Παρασκευή, 19 Ιουλίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Σάββατο, 14 Μαΐου 2016 12:58

«ΟΧΙ στη διάλυση της Γ. Γ. Λιμένων»

logoartc_f
Ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συλλόγου Υπαλλήλων Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας:
 
Η θρασύτατη απόφαση της μνημονιακής συγκυβέρνησης να ξεπουλήσει τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, παρά τις αντίθετες δεσμεύσεις της, ακολουθείται από το πρόσφατο νομοσχέδιο «Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις» που αναρτήθηκε αιφνιδίως στο opengov μέσα στις ημέρες του Πάσχα. Με το εν λόγω νομοσχέδιο η κυβέρνηση προχωρά πέρα από τα μνημόνια και χωρίς καμία δέσμευση από αυτά. Ο ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος θυμίζουμε ότι ως αντιπολίτευση είχε καταψηφίσει τη σύσταση της ΡΑΛ,  ως κυβέρνηση ανεξαρτητοποιεί τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) που δημιούργησε η κυβέρνηση της δεξιάς και δημιουργεί επιπλέον μια νέα «αποκεντρωμένη, αυτοτελή και ανεξάρτητη» Δημόσια Αρχή Λιμένων. 
 
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τολμά αυτό που δεν τόλμησε κανείς έως σήμερα, αφήνει στα χέρια μιας ανεξάρτητης αρχής όλες τις κρατικές αρμοδιότητες εποπτείας και ελέγχου όλων των ελληνικών λιμανιών. Η νέα ανεξάρτητη ΡΑΛ είναι το αντίστοιχο θεσμικό μόρφωμα του ΤΑΙΠΕΔ για τα λιμάνια. Παντοδύναμη και ανεξάρτητη από κάθε κυβέρνηση η εν λόγω Αρχή «θα λύνει και θα δένει» στα ελληνικά λιμάνια. Ενώ οι Υπουργοί όπως ήδη έχουν πράξει στο πρόσφατο παρελθόν, θα κρύβονται πίσω από τις αποφάσεις της ΡΑΛ, όπως κρύβονται πίσω από τις αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ, πετώντας κατά καιρούς παραπλανητικές κορώνες διαμαρτυρίας. 
 
Παράλληλα η κυβέρνηση πέρα από τη ΡΑΛ φτιάχνει ακόμη μια νέα «αποκεντρωμένη, αυτοτελή και ανεξάρτητη» αρχή, τη Δημόσια Αρχή Λιμένων (ΔΑΛ), χωρίς να της εκχωρεί καμία αρμοδιότητα, απλά αναφέροντας ότι κάθε αρμοδιότητα που θα απομείνει στο ελληνικό δημόσιο ύστερα από τη Σύμβαση Παραχώρησης των λιμανιών θα ασκείται από τη ΔΑΛ, χωρίς να προσδιορίζονται συγκεκριμένα οι εν λόγω αρμοδιότητες. Η σύσταση δε ανεξάρτητης δημόσιας αρχής, αλλά και οποιασδήποτε κρατικής οργανικής μονάδας χωρίς ρητή αναφορά σε συγκεκριμένες αρμοδιότητες είναι απαράδεκτη από διοικητικής, νομικής και οικονομικής απόψεως.
 
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το ΠΔ 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» άρθρα 59-62 η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων έχει τις κανονιστικές, ρυθμιστικές, εποπτικές και ελεγκτικές αρμοδιότητες ως προς τη διοίκηση, οργάνωση, λειτουργία και εκμετάλλευση όλων των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. της χώρας. Κατά συνέπεια η ανεξαρτητοποίηση της ΡΑΛ και η δημιουργία της νέας ΔΑΛ θα εκμηδενίσουν τις έως σήμερα ασκούμενες από τη ΓΓΛΛΠΝΕ αρμοδιότητες.
 
