Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016 00:31

Η απάντηση των Λιμενεργατών στον Στ. Πιτσιόρλα

logoartc_f
Ανακοίνωση –απάντηση της Ομοσπονδίας Λιμενεργατών στον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ:
 
Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλας, προκειμένου να δικαιολογήσει το μεγάλο ξεπούλημα του Λιμανιού του Πειραιά, σε συνέντευξή του στην «ΑΥΓΗ», προβαίνει σε μεγάλες αναλήθειες και σε πολλές και μεγάλες υπεραπλουστεύσεις.
 
Συγκεκριμένα :
 
Αναφέρει ότι ο ΟΛΠ εισέπραξε από ενοίκια της COSCO, την πενταετία 2010 – 2015, 158 εκ. ευρώ. Αν είναι έτσι, λοιπόν, πως δικαιολογεί ο κ. Πιτσιόρλας ότι πουλάει ολόκληρο το Λιμάνι αντί 280 εκ. ευρώ; Τα δικά του επιχειρήματα αποδεικνύουν ότι η πώληση του 51%+16% του ΟΛΠ είναι ξεπούλημα, αφού τα ενοίκια μιας πενταετίας καλύπτουν το μισό τιμήματος ολόκληρου του Λιμανιού!
 
Αποκρύπτει ο κ. Πιτσιόρλας ότι :
 
• Ο ΟΛΠ, από ιδρύσεώς του μέχρι σήμερα και πριν και μετά την παραχώρηση των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στην COSCO, ήταν και είναι κερδοφόρος.
 
• Όλες οι επενδύσεις που έχουν γίνει στο Λιμάνι του Πειραιά έγιναν αποκλειστικά με ίδια κεφάλαια του Οργανισμού και χωρίς καμία επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού.
 
• Η κερδοφορία του ΟΛΠ πριν την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ ανήρχετο σε 30 εκ. ευρώ ετησίως. Το επιχείρημα ότι, μετά την παραχώρηση, η κερδοφορία του ΟΛΠ (15 εκ. ευρώ ετησίως) οφείλεται στα ενοίκια της COSCO είναι παραπλανητικό.
 
• Η παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, δηλ. του Container Terminal, στέρησε από τον ΟΛΠ την πιο παραγωγική του δραστηριότητα και με έσοδα, σύμφωνα με στοιχεία του 2007, 110 εκ. ευρώ ετησίως. Αποσιωπά, επίσης, ότι παραδόθηκε το «φιλέτο»
του Λιμανιού στην COSCO, χωρίς εργαζόμενους και με προίκα ένα συμβόλαιο με μεγάλο πελάτη, το οποίο είχε συνάψει ο Δημόσιος ΟΛΠ.
 
• Η παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ ανάγκασε τον ΟΛΠ να δαπανήσει 190 εκ. ευρώ για την κατασκευή του Προβλήτα Ι, πράγμα που δεν θα ήταν απαραίτητο, εάν δεν γινόταν η παραχώρηση.
 
• Ο ΟΛΠ, ως Δημόσιος Οργανισμός, πέρα από το 2% του τζίρου και το μέρισμα που αποδίδει στο Δημόσιο, ως μέτοχος του 75%, την πλήρη αποπληρωμή των φόρων και των εργοδοτικών εισφορών, διαθέτει αποθεματικά κεφάλαια 65 εκ. ευρώ, τα
οποία θα καρπωθεί η COSCO, αν τελικά προχωρήσει το ξεπούλημα.
 
