Τετάρτη, 17 Ιουλίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Δευτέρα, 18 Μάρτίου 2019 22:45

«Προβληματικά και επικίνδυνα λεωφορεία»

damanaki ixthok1
Ερώτηση σχετικά με τον υφιστάμενο στόλο του ΟΑΣΑ και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτός κατέθεσε ο Βουλευτής της ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων και αναπληρωτής Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κώστας Κατσαφάδος.
 
Όπως αναφέρει στην Ερώτησή του, τους τελευταίους μήνες, υπήρξαν επτά περιστατικά πυρκαγιών ή εκρήξεων λεωφορείων στην Αττική, τα οποία οφείλονται στην κάκιστη κατάσταση που βρίσκεται ο στόλος. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τα περισσότερα έχουν καταγράψει στα κοντέρ τους μέχρι και 2.000.000 χιλιόμετρα, ενώ από στόλο 2.023 λεωφορείων το περασμένο καλοκαίρι, τα 366 έχουν βγει εκτός λειτουργίας. Επιπλέον, καθημερινά κυκλοφορούν γύρω στα 950 λεωφορεία, ενώ 550 είναι στα αμαξοστάσια προς επισκευή. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι αντί για 11.000 δρομολόγια που θα έπρεπε να πραγματοποιούνται καθημερινά, σήμερα πραγματοποιούνται 9.000, λόγω έλλειψης στόλου και προσωπικού.
 
Ακόμα, ενώ τον περασμένο Οκτώβριο, η ΟΣΥ ανέθεσε σε καθηγητή του ΕΜΠ, να διενεργήσει πραγματογνωμοσύνη για να διερευνηθούν σε βάθος τα τεχνικά αίτια που οδήγησαν σε πυρκαγιά λεωφορείων τριών περιστατικών, έναντι ποσού 19.500 ευρώ πλέον ΦΠΑ, σήμερα είναι άγνωστο, αν η πραγματογνωμοσύνη ολοκληρώθηκε, καθώς και τα ευρήματα αυτής.
 
Ο Βουλευτής υπογραμμίζει ότι η αγορά νέων λεωφορείων με σκοπό τη συμπλήρωση, αλλά κυρίως την ανανέωση του στόλου είναι μονόδρομος, σημειώνοντας πως το να διατηρούμε τόσο παλιά οχήματα δεν αποτελεί μόνο κίνδυνο για την κυκλοφορία και τους επιβάτες, αλλά και περιβαλλοντική βόμβα λόγω ρύπων.
 
Καταλήγοντας την Ερώτησή του, ο Βουλευτής ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών:
 
1. Αληθεύουν τα στοιχεία που έχουν δοθεί στην δημοσιότητα; Πόσα λεωφορεία είναι αυτή τη στιγμή σε λειτουργία και τι χρονολογίας είναι αυτά; Πόσα είναι εκτός
λειτουργίας και πόσα επισκευάζονται;
 
2. Ολοκληρώθηκε η πραγματογνωμοσύνη, προκειμένου να διερευνηθούν εις βάθος και να τεκμηριωθούν τα τεχνικά αίτια που οδήγησαν σε πυρκαγιά 3 από τα 7 λεωφορεία; Τι πόρισμα έβγαλε αυτή;
 
3. Τι πρόκειται να πράξει για την ανανέωση του στόλου και την κάλυψη των ελλείψεων προσωπικού;
 
4. Σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία για την προμήθεια 92 λεωφορείων diesel αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και 12 ηλεκτρικών;
 
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:
 
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
 
(Αρ. πρωτ. 6378/18.3.2018)
 
Προς: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
 
Θέμα: Προβληματικός ο στόλος του ΟΑΣΑ- καμία μέριμνα για την αγορά νέων λεωφορείων
 
Επτά περιστατικά πυρκαγιών ή εκρήξεων σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ έχουν σημειωθεί τους τελευταίους 15 μήνες. Περιστατικά που οφείλονται στην κάκιστη κατάσταση που βρίσκεται ο στόλος της ΟΣΥ σήμερα και που προκαλεί προβληματισμό για την ασφάλεια των μέσων που χρησιμοποιούν χιλιάδες πολίτες καθημερινά. Συγκεκριμένα:
 
