Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2019 18:58

Όχι στη διαδικασία έγκρισης «εν κρυπτώ» …

logoartc_f
«Ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την επικείμενη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ  για το Master Plan του ΟΛΠ»
 
Την ανάγκη αναβολής της αυριανής (25.9) ΕΣΑΛ προκειμένου να προηγηθεί επαρκής και εκτεταμένη διαβούλευση για το νέο Master Plan του ΟΛΠ διαπίστωσε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριο Σαντορινιό, το οποίο επισκέφτηκε σήμερα εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης παραλιμένιων Δήμων και παραγωγικών φορέων της περιοχής. 
 
Ειδικότερα, το κλιμάκιο που αποτελούνταν από τη βουλευτή Β’ Πειραιά, Νίνα Κασιμάτη, τη συντονίστρια του Τμήματος Ναυτιλίας, Αναστασία Φραντζεσκάκη, το στέλεχος του τμήματος Ναυτιλίας και πρώην Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Χρήστο Λαμπρίδη, το συντονιστή της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά, Χρήστο Φωτιάδη καθώς και στελέχη του κόμματος είχε συναντήσεις με τον τον Δήμαρχο Περάματος, κ. Γιάννη Λαγουδάκη, τον Δήμαρχο Κερατσινίου- Δραπετσώνας, κ. Χρήστο Βρεττάκο, τον Πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, κ. Βασίλη Κορκίδη και τον Πρόεδρο του ΣΕΝΑΒΙ κ. Βασίλειο Κανακάκη, 
 
Αντικείμενο των επαφών αυτών ήταν η επικείμενη συζήτηση του Master Plan του ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του Υπουργείου Ναυτιλίας, αύριο Τετάρτη. Η πρωτοβουλία αυτή του ΣΥΡΙΖΑ είχε σα σκοπό την καταγραφή των θέσεων των φορέων και την ανάδειξη των απόψεών τους, υπό το φως της εξέτασης του Σχεδίου από την αρμόδια Επιτροπή, θέσεις οι οποίες δεν περιέχονται στο κατατεθειμένο Master Plan, αφού η προβλεπόμενη από τους όρους της Σύμβασης παραχώρησης διαβούλευση, για τις νέες επενδυτικές προτάσεις, δεν έγινε ποτέ.
 
Το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε στους εκπροσώπους των φορέων την έντονη αντίθεση του κόμματος στην διαδικασία που έχει μέχρι σήμερα ακολουθηθεί, η οποία δεν επέτρεψε στην αυτοδιοίκηση, στους παραγωγικούς φορείς, στις συνδικαλιστικές ενώσεις και εν τέλει στην κοινωνία να λάβει γνώση για ένα σχέδιο που θα επηρεάσει για τις επόμενες δεκαετίες καθοριστικά τον τρόπο ανάπτυξης, όχι μόνο του λιμένα και αλλά και της ευρύτερης περιοχής. 
 
Επισημαίνεται ότι η ΕΣΑΛ με απόφαση της το 2018 είχε απαιτήσει την παράταση της διαδικασίας διαβούλευσης του τότε κατατεθέντος σχεδίου κρίνοντας ότι η διαδικασία δεν είχε τελεστεί επαρκώς. Υπενθυμίζεται επίσης ότι το 2018 η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων είχε πραγματοποιήσει σύσκεψη διαβούλευσης επί του τότε κατατεθέντος σχεδίου Master Plan, ενώ είχε πραγματοποιηθεί σειρά επιμέρους συσκέψεων επί του θέματος με εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης, κινήσεων πολιτών και παραγωγικών φορέων. Υπενθυμίζεται τέλος ότι διαδικασία διαβούλευσης είχε πραγματοποιηθεί εκείνη την περίοδο με πρωτοβουλία του γραφείου Πειραιά της Δημόσιας Αρχής Λιμένων. 
 
Αντίθετα σήμερα, η όλη διαδικασία έγκρισης του σχεδίου προχωράει «εν κρυπτώ» αγνοώντας όχι μόνο την ουσιαστική ανάγκη ενημέρωσης και διαβούλευσης και τις διατάξεις της σύμβασης και του Νόμου 4404/2016, αλλά και την απαίτηση εκπροσώπων του κοινοβουλίου για ενημέρωση καθώς το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν απαντήσει στο από 11/9/2019 αίτημα έξι βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για κατάθεση του MASTER PLAN στη Βουλή. 
 
Ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, ολοκληρώνοντας το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ τις επισκέψεις του στην περιοχή, σχολίασε: «Η υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά, δεν μπορεί να είναι επιτυχημένη αν δεν τύχει της συναίνεσης των παραγωγικών φορέων, των εργαζομένων και των τοπικών κοινωνιών. Καλούμε την Κυβέρνηση αντί να θέτει εκβιαστικές προθεσμίες να οργανώσει και να απαιτήσει την επαρκή ενημέρωση και διαβούλευση, η οποία αποτελεί όχι μοναδική αλλά οπωσδήποτε αναγκαία προϋπόθεση για την υλοποίηση ενός σχεδίου που θα τύχει ευρύτερης συναίνεσης». 
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Η απάντηση της Ν. Κασιμάτη
στην Ένωση Αστυνομικών 
 
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης στο
21ο Capital Link Forum 

«Ικανοποίηση αλλά και
κίνδυνος υπέρμετρης
δόμησης»

Επιστολή Γ. Λαγουδάκη για
την επέκταση του ΜΕΤΡΟ
στο Πέραμα
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

Χρυσό Βραβείο για την
ΕΥΔΑΠ από το EBEN GR 

Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα
Ράλι (ERC)

podosfairiki_synerg.logo1
 «Άλμα»: Το μυθιστόρημα
του Χρήστου Χρυσόπουλου
από τις Εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ

Η Blue Circle Engineering
Ltd στην οικογένεια του
Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

15 Δεκεμβρίου 2019, 11.15
Ανοιχτή Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στο Πέραμα
Ο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία...
14 Δεκεμβρίου 2019, 19.11
«Η κυβέρνηση επιδοτεί το Μακελειό…»
Δήλωση Λευτέρη Κρέτσου, πρώην...
13 Δεκεμβρίου 2019, 21.44
Διαμαρτυρία των σπουδαστών της ΑΕΝ Ύδρας
Στο πλαίσιο του...

Ναυτιλία

13 Δεκεμβρίου 2019, 21.51
Οι νέοι ακτοπλοϊκοί προορισμοί
Δέκα οκτώ νέους απομακρυσμένους...
12 Δεκεμβρίου 2019, 11.00
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης στο 21ο Capital Link Forum
Στις βασικές προτεραιότητες της...
11 Δεκεμβρίου 2019, 20.22
 Μεσόγειος και ατμοσφαιρική ρύπανση
Στην 21η διάσκεψη της Σύμβασης της...

Πειραιάς

14 Δεκεμβρίου 2019, 18.55
Συλλογή παιχνιδιών και βιβλίων στον Πειραιά
Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση  δημοτών και...
13 Δεκεμβρίου 2019, 21.49
Εγκαίνια στο σύλλογο εκτελωνιστών
Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης...
13 Δεκεμβρίου 2019, 00.35
Χριστούγεννα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ημέρες...