Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τρίτη, 21 Μάρτίου 2017 16:02

«Αποδυνάμωση του Ελληνικού Νηολογίου»

damanaki ixthok1
Μπορεί το 2017 ο ελληνόκτητος στόλος να σημειώνει νέο ρεκόρ σε μεταφορική ικανότητα, ωστόσο η ελληνική σημαία χάνει την ανταγωνιστικότητά της, καθώς ο υπό ελληνική σημαία ελληνόκτητος στόλος υποχώρησε το 2017 στην τρίτη θέση. Για το ζήτημα αυτό κατέθεσε ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ο βουλευτής Ηρακλείου με το Ποτάμι, Σπύρος Δανέλλης.
 
«Συγκεκριμένα,  υπολογίζεται πως η ελληνική σημαία έχασε 100 πλοία. Η απώλεια αυτή καταδεικνύει σαφώς ότι το ελληνικό νηολόγιο φυλλοροεί και χάνει συνεχώς τη δύναμή του, ενώ συνεπακόλουθα προκαλείται απώλεια θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτικών. Ρωτά, λοιπόν, ο βουλευτής πόσες είναι οι χαμένες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και σε τι ποσό ανέρχονται τα χαμένα φορολογικά έσοδα, πού αποδίδεται η φετινή αποδυνάμωση του ελληνικού νηολογίου, καθώς και ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα της ελληνικής ναυλαγοράς που τη καθιστούν μη ελκυστική για τα ελληνόκτητα πλοία. Τέλος, ερωτούνται οι αρμόδιοι Υπουργοί, σε τι ενέργειες θα προβούν, ώστε να καταστούν πιο ελκυστικές και ανταγωνιστικές, τόσο η ελληνική ναυλαγορά όσο και η ελληνική σημαία για τα ποντοπόρα πλοία».
 
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
 
ΕΡΩΤΗΣΗ
 
Προς τους κ.κ. Υπουργούς 1) Οικονομικών και 2) Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής 
 
Θέμα: Αποδυνάμωση Ελληνικού Νηολογίου
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-Operation Committee), το 2017 ο ελληνόκτητος στόλος φαίνεται να  σημειώνει νέο ρεκόρ σε μεταφορική ικανότητα, καθώς παραμένει πρώτος παγκοσμίως, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα.  
 
Ωστόσο, η ελληνική σημαία χάνει την ανταγωνιστικότητά της, καθώς ο υπό ελληνική σημαία ελληνόκτητος στόλος υποχώρησε το 2017 στην τρίτη θέση. Αναλυτικότερα, με βάση τα στοιχεία της 1ης Μαρτίου 2017, ο υπό ελληνική σημαία στόλος ελληνόκτητων πλοίων (άνω των 1.000 gt- ολική χωρητικότητα) αποτελείται από 747 πλοία, και είναι μικρότερος κατά 62 πλοία σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2016. Σημειώνεται, ότι ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε 41 σημαίες, με τα περισσότερα πλοία να συγκεντρώνει η σημαία των νήσων Μάρσαλ, η οποία το 2017 προσέλκυσε επιπλέον 74 ελληνόκτητα πλοία και έφτασε τα 791 πλοία, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Λιβερία με 775 ελληνόκτητα πλοία, 31 περισσότερα από τον προηγούμενο χρόνο. 
 
Συνολικά, την τελευταία διετία (2015-2016) υπολογίζεται πως η ελληνική σημαία έχασε 100 πλοία. Η απώλεια αυτή καταδεικνύει σαφώς ότι το ελληνικό νηολόγιο φυλλοροεί και χάνει συνεχώς τη δύναμή του, ενώ συνεπακόλουθα προκαλείται απώλεια θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτικών, καθώς και μείωση των δημοσίων εσόδων από τη νηολόγηση των πλοίων και τη φορολόγηση των ναυτικών. Το γεγονός, δε, ότι η ελληνική σημαία αποδυναμώνεται, ενώ συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος συνεχώς ισχυροποιείται, δημιουργεί έντονους προβληματισμούς σε ό,τι αφορά τη σχέση της ελληνικής σημαίας με τις άλλες σημαίες και την ελκυστικότητα της ελληνικής ναυλαγοράς.      
 