Επιλέγεται λοιπόν από τη μνημονιακή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που πλέον «γράφει αποκλειστικά με το δεξί χέρι» ένα άκρως νεοφιλελεύθερο μοντέλο διοίκησης για τα ελληνικά λιμάνια, όπου οι αρμοδιότητες του κεντρικού κράτους και μάλιστα οι κανονιστικές αρμοδιότητες μεταφέρονται σε ανεξάρτητη διοικητική αρχή. Αντί λοιπόν να ενισχυθεί η κρατική εποπτεία επί των λιμένων, τώρα που ιδιωτικοποιούνται, αυτή χαλαρώνει διά της αποκέντρωσής της στη ΡΑΛ και στη ΔΑΛ.  Με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων σε ανεξάρτητες διοικητικές αρχές, δημιουργείται ξεκάθαρα δημοκρατικό έλλειμμα, καθώς τα διορισμένο διοικητικό συμβούλιο δεν χαίρει δημοκρατικής νομιμοποίησης, ενώ παράλληλα  επιτυγχάνεται η στρέβλωση της ευθείας γραμμής κοινωνικής λογοδοσίας της κυβέρνησης προς τους διοικούμενους πολίτες.
 
Πέραν όμως της χαλάρωσης της κρατικής εποπτείας επί των λιμένων της χώρας και του δημοκρατικού ελλείμματος, που προκύπτει,  το θεσμικό τρίπτυχο ΓΓΛΛΠΝΕ-ΡΑΛ-ΔΑΛ, δεν προάγει ούτε τη διαφάνεια, ούτε την αποτελεσματικότητα, καθώς δεν είναι ξεκάθαρο που ξεκινούν και που τελειώνουν οι αρμοδιότητες έκαστου φορέα. Ενώ μια άλλη σοβαρότατη συνέπεια που επιφέρει το νέο θεσμικό τρίπτυχο είναι η αύξηση των γραφειοκρατικών δομών και διαδικασιών και το γενόμενο δημοσιονομικό κόστος. 
 
Ο Σύλλογος μας, παρά το γεγονός ότι η ιδιωτικοποίηση των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας μας βρίσκει κάθετα αντίθετους, ως ύστατη προσπάθεια διατήρησης κάποιου βαθμού κρατικής κυριαρχίας επί των ελληνικών λιμένων που ξεπουλιούνται τάχιστα, ήταν υποχρεωμένος να τοποθετηθεί και να αντιπροτείνει. 
 
Στα πλαίσια της εξαιρετικά σύντομης σε διάρκεια διαβούλευσης στο opengov, που διήρκησε από τη Μεγάλη Πέμπτη έως την Παρασκευή του Πάσχα, δηλαδή μόλις τρεις εργάσιμες ημέρες, ο Σύλλογος μας τοποθετήθηκε τόσο επί της αρχής του νομοσχεδίου όσο και επί των άρθρων. Αντί του νεοφιλελεύθερου θεσμικού τριπτύχου της κυβέρνησης ο Σύλλογος μας πρότεινε τη διατήρηση όλων των κανονιστικών, ρυθμιστικών, εποπτικών και ελεγκτικών αρμοδιοτήτων επί των λιμένων της χώρας στη ΓΓΛΛΠΝΕ, η οποία αποτελεί έως σήμερα τη μοναδική αρμόδια κρατική υπηρεσία. Ενώ οι αρμοδιότητες δημοσιογενούς φύσης που τυχόν ασκούνται σήμερα από τους δημόσιους ΟΛΠ και ΟΛΘ θα πρέπει να μεταφερθούν στη ΓΓ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων και αντί να ιδρυθεί μια νέα ανεξάρτητη ΔΑΛ που θα έχει Διοικητικό Συμβούλιο και Γενική Διεύθυνση να δημιουργηθεί μια νέα Διεύθυνση στη ΓΓΛΠΝΕ, η οποία επιπλέον θα κοστίζει σαφώς λιγότερο. 
 
