Σάββατο, 18 Ιανουαρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2019 18:58

Όχι στη διαδικασία έγκρισης «εν κρυπτώ» …

logoartc_f
«Ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την επικείμενη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ  για το Master Plan του ΟΛΠ»
 
Την ανάγκη αναβολής της αυριανής (25.9) ΕΣΑΛ προκειμένου να προηγηθεί επαρκής και εκτεταμένη διαβούλευση για το νέο Master Plan του ΟΛΠ διαπίστωσε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριο Σαντορινιό, το οποίο επισκέφτηκε σήμερα εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης παραλιμένιων Δήμων και παραγωγικών φορέων της περιοχής. 
 
Ειδικότερα, το κλιμάκιο που αποτελούνταν από τη βουλευτή Β’ Πειραιά, Νίνα Κασιμάτη, τη συντονίστρια του Τμήματος Ναυτιλίας, Αναστασία Φραντζεσκάκη, το στέλεχος του τμήματος Ναυτιλίας και πρώην Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Χρήστο Λαμπρίδη, το συντονιστή της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά, Χρήστο Φωτιάδη καθώς και στελέχη του κόμματος είχε συναντήσεις με τον τον Δήμαρχο Περάματος, κ. Γιάννη Λαγουδάκη, τον Δήμαρχο Κερατσινίου- Δραπετσώνας, κ. Χρήστο Βρεττάκο, τον Πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, κ. Βασίλη Κορκίδη και τον Πρόεδρο του ΣΕΝΑΒΙ κ. Βασίλειο Κανακάκη, 
 
Αντικείμενο των επαφών αυτών ήταν η επικείμενη συζήτηση του Master Plan του ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του Υπουργείου Ναυτιλίας, αύριο Τετάρτη. Η πρωτοβουλία αυτή του ΣΥΡΙΖΑ είχε σα σκοπό την καταγραφή των θέσεων των φορέων και την ανάδειξη των απόψεών τους, υπό το φως της εξέτασης του Σχεδίου από την αρμόδια Επιτροπή, θέσεις οι οποίες δεν περιέχονται στο κατατεθειμένο Master Plan, αφού η προβλεπόμενη από τους όρους της Σύμβασης παραχώρησης διαβούλευση, για τις νέες επενδυτικές προτάσεις, δεν έγινε ποτέ.
 
Το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε στους εκπροσώπους των φορέων την έντονη αντίθεση του κόμματος στην διαδικασία που έχει μέχρι σήμερα ακολουθηθεί, η οποία δεν επέτρεψε στην αυτοδιοίκηση, στους παραγωγικούς φορείς, στις συνδικαλιστικές ενώσεις και εν τέλει στην κοινωνία να λάβει γνώση για ένα σχέδιο που θα επηρεάσει για τις επόμενες δεκαετίες καθοριστικά τον τρόπο ανάπτυξης, όχι μόνο του λιμένα και αλλά και της ευρύτερης περιοχής. 
 
Επισημαίνεται ότι η ΕΣΑΛ με απόφαση της το 2018 είχε απαιτήσει την παράταση της διαδικασίας διαβούλευσης του τότε κατατεθέντος σχεδίου κρίνοντας ότι η διαδικασία δεν είχε τελεστεί επαρκώς. Υπενθυμίζεται επίσης ότι το 2018 η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων είχε πραγματοποιήσει σύσκεψη διαβούλευσης επί του τότε κατατεθέντος σχεδίου Master Plan, ενώ είχε πραγματοποιηθεί σειρά επιμέρους συσκέψεων επί του θέματος με εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης, κινήσεων πολιτών και παραγωγικών φορέων. Υπενθυμίζεται τέλος ότι διαδικασία διαβούλευσης είχε πραγματοποιηθεί εκείνη την περίοδο με πρωτοβουλία του γραφείου Πειραιά της Δημόσιας Αρχής Λιμένων. 
 
