπορικοί προορισμοί σε σχέση με το 2016»
 
Τα Κύθηρα εντάσσονται στις προβληματικές περιοχές κατηγορίας Α΄ σύμφωνα με την Υ.Α  ΔΙΔΑΔ/Φ.50/265/29847/ 11 Νοεμβρίου 1992 (ΦΕΚ Β’ 667), προκειμένου να εφαρμοστούν μέτρα στήριξης αυτών των περιοχών. 
 
Όμως, προκύπτει από την ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας / Γενική Διεύθυνση Αερομεταφορών που δημοσιεύτηκε  στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2020/C29/05), με ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών,  στα δρομολόγια παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε τακτικές αεροπορικές γραμμές, δεν συμπεριλαμβάνεται η σύνδεση των Κυθήρων. 
Περιλαμβάνονται μόνο  12 άγονες γραμμές (Αθήνα - Σκιάθος, Αθήνα - Ικαρία, Αθήνα - Σύρος, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα - Κάλυμνος, Αθήνα - Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Θεσσαλονίκη - Χίος, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος και Ρόδος - Καστελόριζο), οι οποίες θα ανατεθούν από την 1η Οκτωβρίου 2020.
 
Η πρόταση του αρμόδιου Υπουργείου, για την αφαίρεση της γραμμής των Κυθήρων από τις άγονες επιδοτούμενες, έχει προκαλέσει την ανησυχία των κατοίκων, των επιχειρήσεων, των επαγγελματιών, της τοπικής κοινωνίας.
 
Η Δημοτική Αρχή με την αρ. πρωτ. 83/10-01-2020 επιστολή, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τονίζει,
«η διαφαινόμενη πρόταση του Υπουργείου για αφαίρεση της γραμμής των Κυθήρων από τις άγονες επιδοτούμενες γραμμές είναι καταστροφική και δεν θα τη δεχθούμε. Είναι δεδομένο ότι ειδικά για τη δύσκολη χειμερινή περίοδο δεν θα υπάρχουν πτήσεις από – προς Κύθηρα ή θα υπάρχουν ελάχιστες και αυτό θα οδηγήσει το νησί μας σε μαρασμό. Σε μια περίοδο που η Κυβέρνηση διατρανώνει την θέλησή της να υποστηρίξει τη νησιωτική Ελλάδα, είναι αδιανόητο να μην συμπεριλαμβάνονται τα Κύθηρα στις άγονες αεροπορικές γραμμές».  
 
Επίσης, η Δημοτική Κίνηση «ΚΥΘΗΡΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΔΩ» στο από 31/01/2020 Δελτίο Τύπου, διαμαρτύρονται για τη νέα προκήρυξη του διαγωνισμού, καθώς και για την ελλιπή ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου, για το θέμα της εξαίρεσης της αεροπορικής γραμμής των Κυθήρων.  
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι, την περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το 2015, βουλευτής της Ν.Δ. μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (Ερώτηση αρ.πρωτ.1134/26-3-2015), ζητούσε -δικαίως θα λέγαμε εμείς- μέχρι και την  επέκταση της αεροπορικής  σύνδεσης δημόσιας υπηρεσίας «Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα» έως τα  Κύθηρα, χαρακτηρίζοντας την επέκταση «ζήτημα κρίσιμης σημασίας για την εμπορική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού». 
 
Επειδή, τα προγράμματα παροχής δημόσιας υπηρεσίας (Αεροπορικά – Ακτοπλοϊκά), εφαρμόζονται για την άρση απομόνωσης περιοχών, κυρίως νησιωτικών, ως εργαλείο για τη στήριξη και την οικονομική, τουριστική ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας, κατ’ επιταγή μάλιστα του άρθρου 101 παρ.4 του Συντάγματος που ρητά αναγράφει «Ο κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξή τους» .
 
Επειδή, η πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες μεταφορών αποτελεί δημόσιο αγαθό και δικαίωμα,  δεν μπορεί και δεν πρέπει να υποτάσσεται  στη λογική της ανάλυσης κόστους – ωφέλειας.
 
Επειδή, επί Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες αεροπορικές γραμμές αφορούσε 28 περιοχές συμπεριλαμβανομένης της γραμμής των Κυθήρων,   
 
Ερωτάται ο Υπουργός:      
 
1. Για ποιο λόγο στην Ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών όπως αυτή δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  δεν συμπεριλαμβάνονται τα Κύθηρα στις άγονες αεροπορικές γραμμές ;
 
2. Πότε σκοπεύετε να ανταποκριθείτε, ως έχετε υποχρέωση στο δίκαιο επείγον αίτημα των κατοίκων και της Δημοτικής Αρχής προκειμένου να ενταχθούν τα Κύθηρα στα σχετικά δρομολόγια της νέας  Προκήρυξης διαγωνισμού που θα εκδοθεί από το Υπουργείο;  
 
Οι Ερωτώντες  Βουλευτές
 
-Δρίτσας Θοδωρής 
-Αλεξιάδης Τρύφωνας
-Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
-Αραχωβίτης Γ. Σταύρος
-Βαρεμένος Γιώργος
-Γκιόλας Γιάννης
-Ηγουμενίδης Νίκος
-Κασιμάτη  Νίνα
-Καφαντάρη Χαρά
-Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
-Μάρκου Κώστας
-Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
-Μωραϊτης Αθανάσιος (Θάνος)
-Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
-Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
-Ραγκούσης Γιάννης
-Σαντορινιός Νεκτάριος
-Σκουρλέτης Πάνος
-Σπίρτζης Χρήστος
-Τζούφη Μερόπη
-Φίλης Νίκος
-Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
-Χρηστίδου Ραλλία
-Τσίπρας Γεώργιος
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

«Εκπτώσεις στην ασφάλεια
των πλοίων» 
 
«Η κατάσταση θέλει
 σοβαρότητα και όχι
μπραβιλίκια»

«Οι αντιθέσεις Μώραλη-
Μαρινάκη για τα έργα του
ΟΛΠ και ο ρόλος της ΝΔ»

«Έπεσαν οι μάσκες των
υποκριτών»

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

«μπλε λουλούδι – αναμνήσεις
από το 2048»

Posidonia Web
Forums Week  

«ΤΑΤΛΙΝ: ΜΝΗΜΕΙΟ
ΣΤΗΝ ΙΙΙη ΔΙΕΘΝΗ»
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

24 Νοεμβρίου 2020, 00.00
Θανάσης Καμπαγιάννης: Το φιάσκο του νόμου Χρυσοχοΐδη
  «Η όποια νέα κυβέρνηση αποφασίσει να...
23 Νοεμβρίου 2020, 19.10
Άρωμα σκοτεινών εποχών
Εισαγγελική έρευνα για Τσίπρα,...
23 Νοεμβρίου 2020, 18.56
Μετεξέλιξη του ΠΡΑΤΤΩ σε Πολιτικό Κίνημα
Την μετεξέλιξη του ΠΡΑΤΤΩ σε Πολιτικό...

Ναυτιλία

26 Νοεμβρίου 2020, 18.00
«Εκπτώσεις στην ασφάλεια των πλοίων»
«Ν. Σαντορινιός: Με αιφνιδιαστική...
26 Νοεμβρίου 2020, 17.57
Σκανδαλώδεις αναθέσεις άγονων γραμμών μέσα στο χειμώνα!
«Ν. Σαντορινιός: Σκανδαλώδεις...
26 Νοεμβρίου 2020, 00.00
Φυτεύοντας τους Υποβρύχιους Κήπους του Αιγαίου
Ένα σημαντικό στάδιο της διαδικασίας...

Πειραιάς