Αυτά συνυπολογίστηκαν από το κ. Πιτσιόρλα, όταν αποδέχτηκε το τίμημα της COSCO;
 
Αρνούνται, ο κ. Πιτσιόρλας και η Κυβέρνηση, να απαντήσουν τι γίνεται με τις παράνομες φοροαπαλλαγές που, σύμφωνα με την ΕΕ, καρπούται η COSCO. Με στοιχεία που δεν έχουν διαψευσθεί αυτές ανέρχονται σε 50 εκ. ευρώ για την πενταετία 2010-2015, ενώ σε ετήσια βάση θα ξεπερνούν τα 10 εκ. ευρώ. Θα δεχθεί η Κυβέρνηση να πληρώσει η χώρα το πρόστιμο που έχει επιβάλει η ΕΕ και να μην εισπράττει το Ελληνικό Δημόσιο τα δικαιούμενα έσοδα;
 
Ο κ. Πιτσιόρλας, για να μην επιφέρει ενδοκυβερνητικές τριβές, προσπερνάει το ζήτημα με την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου, η οποία έγινε αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και COSCO, με αποτέλεσμα η κατάθεση των οικονομικών προσφορών να έχει γίνει σε ανύπαρκτο νομικά κείμενο, χωρίς υπογραφές του ΟΛΠ και των αρμοδίων Υπουργείων.
 
Η αλήθεια, όμως, δεν κρύβεται και η πραγματικότητα δεν υποκύπτει στις ενδοκυβερνητικές διενέξεις.
 
Καλούμε τον κ. Πιτσιόρλα να απαντήσει, χωρίς περιστροφές και χωρίς αναλήθειες, σε όλα τα παραπάνω ζητήματα. Κυρίως, όμως, Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ οφείλουν να απαντήσουν πως προχωράνε σε ένα νεοφιλελεύθερο Θατσερικό λιμενικό μοντέλο
πώλησης του ΟΛΠ, το οποίο δεν έχει προηγούμενο και είναι έξω από το ευρωπαϊκό κεκτημένο.
 
Ζητείται απάντηση για τις πολιτικές τους πράξεις και για τα οικονομικά δεδομένα αυτής της πώλησης.__

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

 «Το Υπουργείο Ναυτιλίας
δεν αντιλαμβάνεται τις
ανάγκες της ακτοπλοΐας
και της Νησιωτικότητας»
 
Συνάντηση Γ. Μώραλη
με τον Λιμενάρχη Πειραιά

«Μια ακόμη χαμένη ευκαιρία
για τη δημόσια υγεία;»

Παράσημο
 
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

Τιμητική διάκριση της
Celestyal Cruises στα
MedCruise Awards 2020

Πληθυσμιακές Εξάρσεις
Μεδουσών 

Αναβολή της Έκθεσης
EAST MED YACHT
SHOW 2020
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

24 Σεπτεμβρίου 2020, 23.23
Επίσκεψη αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ στο Κρατικό της Νίκαιας
Επίσκεψη στο Γενικό Κρατικό...
24 Σεπτεμβρίου 2020, 20.44
 «Ποιος ευθύνεται για τις καταστροφές στη Θεσσαλία; Ο Λιμενάρχης της Καβάλας;»
Τις βαρύτατες ευθύνες της κυβέρνησης...
24 Σεπτεμβρίου 2020, 00.34
Παράσημο
Μπορεί το κράτος να αποδείχτηκε για...

Ναυτιλία

24 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
Η ανάδειξη της ελληνικής ναυπηγικής παράδοσης και της ναυτικής ιστορίας
  To έργο ΝΑΥΣ ξεκίνησε τον Ιούνιο...
24 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
Το νέο κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Experience» ξεκινά το Μάρτιο τoυ 2021
  H Celestyal Cruises, η βραβευμένη και...
23 Σεπτεμβρίου 2020, 23.10
Το Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής
Για πρώτη φορά, συνεδρίασε σήμερα υπό την...

Πειραιάς

24 Σεπτεμβρίου 2020, 20.39
 Τα αποτελέσματα των εκλογών στον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά
Από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς,...
24 Σεπτεμβρίου 2020, 20.33
Τραμπουκισμός κατά πολιτών της Πειραϊκής
Καταγγελία των «Ενεργών Πολιτών της Α...
24 Σεπτεμβρίου 2020, 00.17
Συνάντηση Γ. Μώραλη με τον Λιμενάρχη Πειραιά
Εθιμοτυπική συνάντηση είχε στο...