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ όμως για άλλη μια φορά μας αιφνιδιάζει και ενώ θεωρητικά σήμερα θα έπρεπε να επεξεργάζεται τα σχόλια της εξαιρετικά σύντομης δημόσιας διαβούλευσης που διενήργησε, έντρομη μπροστά στα σχόλια που κατατέθηκαν, αποφάσισε να σπάσει το νομοσχέδιο και να καταθέσει μόνο τις επίμαχες διατάξεις  για τη ΡΑΛ και τη ΔΑΛ μαζί με το πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της αξιολόγησης. Δηλαδή οι διατάξεις για τη ΡΑΛ και ΔΑΛ θα ψηφισθούν το αργότερο έως τις 24 Μαΐου από με τη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος μαζί με την αύξηση του ΦΠΑ, τη ρύθμιση των κόκκινων δανείων , τον αυτόματο κόπτη κτλ.
 
Απαιτούμε από την κυβέρνηση να αποσύρει από το Πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα, τις διατάξεις για τη ΡΑΛ και τη ΔΑΛ και να συνεχισθεί ο διάλογος, που η ίδια άνοιξε.
 
Καλούμε έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 18 Μαΐου 2016 και ώρα 12.30 έως 14.30 στα γραφεία του ΠΣΥΥΕΝ στο κεντρικό κατάστημα του Υπουργείου, με αποκλειστικό θέμα: Κινητοποιήσεις του Συλλόγου μας για αποτροπή της διάλυσης της ΓΓ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων.
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

«Απόφαση- σταθμός για την
προστασία του θαλασσίου
περιβάλλοντος» 
 
Eπιστολή πατέρα Κατσούλη
στον Αυγενάκη 

Ο ΟΛΘ … στον Πειραιά

"Όχι κομματικές παρεμβάσεις
στη Δημόσια Διοίκηση"

Γεγονότα

Κομβικός ο ρόλος της
“ASPROFOS Engineering” …

Σημαντική διάκριση για τη
Celestyal Cruises

«Water Sports Certified
Quality» 

podosfairiki_synerg.logo1
Επίσημη επίσκεψη στον ΟΛΠ…

Η Blue Circle Engineering
Ltd στην οικογένεια του
Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

18 Ιουλίου 2019, 14.51
«Το καλύτερο δώρο σε φοροφυγάδες και λαθρέμπορους !»
Δήλωση του  Τρύφωνα Αλεξιάδη,...
18 Ιουλίου 2019, 10.10
Συνέντευξη εφ΄ όλης της ύλης έδωσε ο...
18 Ιουλίου 2019, 00.00
Έπεσαν (και οι τελευταίες) μάσκες της ΝΔ για τις Πρέσπες
Πριν από έξι μήνες, στις 25 Ιανουαρίου, ο...

Ναυτιλία

18 Ιουλίου 2019, 10.03
Ο ΟΛΘ … στον Πειραιά
Με τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα...
17 Ιουλίου 2019, 22.38
Συνάντηση ΠΝΟ – ΥΝΑ: «Καμιά αυταπάτη - Καμιά ολιγωρία…»
Ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ για τη συνάντηση...
10 Ιουλίου 2019, 14.53
«Σημαντικά αποτελέσματα στο χώρο της Ναυτιλίας»
Δήλωση παραίτησης από τη θέση του...

Πειραιάς

17 Ιουλίου 2019, 22.42
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Μικρολίμανο λόγω έργων
Ξεκίνησαν τα προαπαιτούμενα έργα της...
13 Ιουλίου 2019, 10.57
Πρόσβαση για άτομα με αναπηρία στα Βοτσαλάκια
Ο Δήμος Πειραιά τοποθέτησε το σύστημα...
12 Ιουλίου 2019, 17.26
Οι Δικηγόροι του Πειραιά κατά της «Ελληνικής Λύσης»
Ανακοίνωση του Δικηγορικού...