Κατόπιν των ανωτέρω στοιχείων, δημιουργείται πλήθος ερωτηματικών όσον αφορά το ελληνικό νηολόγιο και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας για τα ποντοπόρα πλοία.  
 
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: 
 
1) Από τη μείωση της δύναμης του ελληνικού νηολογίου την τελευταία διετία (2015-2016), πόσες υπολογίζετε ότι είναι οι χαμένες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και σε τι ποσό ανέρχονται τα χαμένα φορολογικά έσοδα; 
 
2) Που αποδίδετε τη φετινή αποδυνάμωση του ελληνικού νηολογίου και την απώλεια ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας στο στόλο των ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων;
 
3) Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα της ελληνικής ναυλαγοράς που τη καθιστούν μη ελκυστική για τα ελληνόκτητα πλοία, αλλά και γενικότερα για το σύνολο των ποντοπόρων πλοίων;
 
4) Σε τι συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να καταστούν πιο ελκυστικές και ανταγωνιστικές, τόσο η ελληνική ναυλαγορά όσο και η ελληνική σημαία για τα ποντοπόρα πλοία;
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Η πρόταση Μπελαβίλα
για τα έργα του ΟΛΠ
 
Πέτρος Κόκκαλης:
Δράση τώρα … 

Η αλήθεια για την ανάπλαση
στην περιοχή Αγ. Διονυσίου

Συναντήσεις με
εκπροσώπους της Τ.Α.
της Θεσσαλονίκης
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«La politica della Grecia»
στην αίθουσα Τέχνης
Art Prisma

Εκκίνηση ... του ατελιέ της
εικαστικού Λιάνας Καρρά 

podosfairiki_synerg.logo1
 «Άλμα»: Το μυθιστόρημα
του Χρήστου Χρυσόπουλου
από τις Εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ

Νέα διάκριση για την
Celestyal Cruises
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

18 Ιανουαρίου 2020, 22.22
Ο Θ. Δρίτσας για τα δημοσιεύματα περί αποστολής των ελληνικών  Patriot …
Δήλωση Θοδωρή Δρίτσα, Τομεάρχη Εθνικής...
16 Ιανουαρίου 2020, 21.41
Η αντίδραση της Μάγδας Φύσσα στην πρόταση Βαρουφάκη
"Πληροφορήθηκα από τα μέσα ενημέρωσης την...
16 Ιανουαρίου 2020, 21.33
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου
Δήλωση των βουλευτών Α΄ & Β΄ Πειραιά...

Ναυτιλία

17 Ιανουαρίου 2020, 23.18
Τα δρομολόγια
Από το Υπουργείο Ναυτιλίας και...
16 Ιανουαρίου 2020, 00.06
Στη Δικαιοσύνη στρέφεται η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Sea Diamond»
Στα δικαστήρια, για την προσβολή της...
14 Ιανουαρίου 2020, 00.00
Μέτρα για την ανέλκυση επικίνδυνων πλοίων στην Ελευσίνα
Τεχνογνωσία στο δύσκολο και...

Πειραιάς

19 Ιανουαρίου 2020, 20.13
Στο πλευρό των προσφύγων της Σάμου
Ανακοίνωση-κάλεσμα της Δημοτικής...
17 Ιανουαρίου 2020, 23.16
«Λαϊκή Συσπείρωση Πειραιά»: Περιοδεία στο  1ο Ειδικό Σχολείο
Το 1ο Ειδικό Σχολείο Πειραιά στα...
17 Ιανουαρίου 2020, 23.13
Το «καπνογόνο ράλι» στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά
Ανακοίνωση των «Eνεργών Πολιτών» της Α΄...