Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2019 10:48

Επιστολή Γ. Λαγουδάκη για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ στο Πέραμα

damanaki ixthok1
Στο πλαίσιο της συνάντησης του Δημάρχου Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νίκο Κουρέτα στην έδρα της εταιρείας στην Αθήνα, η οποία έλαβε χώρα την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019, ο Δήμαρχος απέστειλε μία επιστολή προς τη Διοίκηση της εταιρείας στην οποία γνωστοποίησε την επιτακτική ανάγκη της επέκτασης της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ στο Δήμο Περάματος.
 
H επιστολή προς το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ:                                                              
 
«Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να θέσουμε υπ’ όψιν σας γι’ ακόμη μία φορά τις θέσεις του Δήμου Περάματος αναφορικά με την αναγκαιότητα επέκτασης της γραμμής του ΜΕΤΡΟ στο Δήμο Περάματος, με σκοπό τη σύνδεση της πόλης μας με το συγκοινωνιακό δίκτυο της υπόλοιπης Αττικής.
 
Στις προηγούμενες επαφές μας, τόσο γραπτώς όσο και διά ζώσης, είχαμε διατυπώσει την κατηγορηματική μας αντίθεση για την έλευση του ΤΡΑΜ στην πόλη μας για μία σειρά από σοβαρούς λόγους, οι οποίοι αποδείκνυαν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι το ΤΡΑΜ θα δημιουργούσε πολλαπλάσια προβλήματα από αυτά που θα προσπαθούσε να επιλύσει.
 
Η επιχειρηματολογία που σας εκθέσαμε, καθώς και η καλή συνεργασία και διάθεση συνεννόησης που επέδειξαν οι άνθρωποι της εταιρείας, είχαν ως αποτέλεσμα η ανάδοχος εταιρεία που διενεργούσε τις τοπογραφικές μετρήσεις στην πόλη μας για λογαριασμό της Αττικό Μετρό, να λάβει οδηγία για διεύρυνση του πεδίου μετρήσεων, προκειμένου να δημιουργηθούν βάσεις δεδομένων με προσανατολισμό την έλευση του ΜΕΤΡΟ προς την πόλη μας.
 
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι υπήρξαν αρκετές συναντήσεις με στελέχη της Αττικό Μετρό, όπου προέκυψε η εφικτότητα διασύνδεσης του Δήμου μας με το Μετρό και συγκεκριμένα με κατασκευή ενός κλάδου με τερματικό σταθμό το Πέραμα και σταθμό μετεπιβίβασης τα Μανιάτικα στο Κερατσίνι, η ανακοίνωση αυτού του σχεδιασμού ποτέ δεν υλοποιήθηκε.
 
Αξίζει να σημειώσουμε δε, ότι η γραμμή με τερματικό σταθμό το Πέραμα ήταν άγνωστη στους πολλούς αλλά όχι και στην Αττικό Μετρό, στα γραφεία της οποίας μας παρουσιάστηκε μια χάραξη του 2003 με βάση την οποία το Πέραμα συνδέεται με την Πεντέλη με ενιαία γραμμή.
 
Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η διασύνδεση Περάματος Σαλαμίνας, ποτέ δεν αξιολογήθηκε στην κατεύθυνση της ουσιαστικής διασύνδεσης του Περάματος με άλλους Δήμους της Αττικής. Η συγκεκριμένη πορθμειακή γραμμή διακινεί πάνω από 8 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, στοιχείο που από μόνο του θα έπρεπε να ληφθεί σοβαρά υπόψη στα κυκλοφοριακά ζητήματα που δημιουργούνται στην πόλη.
 
Το πορθμείο Περάματος Σαλαμίνος, αποτελεί το μεγαλύτερο πορθμείο της Ελλάδας σε διακίνηση αυτοκινήτων και επιβατών εδώ και δεκαετίες, ενώ είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της Ευρώπης μετά το Καλαί (Calais) της Γαλλίας. Ο ένας και μοναδικός δρόμος, που συνδέει την πόλη με τον έξω κόσμο, όχι απλά δεν επαρκεί, αλλά συνεχίζει να είναι μία εξαιρετικά επικίνδυνη επιλογή για την πόλη μας, λόγω της εμμονής της πολιτείας να αρνείται να εντάξει στο Πέραμα σύγχρονες υποδομές που από τη μία πλευρά θα ανακουφίσουν τους κατοίκους της περιοχής, ενώ από την άλλη θα αναγνωρίσει τη συμβολή τους σε μία σειρά από ζητήματα κρίσιμης εθνικής σημασίας που είχαν ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής τους.
 
Ειδικότερα, στον θαλάσσιο χώρο που βρίσκεται μπροστά από το Δήμο Περάματος λειτουργεί το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων της Ψυττάλειας που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο βιολογικό καθαρισμό στον κόσμο με δυναμικότητα κάλυψης πληθυσμού 5.600.000 κατοίκων. Επιπλέον, στα γεωγραφικά όρια της πόλης μας φιλοξενούνται: ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) Σχιστού, 5 εταιρείες πετρελαιοειδών, το 70% των δραστηριοτήτων της ΟΛΠ Α.Ε. (ΣΕΜΠΟ), η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, το Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων και Μεταναστών στο Σχιστό, καθώς και η Διοίκηση Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΔΝΕ).
 