Αντίθετα σήμερα, η όλη διαδικασία έγκρισης του σχεδίου προχωράει «εν κρυπτώ» αγνοώντας όχι μόνο την ουσιαστική ανάγκη ενημέρωσης και διαβούλευσης και τις διατάξεις της σύμβασης και του Νόμου 4404/2016, αλλά και την απαίτηση εκπροσώπων του κοινοβουλίου για ενημέρωση καθώς το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν απαντήσει στο από 11/9/2019 αίτημα έξι βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για κατάθεση του MASTER PLAN στη Βουλή. 
 
Ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, ολοκληρώνοντας το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ τις επισκέψεις του στην περιοχή, σχολίασε: «Η υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά, δεν μπορεί να είναι επιτυχημένη αν δεν τύχει της συναίνεσης των παραγωγικών φορέων, των εργαζομένων και των τοπικών κοινωνιών. Καλούμε την Κυβέρνηση αντί να θέτει εκβιαστικές προθεσμίες να οργανώσει και να απαιτήσει την επαρκή ενημέρωση και διαβούλευση, η οποία αποτελεί όχι μοναδική αλλά οπωσδήποτε αναγκαία προϋπόθεση για την υλοποίηση ενός σχεδίου που θα τύχει ευρύτερης συναίνεσης». 
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Η πρόταση Μπελαβίλα
για τα έργα του ΟΛΠ
 
Πέτρος Κόκκαλης:
Δράση τώρα … 

Η αλήθεια για την ανάπλαση
στην περιοχή Αγ. Διονυσίου

Συναντήσεις με
εκπροσώπους της Τ.Α.
της Θεσσαλονίκης
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

Συμμετοχή του 32ου Δημ.
Σχολείου Πειραιά στο 
ευρωπαϊκό πρόγραμμα
Erasmus+

Εκκίνηση ... του ατελιέ της
εικαστικού Λιάνας Καρρά 

podosfairiki_synerg.logo1
 «Άλμα»: Το μυθιστόρημα
του Χρήστου Χρυσόπουλου
από τις Εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ

Νέα διάκριση για την
Celestyal Cruises
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

16 Ιανουαρίου 2020, 21.41
Η αντίδραση της Μάγδας Φύσσα στην πρόταση Βαρουφάκη
"Πληροφορήθηκα από τα μέσα ενημέρωσης την...
16 Ιανουαρίου 2020, 21.33
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου
Δήλωση των βουλευτών Α΄ & Β΄ Πειραιά...
16 Ιανουαρίου 2020, 00.02
“Eπιχείρηση λάσπης της Ελ. Ράικου κατά του Γ. Ραγκούση”
Οργισμένη απάντηση του βουλευτή του...

Ναυτιλία

17 Ιανουαρίου 2020, 23.18
Τα δρομολόγια
Από το Υπουργείο Ναυτιλίας και...
16 Ιανουαρίου 2020, 00.06
Στη Δικαιοσύνη στρέφεται η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Sea Diamond»
Στα δικαστήρια, για την προσβολή της...
14 Ιανουαρίου 2020, 00.00
Μέτρα για την ανέλκυση επικίνδυνων πλοίων στην Ελευσίνα
Τεχνογνωσία στο δύσκολο και...

Πειραιάς

17 Ιανουαρίου 2020, 23.16
«Λαϊκή Συσπείρωση Πειραιά»: Περιοδεία στο  1ο Ειδικό Σχολείο
Το 1ο Ειδικό Σχολείο Πειραιά στα...
17 Ιανουαρίου 2020, 23.13
Το «καπνογόνο ράλι» στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά
Ανακοίνωση των «Eνεργών Πολιτών» της Α΄...
17 Ιανουαρίου 2020, 16.56
Παρουσίαση της Αστικής Ανάπλασης στην περιοχή Αγ. Διονυσίου Πειραιά
Η παρουσίαση του σημαντικότερου...