Παρασκευή, 22 Μάρτίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2019 10:44

Η ανάπτυξη στα 10 μεγάλα λιμάνια

damanaki ixthok1
Στις αναπτυξιακές προοπτικές που ανοίγονται για τα 10 λιμάνια της χώρας, με το νέο νόμο για τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων, αλλά και στις προοπτικές του λιμένα Κατακόλου αναφέρθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης, μιλώντας στο 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Πελοποννήσου που οργάνωσε η Εφημερίδα «Πατρίς Πύργου» στην Αρχαία Ολυμπία.
 
Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος που θα επιβληθεί στους παραχωρησιούχους, ο κ. Κουβέλης εξήγησε ότι με τα χρήματα αυτά δε θα γίνονται προσλήψεις, αλλά επενδύσεις σε δραστηριότητες που δεν έχουν παραχωρηθεί, ώστε το λιμάνι λειτουργεί πλήρως, και να είναι ελκυστικό σε άλλους επενδυτές. «Με το ανταποδοτικό τέλος εξασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα των 10 λιμανιών, δήλωσε ο κύριος Κουβέλης.»
 
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του κ. Κουβέλη.
 
«Το γεγονός ότι η παρουσία μου εδώ γίνεται την τρίτη ημέρα του Συνεδρίου, που είναι αφιερωμένη στον τουρισμό, καθώς και το γεγονός ότι η ομιλία μου αφορά το λιμάνι του Κατάκολου, το οποίο έχει έναν εγνωσμένο τουριστικό χαρακτήρα, δεν πρέπει να σας κάνουν να λησμονείτε τις χθεσινές εργασίες του Συνεδρίου.
 
Το χθεσινό αντικείμενο ήταν οι εξαγωγές των βασικών προϊόντων της Πελοποννήσου με βάση ένα οργανωμένο δίκτυο διακίνησης, ώστε αυτά να φτάνουν στα ράφια των διεθνών αγορών. Σε αυτό το κομμάτι του λιμάνι του Κατάκολου μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο.
 
Σήμερα βέβαια το Κατάκολο είναι ένας κομβικός λιμένας κρουαζιέρας. Είναι το πιο κοντινό λιμάνι από το οποίο μπορεί ο επιβάτης της κρουαζιέρας να επισκεφτεί την Αρχαία Ολυμπία. Η κυβέρνηση αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην κρουαζιέρα. Πιστεύουμε ότι η κρουαζιέρα είναι ζωτικό τμήμα της τουριστικής ανάπτυξης και ότι έχει προστιθέμενη αξία για την Ελληνική Οικονομία. 
 
Το γεγονός ότι παρά τις δυσμενείς πολιτικές εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο και την λεγόμενη Εγγύς Ανατολή, η κρουαζιέρα στην Ελλάδα δεν επηρεάστηκε σχεδόν καθόλου αποδεικνύει κατά τη γνώμη μου δύο πράγματα. Πρώτον, τη μεγάλη δυναμική του κλάδου. Δεύτερον, το γεγονός ότι η κυβέρνηση κατάφερε, παρά τις οικονομικές και τις συνακόλουθες κοινωνικές δυσκολίες, και αναφέρομαι στα μνημόνια, να καταστήσει την Ελλάδα χώρα με πολιτική σταθερότητα, χώρα στην οποία δεν έχει μειωθεί το αίσθημα ασφάλειας, χώρα που παραμένει πόλος τουριστικής έλξης, παρά τις δυσμενείς εξελίξεις στην ευρύτερη γειτονιά μας. Η Ελλάδα, έχοντας βγει πλέον από τα μνημόνια εξελίσσεται σε χώρα με ήπια ισχύ. Με πολιτική σταθερότητα, με ισχυρούς εταίρους και με οικονομία που έχει πλέον μπει στο δρόμο της ανάκαμψης. Στον ίδιο δρόμο έχει μπει και ο κλάδος της κρουαζιέρας, την οποία η κυβέρνηση ενισχύει.
 
Συστήσαμε την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας, η οποία λειτουργεί εδώ και τρία χρόνια. Έχει τέσσερις θεματικές ομάδες και στο πλαίσιο των εργασιών τους έχουν λυθεί ή βρίσκονται σε διαδικασία εξέτασης και επίλυσης αρκετά θέματα του κλάδου. Για πρώτη φορά η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας, συγκέντρωσε και αξιολόγησε όλα τα ζητήματα που έχουν θέσει οι εμπλεκόμενοι φορείς, σε συνεργασία με τις ηγεσίες των υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού. Έτσι δρομολογήθηκε η επίλυσή τους. 
 