Είναι επιεικώς απαράδεκτο το γεγονός πως η πόλη μας συνδέεται με την υπόλοιπη Αττική μέσω του ΕΝΟΣ και μοναδικού δρόμου που διαθέτει, εξυπηρετώντας μέσω αυτού εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που διέρχονται, ζουν ή εργάζονται στην πόλη, το Ναύσταθμο, τους κατοίκους και τους παραθεριστές της Σαλαμίνας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχει αυξανόμενος κυκλοφοριακός φόρτος λόγω της επέκτασης των δραστηριοτήτων της ΟΛΠ Α.Ε.
 
Στο σημείο αυτό πρέπει να υπολογίσουμε και την κυκλοφοριακή συμφόρηση που θα δημιουργήσει το υπό ανέγερση Κέντρο Υγείας Κερατσινίου, το οποίο κατασκευάζεται στα όρια του Δήμου Περάματος, στο ύψος του Σκλαβενίτη και από έγκυρη ενημέρωση που έχουμε θα παραδοθεί σε λειτουργία μέσα στο 2020.
 
Τα οφέλη της διασύνδεσής της πόλης μας με το Δίκτυο του Μετρό θα είναι πολλαπλά και ουσιαστικά θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων αυτής της πόλης που διαχρονικά βρίσκεται απομονωμένη στο Δυτικό Πειραιά. Είναι δεδομένο ότι η απαίτηση μας για διασύνδεση στηρίζεται και στο γεγονός ότι επιθυμούμε ένα μέσο που θα μειώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο της πόλης αλλά και την τεράστια περιβαλλοντική επιβάρυνση λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας, πέρα από την ταχύτερη μετακίνηση των δημοτών μας.
 
Η υλοποίηση της υπόγειας ζεύξης Περάματος-Σαλαμίνας, θα δημιουργήσει ένα νέο κυκλοφοριακό τοπίο, το οποίο καταρχάς θα κινηθεί στην ανάδειξη και ανάπτυξη της Σαλαμίνας, αλλά στον αντίποδα θα έχει σημαντικά αρνητικό κυκλοφοριακό αντίκτυπο στην πόλη του Περάματος. Είναι δυνατόν να υλοποιείται μια τόσο μεγάλη επένδυση και να μην υπάρχει στο σχεδιασμό η δυνατότητα διασύνδεσης του Περάματος και κατ’ επέκταση της Σαλαμίνας με το ΜΕΤΡΟ;
 
Ο κοινωνικός αποκλεισμός που βιώνει το Πέραμα εδώ και δεκαετίες δυστυχώς μας αναγκάζει να διεκδικούμε πράγματα που σε άλλους δήμους είναι αυτονόητα.
 
Παρ’ όλα αυτά, θεωρούμε ως δεδομένο πως θα εξετάσετε το αίτημά μας και θα εντάξετε στον προγραμματισμό σας την επέκταση της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ στο Πέραμα για όλους τους λόγους που αναπτύχθηκαν ως άνω. Η λύση είναι μονόδρομος και είναι το ΜΕΤΡΟ».
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

«Πως η ιστορία γίνεται
σιωπή …»
 
«Λαϊκιστής είναι αυτός που ξοδεύει 
χρήματα ασυστόλως» 

Η αλήθεια για την ανάπλαση
στην περιοχή Αγ. Διονυσίου

Συνάντηση Γ. Πατούλη με
το Δήμαρχο Τροιζηνίας -
Μεθάνων 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«La politica della Grecia»
στην αίθουσα Τέχνης
Art Prisma

Συνάντηση ΟΛΠ με
Γ. Πατούλη για την επέκταση
του λιμανιού 

podosfairiki_synerg.logo1
 «Άλμα»: Το μυθιστόρημα
του Χρήστου Χρυσόπουλου
από τις Εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ

Νέα διάκριση για την
Celestyal Cruises
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

26 Ιανουαρίου 2020, 11.52
  «Σε επικίνδυνες περιπέτειες η παραχώρηση πυραύλων Patriot»
  Δήλωση Θοδωρή Δρίτσα, Τομεάρχη...
25 Ιανουαρίου 2020, 11.57
 «Η Χρυσή Αυγή πρέπει να τεθεί εκτός νόμου»
Αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ,...
25 Ιανουαρίου 2020, 11.39
Συγκέντρωση-συναυλία στη Νίκαια καταδίκης της Χρυσής Αυγής
Κάλεσμα Φορέων και Σωματείων για τη...

Ναυτιλία

22 Ιανουαρίου 2020, 23.24
«Εξηγήσεις για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στης Κυκλάδες»
Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας...
22 Ιανουαρίου 2020, 21.17
Συνάντηση ΟΛΠ με Γ. Πατούλη για την επέκταση του λιμανιού
Η επέκταση του επιβατικού λιμένα...
22 Ιανουαρίου 2020, 19.40
ΠΕΝΕΝ: Αυξήσεις ψίχουλα στον κατώτατο μισθό
Θυσία στον βωμό της καπιταλιστικής...

Πειραιάς

26 Ιανουαρίου 2020, 18.41
Ο
Ανακοίνωση-κάλεσμα της Δημοτικής...
26 Ιανουαρίου 2020, 11.24
Το ανακαινισμένο «Θεμιστόκλειο Στάδιο»
Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης ...
24 Ιανουαρίου 2020, 00.11
1,2 τόνοι κάνναβης μέσα σε... χουρμάδες
Περισσότερο από ένα τόνο κάνναβης...