Σάββατο, 15 Αυγούστου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τετάρτη, 01 Φεβρουαρίου 2017 00:43

Το λαθρεμπόριο καυσίμων βασιλεύει ….

damanaki ixthok1
Ενώ για 5 περίπου χρόνια, από την εποχή του πρώτου Μνημονίου, υποτίθεται ότι η Κομισιόν και οι εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις θα πάτασσαν το λαθρεμπόριο καυσίμων, το οποίο προκαλεί τεράστια απώλεια εσόδων στο Δημόσιο, έχουν βρει την «εύκολη λύση» της μείωσης μισθών και συντάξεων, της αύξησης των φορολογικών βαρών και της τιμής της βενζίνης. 
 
Αυτό καταγγέλλει με ερώτησή του προς την Κομισιόν, ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής.
 
Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας ευρωβουλευτής, αφού υπενθυμίζει παλαιότερες ερωτήσεις του για το τεράστιο αυτό θέμα προς την Κομισιόν, ζητά από την τελευταία να ενημερώσει, γιατί τα μέτρα που διαρκώς επαναλαμβάνει στις απαντήσεις της ότι θα συμβάλλουν στην πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, δεν έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα.
 
Στην ερώτησή του, σημειώνει συγκεκριμένα τα μέτρα και τα ανανεωμένα χρονοδιαγράμματα στα οποία είχαν δεσμευθεί οι ελληνικές κυβερνήσεις -της σημερινής συμπεριλαμβανομένης-, τα οποία όμως, ούτε αυτά έχουν υλοποιηθεί και τηρηθεί και είναι τα εξής:
 
i. Η «έγκαιρη εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης και του σχεδίου δράσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, καθώς και των σχετικών μέτρων για τον εντοπισμό δεξαμενών αποθήκευσης και για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών»
 
ii. Η «έγκριση στρατηγικής κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού έως τον Μάιο του 2016»
 
iii. Η «αγορά σαρωτών για τον εξοπλισμό των τριών κύριων διεθνών λιμένων» που προβλεπόταν να έχει γίνε έως τον Ιανουάριο του 2017.
 
Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής ζητά από την Κομισιόν να εξηγήσει στον ελληνικό λαό τους λόγους για τους οποίους πιέζει ασφυκτικά όταν πρόκειται για μειώσεις μισθών και συντάξεων, για αύξηση της τιμής των καυσίμων, για την επιβολή νέων δυσβάσταχτων φόρων, αλλά δεν ενεργεί με τον ίδιο ζήλο στο τεράστιο πρόβλημα της πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων».
 
Η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή, έχει ως εξής:
 
Σε ερώτησή μου (Ε-002592/2016), αναφορικά με την ανάγκη πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων στην Ελλάδα, σημείωνα ότι, «ο σχετικός νόμος 4093/2012 εκδόθηκε με βάση το Μνημόνιο Συνεννόησης αλλά, 4 χρόνια μετά την ψήφισή του, εκκρεμούν υπουργικές αποφάσεις και, ως εκ τούτου, δεν υλοποιήθηκε ποτέ, ενώ απορρόφησε πάνω από 100 εκ. δημοσίων και ιδιωτικών πόρων».
 
Αυτό αναγνώρισε η Επιτροπή, σημειώνοντας στην απάντησή της ότι, τα ίδια μέτρα που είχαν προβλεφθεί στο πρώτο Μνημόνιο, καθώς ποτέ δεν υλοποιήθηκαν, μεταφέρθηκαν και στα Μνημόνια Συνεννόησης του Αυγούστου 2015 και Ιουνίου 2016. 
 
Τα μέτρα αυτά περιλάμβαναν:
 
i. Την «έγκαιρη εφαρμογή της κοινής υπουργικής απόφασης και του σχεδίου δράσης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, καθώς και των σχετικών μέτρων για τον εντοπισμό δεξαμενών αποθήκευσης και για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών»
 
ii. Την «έγκριση στρατηγικής κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού έως τον Μάιο του 2016»
 
iii. Την «αγορά σαρωτών για τον εξοπλισμό των τριών κύριων διεθνών λιμένων έως τον Ιανουάριο του 2017»
 
Με βάση τα ανωτέρω και ένα σχεδόν έτος μετά την ερώτησή μου, ερωτάται η Επιτροπή:
 
1. Έχουν υλοποιηθεί τα μέτρα που αναφέρονται στα σημεία (i), (ii) και (iii); Αν όχι, γιατί;
 
2. Γιατί πιέζει ασφυκτικά όταν πρόκειται για μειώσεις μισθών και συντάξεων, για αύξηση της τιμής των καυσίμων και επιβάλλει τεράστια φορολογικά βάρη, αλλά δεν ενεργεί με τον ίδιο ζήλο στο τεράστιο πρόβλημα της πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων;
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

«Συνειδητά ψέματα από την
κυβέρνηση για την τραγωδία
στην Εύβοια»
 
«Λαθροχειρίες - Η επήρεια
των νησιών στην ΑΟΖ»

«Στήριξη των Ελλήνων
αγροτών»

«Με ένα μάτι και
ΝΟVARTI … κάτι
 δεν πάει καλά»
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

"Το ομορφότερο γκολ
ήταν μια πάσα"

«Γρήγορη επέκταση στις
διεθνείς αγορές...»

Αναβολή της Έκθεσης
EAST MED YACHT
SHOW 2020
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

13 Αυγούστου 2020, 14.05
«Στήριξη των Ελλήνων αγροτών»
«Ο Πέτρος Κόκκαλης κατέθεσε ερώτηση...
13 Αυγούστου 2020, 13.57
 Πυρ ομαδόν από την αντιπολίτευση για τη δήλωση Μητσοτάκη
Σκληρή κριτική στον πρωθυπουργό και...
11 Αυγούστου 2020, 20.18
 Πετρελαϊκά απόβλητα «χύμα στο κύμα» της Δραπετσώνας;
Δήλωση της Νίνας Κασιμάτη Βουλευτή...

Ναυτιλία

14 Αυγούστου 2020, 12.23
Το νέο πλοίο της Celestyal Cruises έφτασε στον Πειραιά
Σε αναμονή του νέου του ονόματος και...
14 Αυγούστου 2020, 00.00
“Η άπληστη λαιμαργία μας καταστρέφει τον πλανήτη”
  Βάση Παναγοπούλου   Άρθρο...
13 Αυγούστου 2020, 12.35
Κανονικά τα δρομολόγια για Σαμοθράκη και Λήμνο
Αποκαταστάθηκε μηχανική βλάβη στο...

Πειραιάς

11 Αυγούστου 2020, 00.00
Πειραιάς: Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
  Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής...
03 Αυγούστου 2020, 09.43
«Οι προκλήσεις και οι επιφυλάξεις για το δίκτυο 5G»
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό...
02 Αυγούστου 2020, 17.39
«Αναθεώρηση του κυκλοφοριακού χάρτη στον Πειραιά»
Δήλωση του Νίκου Μπελαβίλα για το...