Θεσμοθετήσαμε ανταποδοτικό τέλος για την παροχή υπηρεσιών ενίσχυσης ασφάλειας πλοίων, λιμενικών εγκαταστάσεων και λιμένων. Με τα έσοδα αυτά, οι φορείς διαχείρισης λιμένων καλύπτουν λειτουργικές ανάγκες, δαπάνες επισκευής και συντήρησης του εξοπλισμού ISPS Code, καθώς και το λειτουργικό κόστος αυτού. Αυτό είναι μια σημαντική ανάσα για τα λιμάνια κρουαζιέρας.
 
Αυξήσαμε τους πόρους για μελέτες και έργα. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ωριμάζει μελέτες για σημαντικά έργα λιμενικών υποδομών και τα χρηματοδοτεί μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Γίνονται έτσι έργα επισκευής και συντήρησης σε μικρά και μεγάλα της χώρας. Φέτος το σχετικό κονδύλιο σχεδόν τριπλασιάστηκε. Για τα έργα αυτά η κυβέρνηση συνεργάζεται με την τοπική αυτοδιοίκηση, ώστε μπορεί η τοπική κοινωνία να αναπτύξει και να ενισχύσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
 
Κυρίες και κύριοι, 
 
Ας έρθουμε τώρα στο Κατάκολο και στην ευρύτερη περιοχή. Τα τρία τελευταία χρόνια χρηματοδοτήσαμε μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων:
 
I. Την τοποθέτηση νέων προσκρουστήρων στη νότια πλευρά του κεντρικού προβλήτα του λιμένα Κατακόλου, προϋπολογισμού 100.000 ευρώ (ΠΔΕ 2017)
 
II. Την κατασκευή νέας νησίδας πρόσδεσης, εσωτερικά του προσήνεμου μόλου του λιμένα Κατακόλου, προϋπολογισμού 300.000 ευρώ (ΠΔΕ 2018)
 
III. Την αντικατάσταση σκιάστρων στην επέκταση του χερσαίου τμήματος λιμένα Κατακόλου, προϋπολογισμού 300.000 ευρώ (ΠΔΕ 2018) 
 
Σημαντικό βήμα για το λιμάνι του Κατακόλου είναι η χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας του έργου για την κατασκευή επιβατικού σταθμού συνολικού ύψους 10.000.000 ευρώ. Με το έργο αυτό θα μπορούν να έρχονται στο λιμάνι και να «δένουν» μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, ενώ με την επέκταση του κρηπιδώματος προστατεύεται η παραλιακή ζώνη.
 
Πέρα από το λιμένα Κατακόλου, σημαντικές εξελίξεις για την ευρύτερη περιοχή υπάρχουν και στο γειτονικό λιμένα της Κυλλήνης, όπου ολοκληρώθηκε, μέσω του πρωτοποριακού προγράμματος Elemed, το συγχρηματοδοτούμενο έργο εγκατάστασης σταθμού ηλεκτροδότησης πλοίων από τη ξηρά. Με αυτό το έργο το λιμάνι της Κυλλήνης είναι το πρώτο λιμάνι στην Ελλάδα, που διαθέτει τέτοιου είδους υποδομές και αποτελεί έναν ουσιαστικό προπομπό για την ηλεκτροκίνηση στην ναυτιλία και ιδιαίτερα στην ακτοπλοΐα στη χώρα μας. Αυτή η υποδομή είναι απολύτως φιλική προς το περιβάλλον, μειώνει την κατανάλωση ενέργειας από ορυκτά καύσιμα και μειώνει την εκπομπή ρύπων στο λιμάνι. Με τέτοιου είδους έργα, στηρίζεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, υιοθετούνται και υλοποιούνται οι στόχοι της βιώσιμης ανάπτυξης που έχουν ενταχθεί στην εθνική στρατηγική. 
 
Στο πλαίσιο ενημερωτικού συνεδρίου για τον ν. 4504/2017 που πραγματοποιήθηκε στον Πύργο, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στα λιμάνια της εδώ περιοχής και σε εδώ αλιευτικά καταφύγια. Διαπιστώθηκαν έντονα τα προβλήματα που προκαλεί η έλλειψη φορέων διαχείρισης λιμένων στην περιοχή. Ο νόμος 4504/2017 δίνει τη δυνατότητα σύστασης Δημοτικών Λιμενικών Γραφείων, ώστε να μπορούν οι οικείοι Δήμοι να διαχειριστούν αυτά τα λιμάνια. Μια τέτοια προσπάθεια κάνει ο Δήμος Αμαλιάδας, προκειμένου να ενταχθεί σε Δημοτικό Λιμενικό Γραφείο η διαχείριση του λιμένα Παλουκίου, ώστε να μπορεί ο Δήμος να προβαίνει σε έργα συντήρησης, επισκευής και εκμετάλλευσης των υποδομών του λιμανιού. Ακόμη διαπιστώθηκαν προβλήματα προσάμμωσης σε πολλά λιμάνια της περιοχής και το Υπουργείο ανταποκρίθηκε άμεσα στα αιτήματα των φορέων για τα σχετικά έργα.
 