* Ιούλιος 2018 (Κηφισιά): Λεωφορείο του ΟΑΣΑ πήρε φωτιά στην Κηφισιά
 
* Ιούνιος 2018 (Κάτω Πατήσια): Ένα ακόμα λεωφορείο του ΟΑΣΑ πήρε φωτιά
 
* Μάιος 2018 (Νίκαια): Άλλο ένα λεωφορείο του ΟΑΣΑ πήρε φωτιά
 
* Απρίλιος 2018 (Ποσειδώνος): Άλλο ένα λεωφορείο του ΟΑΣΑ πήρε φωτιά εν κινήσει
 
* Ιανουάριος 2018 (Πατησίων): Και νέα έκρηξη κινητήρα λεωφορείου στη γραμμή 608 * Νοέμβριος 2017 (Ζωγράφου): Έκρηξη σε λεωφορείο του ΟΑΣΑ γεμάτο επιβάτες
 
* Φεβρουάριος 2019 (Μεσογείων): Πυρκαγιά σε λεωφορείο που επέβαινε μόνο ο οδηγός
 
Τον περασμένο Οκτώβριο, η ΟΣΥ ανέθεσε σε καθηγητή του ΕΜΠ, ο οποίος είναι πιστοποιημένος ανεξάρτητος πραγματογνώμονας, με κύρος και μακρά εμπειρία σε τέτοιου είδους ζητήματα, πραγματογνωμοσύνη, προκειμένου να διερευνηθούν εις βάθος και να τεκμηριωθούν τα τεχνικά αίτια που οδήγησαν σε πυρκαγιά λεωφορείων σε 3 περιστατικά (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος) έναντι ποσού 19.500 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Πρόκειται για λεωφορεία SOLARIS, της τελευταίας παραλαβής, τα οποία και έχουν χαρακτηριστεί από εργαζόμενους ως “ελαττωματικά”. Είναι άγνωστο, αν η πραγματογνωμοσύνη ολοκληρώθηκε, καθώς και τα ευρήματα αυτής. Για κάθε περιστατικό, η ΟΣΥ είχε επίσης συστήσει επιτροπή διερεύνησης αιτιών πυρκαγιάς, χωρίς όμως και σε αυτή την περίπτωση να δημοσιευτούν τα ευρήματα.
 
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους1 για την κατάσταση που επικρατεί στον στόλο του ΟΑΣΑ: Από στόλο 2.023 λεωφορείων το περασμένο καλοκαίρι, τα 366 έχουν βγει εκτός λειτουργίας. Καθημερινά κυκλοφορούν μόλις 950 λεωφορεία (μέχρι και 1.100 κατά άλλους), ενώ 550 είναι στα
αμαξοστάσια προς επισκευή. Υπάρχουν λεωφορεία που έχουν καταγράψει μέχρι και 2.000.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ τους. Αντί για 11.000 δρομολόγια καθημερινά πραγματοποιούνται 9.000, λόγω έλλειψης στόλου και προσωπικού. Ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων είναι τα 14,5 έτη τη στιγμή που τα περισσότερα λεωφορεία έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τον μέσο όρο.
 
Είναι προφανές πως η αγορά νέων λεωφορείων με σκοπό τη συμπλήρωση, αλλά κυρίως την ανανέωση του στόλου είναι μονόδρομος. Το να διατηρούμε τόσο παλιά οχήματα δεν αποτελεί μόνο κίνδυνο για την κυκλοφορία και τους επιβάτες, αλλά και περιβαλλοντική βόμβα με τους ρύπους τους. Μέχρι σήμερα, ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κινούνται με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς, ενώ λείπει και ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για την επόμενη μέρα.
 
Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει η πρόθεση για την προμήθεια 92 λεωφορείων diesel αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με χρηματοδότηση 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής (ευρωπαϊκοί πόροι), μεταξύ των οποίων και 12 ηλεκτρικά (τα πρώτα για την Αθήνα), αλλά ακόμα αναμένεται η έναρξη του διαγωνισμού. Επιπλέον, συζητείται η προμήθεια 450 λεωφορείων και τρόλεϊ, αλλά αναζητείται η χρηματοδότηση- μάλλον μέσω ΕΣΠΑ. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει δηλώσει πολλές φορές πως δεν θέλει απλά να αγοράσει λεωφορεία, αλλά να φροντίσει, έτσι ώστε αυτά να κατασκευαστούν ή έστω να συναρμολογηθούν στην Ελλάδα. Μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιάσει όμως κανένα σχέδιο προς τον στόχο αυτό.
 
Κατόπιν τούτου ερωτάται ο Υπουργός:
 
5. Αληθεύουν τα στοιχεία που έχουν δοθεί στην δημοσιότητα; Πόσα λεωφορεία είναι αυτή τη στιγμή σε λειτουργία και τι χρονολογίας είναι αυτά; Πόσα είναι εκτός λειτουργίας και πόσα επισκευάζονται;
 
6. Ολοκληρώθηκε η πραγματογνωμοσύνη, προκειμένου να διερευνηθούν εις βάθος και να τεκμηριωθούν τα τεχνικά αίτια που οδήγησαν σε πυρκαγιά 3 από τα 7 λεωφορεία; Τι πόρισμα έβγαλε αυτή;
 
7. Τι πρόκειται να πράξει για την ανανέωση του στόλου και την κάλυψη των ελλείψεων προσωπικού;
 
8. Σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία για την προμήθεια 92 λεωφορείων diesel αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και 12 ηλεκτρικών;
 
Ο Ερωτών Βουλευτής 
 
Κώστας Κατσαφάδος
 
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

«Απόφαση- σταθμός για την
προστασία του θαλασσίου
περιβάλλοντος» 
 
Eπιστολή πατέρα Κατσούλη
στον Αυγενάκη 

Ευχαριστήρια επιστολή
του Π. Χατζηπέρου

"Ο κύβος ερρίφθη ..."

Γεγονότα

Κομβικός ο ρόλος της
“ASPROFOS Engineering” …

Σημαντική διάκριση για τη
Celestyal Cruises

«Water Sports Certified
Quality» 

podosfairiki_synerg.logo1
Επίσημη επίσκεψη στον ΟΛΠ…

Η Blue Circle Engineering
Ltd στην οικογένεια του
Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

14 Ιουλίου 2019, 10.53
Αντιφασιστική συγκέντρωση στις φυλακές Κορυδαλλού
Ανακοίνωση της Κίνησης «Ενωμένοι Ενάντια...
14 Ιουλίου 2019, 10.21
Προσπαθούν να σώσουν το τομάρι τους …
Αποχωρούν Λαγός και Κούζηλος, υπό...
13 Ιουλίου 2019, 10.47
Οι Ξένοι Ανταποκριτές καταγγέλλουν Βουλευτή της ΝΔ
Σε ένα παραλήρημα του, ο πρώην...

Ναυτιλία

10 Ιουλίου 2019, 14.53
«Σημαντικά αποτελέσματα στο χώρο της Ναυτιλίας»
Δήλωση παραίτησης από τη θέση του...
09 Ιουλίου 2019, 19.25
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο Υπ.  Ναυτιλίας
Τελετή παράδοσης – παραλαβής του...

Πειραιάς

13 Ιουλίου 2019, 10.57
Πρόσβαση για άτομα με αναπηρία στα Βοτσαλάκια
Ο Δήμος Πειραιά τοποθέτησε το σύστημα...
12 Ιουλίου 2019, 17.26
Οι Δικηγόροι του Πειραιά κατά της «Ελληνικής Λύσης»
Ανακοίνωση του Δικηγορικού...
11 Ιουλίου 2019, 16.16
Μέτρα Πολιτικής Προστασίας από την Περιφέρεια
Με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη...