Δευτέρα, 06 Απριλίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τρίτη, 01 Οκτωβρίου 2019 15:57

«Αποκαλύπτονται τα ψέματα της κυβέρνησης»

logoartc_f
Δήλωση του Τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές:
 
«Η καθυστερημένη προκήρυξη των άγονων γραμμών, αποκάλυψε τα ψέματα της Κυβέρνησης για τη δήθεν αύξηση του προϋπολογισμού. Δεν συμπεριέλαβαν τις νέες γραμμές που είχε προβλέψει ο ΣΥΡΙΖΑ».
Η προκήρυξη των άγονων γραμμών στις 24/9/2019 αποκάλυψε σε όλο το μεγαλείο την πολιτική εξαπάτηση που επιχειρεί η Κυβέρνηση της ΝΔ, μέσω του Υπουργείου Ναυτιλίας, απέναντι στα νησιά και τους νησιώτες. 
 
Πρόκειται για μια προκήρυξη, που ενώ όλα ήταν έτοιμα όταν ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασε στην Αντιπολίτευση, εντούτοις καθυστέρησε τουλάχιστον δυο μήνες, φτάνοντας έτσι στο σημείο να μην μπορούν να ανατεθούν οι συμβάσεις άγονων γραμμών μέχρι τις 31/10/2019, οπότε και λήγουν οι ετήσιες εν ισχύ συμβάσεις. Η προχειρότητα αυτή θα έχει άμεσο αποτέλεσμα να καθυστερήσει τουλάχιστον δύο μήνες η δυνατότητα κράτησης εισιτηρίων από και προς τα νησιά, ιδίως για το καλοκαίρι, πλήττοντας τον τουρισμό αλλά και τις μετακινήσεις των ίδιων των νησιωτών.
 
Παράλληλα, με μια σειρά επικοινωνιακού τύπου ανακοινώσεις επιχειρήθηκε να καλυφθεί η αδυναμία διαχείρισης των άγονων γραμμών, η προχειρότητα της Κυβέρνησης αλλά και η ίδια η πραγματικότητα.
 
Συγκεκριμένα:
 
1.         Η πολυθρύλητη αύξηση του Προϋπολογισμού για τις Άγονες Γραμμές δεν είναι παρά ένα κουτοπόνηρο λογιστικό τρικ, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών.  Πολύ απλά το Υπουργείο προκηρύσσει όλες τις γραμμές με προϋπολογισμό για πλοία Κατηγορίας 1 (κάτω των 12 ετών). Ωστόσο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ επαρκή πλοία Κατηγορίας 1 ή Κατηγορίας 2 (κάτω των 20 ετών), επομένως ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να καλυφθεί ο προϋπολογισμός, γιατί απλά οι γραμμές και πάλι θα καλυφθούν στην πλειονότητά τους από πλοία Κατηγορίας 3. Έτσι απλά, το Υπουργείο εξαπατά τους νησιώτες παρουσιάζοντας ένα προϋπολογισμό «φουσκωμένο» κατά μέσο όρο 30% που όμως δεν αντιστοιχεί σε πραγματικές πολιτικές. 
 
2.         Η πολυθρύλητη ρήτρα «πλοίου αντικατάστασης» δεν ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ αντίκρισμα, αφού περιορίζεται στο να προτιμάται το πλοίο που η εταιρεία δηλώνει ως πλοίο αντικατάστασης, ρύθμιση που έτσι και αλλιώς προϋπήρχε σαν πρακτική και στις προκηρύξεις των προηγούμενων ετών. Ωστόσο ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ πλοίο για το οποίο δεν δηλώνεται πλοίο αντικατάστασης, αφού σχεδόν πάντα (πλην της γραμμής Χάλκη- Σκάλα Καμείρου) για κάθε γραμμή υποβάλλεται ένα υποψήφιο πλοίο. Οπότε η ρήτρα «αντικατάστασης πλοίου» είναι απλά μια ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ χωρίς αντίκρισμα.
 
3.         Η προκήρυξη των άγονων γραμμών βασίζεται στην απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της 27/6/2019, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ακόμη Κυβέρνηση. Σε αυτή την απόφαση δεν προστέθηκε καμία νέα γραμμή από την νέα ηγεσία του Υπουργείου. Αντίθετα της Κυβέρνηση της ΝΔ έκοψε προτάσεις για 3 νέες γραμμές που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει. 
 
i.          ΚΑΒΑΛΑ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και επιστροφή, Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα  καθόλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
 
ii.         ΚΩΣ-ΝΙΣΥΡΟΣ-ΤΗΛΟΣ-ΣΥΜΗ-ΡΟΔΟΣ και επιστροφή, Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα  καθόλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
 
iii.        ΡΟΔΟΣ- ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ και επιστροφή, ΜΕ ΤΑΧΥΠΛΟΟ, Τρία (3) δρομολόγια την εβδομάδα  καθόλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
 
Το έχουμε επισημάνει πολλές φορές, ότι η ακτοπλοΐα είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αντιμετωπίζεται με όρους επικοινωνίας. Ας σταματήσει το Υπουργείο να προσπαθεί να κοροϊδέψει τους νησιώτες και τα νησιά και ας εξηγήσει στους πολίτες γιατί δεν προκήρυξε τις ακτοπλοϊκές γραμμές που αποτελούν αίτημα των τοπικών κοινωνιών των νησιών της Σαμοθράκης, Νισύρου, Τήλου, Σύμης και Καστελορίζου.
 
 
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

To αντίο του Αλ. Τσίπρα
στην Χελίν Μπολέκ
 
«Η επέκταση της προβλήτας
εν μέσω πανδημίας …»

ΒΕΠ: «Μέτρα στήριξης»
στην ελληνική παραγωγή

«Η ΕΕ πάσχει από χρόνια
υποκείμενα νοσήματα»

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

Δωρεάν Πρόγραμμα Ανάπτυξης
Ψηφιακών Δεξιοτήτων

podosfairiki_synerg.logo1
ΕΥΔΑΠ: Αναστολή
Λειτουργίας Περιφερειακών
Κέντρων λόγω απαγόρευσης
κυκλοφορίας

«Όπου κι αν πας να μη χαθείς»
το μυθιστόρημα του
Νίκου Σκορίνη
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

05 Απριλίου 2020, 12.27
To αντίο του Αλ. Τσίπρα στην Χελίν Μπολέκ
«Θρηνούμε την Χελίν Μπολέκ που έφυγε...
01 Απριλίου 2020, 21.32
«Οι εργαζόμενοι χορτάσαμε από ωραία λόγια»
Ανοικτή επιστολή 415 Συνδικαλιστών στον...
01 Απριλίου 2020, 20.34
Ανοικτή επιστολή στην Κυβέρνηση για τον Μανώλη Γλέζο
«ἆθλα γὰρ οἷς κεῖται ἀρετῆς μέγιστα, τοῖς...

Ναυτιλία

05 Απριλίου 2020, 20.27
Υποβάθμιση της Δημοσίας ναυτικής εκπαίδευσης
Το τμήμα ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ...
02 Απριλίου 2020, 19.29
«Εκτεταμένα κρούσματα απολύσεων στην ακτοπλοΐα»
Έγγραφο προειδοποίησης της ΠΕΝΕΝ...
02 Απριλίου 2020, 09.08
Πότε θα αγκυροβολήσει το
«Η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας...

Πειραιάς

05 Απριλίου 2020, 20.24
«Μέρα δράσης για τo δημόσιο σύστημα υγείας»
Η ΠΕΝΕΝ θα δώσει το παρών στο Γενικό...
05 Απριλίου 2020, 12.59
  Μάσκες προσώπου σε «Τζάνειο» και «Μεταξά»
Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης και...
05 Απριλίου 2020, 12.01
«Η επέκταση της προβλήτας εν μέσω πανδημίας …»
Ανοικτή Επιστολή προς τον Πρόεδρο της...