Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τετάρτη, 04 Δεκεμβρίου 2019 00:12

Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου με την πώληση των Λιμανιών

logoartc_f
Δήλωση Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ 
 
 «Ν. Σαντορινιός: Το Υπουργείο Ναυτιλία ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των 10 Περιφερειακών Λιμανιών της χώρας. Η Ελλάδα δεν έχει άλλα περιθώρια για τα δεξιάς κοπής σχέδια ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας»
 
Η αντίστροφη μέτρηση για την ιδιωτικοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών, μόλις άρχισε στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Η εκκίνηση δόθηκε με Δελτίου Τύπου του Υπουργείου που εξεδόθη στις 29/10/2019 και τιτλοφορείται «Σύσκεψη με την διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ υπό την Προεδρία του ΥΝΑΝΠ κ. Γιάννη Πλακιωτάκη Θετικά τα πρώτα μηνύματα για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών», στο οποίο και αποκαλύπτεται πλήρως το πολιτικό σχέδιο της Κυβέρνησης για την τύχη των 10 Περιφερειακών Λιμανιών της χώρας (Αλεξανδρούπολη - Βόλος - Ελευσίνα - Ηγουμενίτσα -Ηράκλειο - Καβάλα - Κέρκυρα - Λαύριο - Πάτρα- Ραφήνα).
 
Εκεί λοιπόν που ο ΣΥΡΙΖΑ,  μέσα σε καθεστώς ακόμη Μνημονίων, διαπραγματεύθηκε με τους θεσμούς και πέτυχε να μην ιδιωτικοποιηθούν τα 10 λιμάνια της χώρας, αλλά να αναπτυχθούν με το μοντέλο της υποπαραχώρησης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, σύμφωνα δηλαδή και με τη διεθνή πρακτική, όπου το Δημόσιο κρατά την ιδιοκτησία και αξιοποιεί, μέσω ΣΔΙΤ, συγκεκριμένους τομείς ή εγκαταστάσεις των λιμανιών, η Κυβέρνηση ομολογεί ευθαρσώς ότι η στρατηγική της, εκτός από την επιλογή των υπο-παραχωρήσεων, είναι «η πλήρης παραχώρηση και η πώληση μετοχών».
 
Εκεί που η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ενίσχυσε τους δέκα Οργανισμούς Λιμένα, έτσι ώστε να μην χάσουν τον Δημόσιο χαρακτήρα τους, δίνοντας τους τα κατάλληλα θεσμικά εργαλεία για να αναπτύξουν περαιτέρω δραστηριότητες που θα στήριζαν ισόρροπα και με σχέδιο τις τοπικές κοινωνίες,  το Υπουργείο Ναυτιλίας σήμερα εφαρμόζει απροκάλυπτα τις νεοφιλελεύθερες εμμονές της ΝΔ, μέσω πολιτικών που πλήττουν το δημόσιο συμφέρον, φέρνοντας από το παράθυρο τις απαιτήσεις των δανειστών που καταφέραμε να αποκρούσουμε τα προηγούμενα χρόνια.
 
Όταν τα 10 περιφερειακά λιμάνια, τα προηγούμενα πέντε χρόνια, ανατάχθηκαν, με αποτέλεσμα να καταστούν κερδοφόρα, τώρα βρισκόμαστε μπροστά στην αποφασισμένη πολιτική της Κυβέρνησης να τα ιδιωτικοποιήσει, να τινάξει στον αέρα την περιφερειακή δυναμική της χώρας στους τομείς της ναυτιλίας, της κρουαζιέρας και της ναυπηγοεπισκευής, αλλά και να στερήσει από την εθνική οικονομία σημαντικούς πόρους και εργαλεία ανάπτυξης.
 
Όταν επίσημα, το Υπουργείο Ναυτιλίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των 10 Περιφερειακών Λιμανιών της χώρας, εμείς απαντάμε ότι μετά την έξοδο από τα Μνημόνια η κυβέρνηση θα έπρεπε να σχεδιάζει την ανάπτυξη, βασιζόμενη στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα της χώρας και  των υποδομών της. Οι τοπικές κοινωνίες τώρα πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο.
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

 «Ποιους ενοχλεί ο Πολυχώρος
Λιπασμάτων …»
 
Συνάντηση Γ. Μώραλη
με τον Λιμενάρχη Πειραιά

«Μια ακόμη χαμένη ευκαιρία
για τη δημόσια υγεία;»

Παράσημο
 
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

Τιμητική διάκριση της
Celestyal Cruises στα
MedCruise Awards 2020

Πληθυσμιακές Εξάρσεις
Μεδουσών 

Αναβολή της Έκθεσης
EAST MED YACHT
SHOW 2020
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

29 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
Συμφωνία των Πρεσπών: Από «εθνική ήττα» σε «ιστορική» συμφωνία
Μετά το σάλο που ξέσπασε από το...
27 Σεπτεμβρίου 2020, 01.57
«Νέα δόξα για την πέτσινη δημοσιογραφία»
Η Συσπείρωση Δημοσιογράφων –...

Πειραιάς

28 Σεπτεμβρίου 2020, 23.12
 Νέος Πρόεδρος στον Εμπορικό Σύλλογο ο Θ. Καπράλος
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο...
28 Σεπτεμβρίου 2020, 15.36
Επιχείρηση «σκούπα» στο κυριακάτικο παζάρι
Συντονισμένη επιχείρηση-«σκούπα» του...
28 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
 Δ. Γκερλές: Τραγέλαφος η υπόθεση του Δικαστικού Μεγάρου στον Πειραιά
Για τη νέα πρόταση όσον αφορά στην...