Τέλος, πολλά Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία μεταξύ των οποίων και αυτά της Κυλλήνης και του Πύργου αντιμετωπίζουν σοβαρά λειτουργικά προβλήματα όπως π.χ. η υποστελέχωσή τους. Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών συνέστησε επιτροπή, που στη συνέχεια ανέθεσε τη σύνταξη μελέτης για την αξιολόγηση όλων των δομών και κυρίως των Λιμενικών Ταμείων, καθώς και για την υπόδειξη λύσεων για την αναδιοργάνωση του λιμενικού συστήματος. Μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, η μελέτη αυτή έχει παραδοθεί και η κυβέρνηση έχει επιλέξει σενάριο αναδιοργάνωσης με στόχο τη βελτιστοποίηση του λιμενικού συστήματος διακυβέρνησης. Το σενάριο αυτό θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση. 
 
Κυρίες και κύριοι αυτές τις ημέρες γίνεται μια σημαντική αλλαγή στην λιμενική πολιτική της χώρας. Ψηφίζεται στη Βουλή ο νόμος για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων λιμανιών, που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ. Κι επειδή η αντιπολίτευση μας κατηγορεί ότι βάζουμε τορπίλη στη διαδικασία, με το ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλουν οι επενδυτές στον Φορέα Διαχείρισης του λιμανιού, θέλω να διευκρινίσω το εξής. Ο παραχωρησιούχος θα κάνει επενδύσεις στο λιμάνι μόνο σε ότι αφορά τη δραστηριότητα που θα έχει αναλάβει. Ο Φορέας Διαχείρισης θα πρέπει να έχει έσοδα για να κάνει επενδύσεις σε άλλες δραστηριότητες, ώστε το λιμάνι να παραμένει λειτουργικό, αλλά και ελκυστικό σε άλλους επενδυτές. Αυτό διασφαλίζουμε με το ανταποδοτικό τέλος.
 
Η κυβέρνηση αποδεδειγμένα εργάζεται για το καλό και την ανάπτυξη της ευρύτερης κοινωνίας. Τα πορίσματα του Συνεδρίου σας, σας διαβεβαιώ ότι ουσιαστικά θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την πολιτική του Υπουργείου μας, για την στήριξη και για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.»
 
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

«Τα υδατοδρόμια παράγοντας
ενίσχυσης του τουρισμού» 
 
«Προβληματικά και
επικίνδυνα λεωφορεία» 

«Ο Όσκαρ Ουάιλντ πρέπει
να συναντήσει το
Δήμο Πειραιά»

Ο Θάνος Καληώρας υποψήφιος
με τον Γ. Σγουρού
 
 

Γεγονότα

Οι ανακαλύψεις κοιτασμάτων
θωρακίζουν ενεργειακά
την Ε.Ε.

«ΌΧΙ Λιμάνι στην Πειραϊκή»

8η Ευρωπαϊκή διάσκεψη
κορυφής των δήμων και
των περιφερειών 

podosfairiki_synerg.logo1
 
Κρουαζιέρα: Η πολυτέλεια
περνά και από τη
γαστρονομία

"Zea Marina Magazine" 

cruise bunner

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

20 Μάρτίου 2019, 17.26
«Ουσιαστική ισότητα των γυναικών»
Ομιλία της βουλεύτριας Ελένης...
20 Μάρτίου 2019, 00.00
Νίκος Χουντής: Συναυλία προς τιμή του Μίκη Θεοδωράκη
Συναυλία προς τιμή του Μίκη...
18 Μάρτίου 2019, 22.49
  Ο Θάνος Καληώρας υποψήφιος με τον Γ. Σγουρού
Μια σημαντική υποψηφιότητα από τον χώρο...

Ναυτιλία

21 Μάρτίου 2019, 18.51
Υπογραφή νέας Σ.Σ.Ε. στον ΟΛΠ
Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει την υπογραφή Νέας...
19 Μάρτίου 2019, 17.15
Επιθεώρηση στον υποθαλάσσιο αγωγό της ΕΥΔΑΠ
Στην Αίγινα βρέθηκε ο...
19 Μάρτίου 2019, 00.00
«Posidonia Sea Tourism Forum»
Η θέση της Ελλάδας ως κορυφαίου...