Τρίτη, 11 Δεκεμβρίου, 2018

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Παρασκευή, 11 Δεκεμβρίου 2015 15:21

Παρέμβαση Ν. Χουντή για τον ΑΔΜΗΕ

damanaki ixthok1
Ευθύνες προς την Κομισιόν αλλά και την ελληνική κυβέρνηση, η οποία δέχθηκε να υπογράψει να ιδιωτικοποιηθεί ο ΑΔΜΗΕ (εκτός αν βρεθούν ισοδύναμα), χωρίς η ιδιωτικοποίηση να επιβάλλεται από τις σχετικές οδηγίες της ΕΕ, επιρρίπτει ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής, με ερώτησή του προς την Κομισιόν, σχετική με τις τρέχουσες συζητήσεις για την «ανεξαρτητοποίηση» του ΑΔΜΗΕ.
 
Ο Έλληνας ευρωβουλευτής, κατηγορεί την Επιτροπή ότι, ως ένας εκ των «θεσμών», πίεσε την ελληνική κυβέρνηση, η οποία και αποδέχθηκε διατύπωση στη συμφωνία της 12ης Ιουλίου, που προτάσσει την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, χωρίς κάτι τέτοιο να απαιτείται από τη σχετική Οδηγία για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ (Οδηγία 2009/72/ΕΚ), θέτοντας μάλιστα και τον απίστευτο όρο, οποιαδήποτε ισοδύναμα μέτρα αντικατάστασης της υποχρέωσης για ιδιωτικοποίηση, να ληφθούν μόνο «βάσει συμφωνίας με τους θεσμούς». Αν δηλαδή η ελληνική κυβέρνηση θέλει να τον διατηρήσει υπό δημόσιο έλεγχο, τον τελευταίο λόγο θα τον έχουν οι θεσμοί!!!
 
Στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής, αφού τονίζει ότι η ιδιωτικοποίηση των δικτύων μεταφοράς ενέργειας, και άρα και του ΑΔΜΗΕ, δεν απαιτείται από την Οδηγία 72/2009 σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, αναφέρεται στα διάφορα σενάρια που έχουν δει το φως της δημοσιότητας και ζητάει από την Κομισιόν να αιτιολογήσει γραπτά τους πραγματικούς και τυπικούς λόγους της εμμονής των θεσμών για την ιδιωτικοποίηση και το ιδιωτικό management του ΑΔΜΗΕ.
 
Πιο συγκεκριμένα, αφού καλεί την Κομισιόν να βεβαιώσει ότι, βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, δεν υπάρχει υποχρέωση ιδιωτικοποίησης των δικτύων μεταφοράς ενέργειας, ζητά να μάθει τους λόγους για τους οποίους επιμένει στο ιδιωτικό management και από πού προκύπτει αυτό ως υποχρέωση. 
 
Καταλήγοντας, την καλεί να του παραθέσει ποιες είναι οι ενστάσεις της για αποζημίωση της ΔΕΗ με μετοχές άλλων ΔΕΚΟ, και εν τέλει, τι προτείνει η ίδια η Κομισιόν για τη «δίκαιη αποζημίωση» της ΔΕΗ, που με την «ανεξαρτητοποίηση» του ΑΔΜΗΕ θα χάσει σημαντικό μέρος των ετήσιων εσόδων της.
 
Η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή έχει ως εξής:
 
«Με τη συμφωνία της 12ης Ιουλίου, η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύθηκε έναντι των θεσμών, «να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), εκτός αν μπορούν να βρεθούν μέτρα αντικατάστασης με ισοδύναμο αποτέλεσμα για τον ανταγωνισμό, βάσει συμφωνίας με τους θεσμούς».
 
Προτάθηκε δηλαδή από τους θεσμούς (και υιοθετήθηκε από την ελληνική κυβέρνηση):
 
α) να ιδιωτικοποιηθεί ο ΑΔΜΗΕ, αν και δεν απαιτείται από την Οδηγία 72/2009 και,
 
β) εφόσον η κυβέρνηση θελήσει να τον διατηρήσει υπό δημόσιο έλεγχο, οι θεσμοί να έχουν τον τελευταίο λόγο. 
 
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης να παραμείνει ο ΑΔΜΗΕ υπό δημόσιο έλεγχο, και προς τούτο, η ΔΕΗ να παραχωρήσει ή/και να πωλήσει την χρήση του δικτύου στο ελληνικό Δημόσιο, προσκρούει στην αντίδραση των θεσμών. 
 
Ερωτάται η Επιτροπή:
 
1. Μπορεί να βεβαιώσει αν, δυνάμει της Οδηγίας 79/2009, υπάρχει υποχρέωση ιδιωτικοποίησης των δικτύων μεταφοράς ενέργειας;
2. Η ίδια Οδηγία, επιτρέπει στην υπό δημόσιο έλεγχο ΔΕΗ, να κατέχει, έστω και μειοψηφικά, πακέτο του υπό δημόσιο έλεγχο ΑΔΜΗΕ; Υπάρχει απαίτηση ιδιωτικού management; Γιατί; 
3. Υπάρχει ένσταση για αποζημίωση της ΔΕΗ με άλλες μετοχές του Δημοσίου; Γιατί; Τι προτάσεις υπάρχουν για τη «δίκαιη αποζημίωση» της ΔΕΗ, η οποία, με την «ανεξαρτητοποίηση» του ΑΔΜΗΕ, χάνει σημαντικά ετήσια έσοδα;»
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

«Στοιχείο ανάπτυξης το
μεταφορικό ισοδύναμο»
 
«Μέτρα προστασίας
Ιχθυοκαλλιεργητών…»

«Η 'απεχθής κανονικότητα'
της Νέας Δεξιάς»

«Blue Growth» για 5η χρονιά 
 
 
 

Γεγονότα

Η Vicky Bee στο Bolero

«ΕΛΠΕ Ανανεώσιμες»:
Φωτοβολταϊκή μονάδα
στους Σοφάδες Καρδίτσας

20 νέες ξενοδοχειακές μονάδες
για την Thomas Cook

podosfairiki_synerg.logo1
Πρόγραμμα “SkillSea” για
τις θαλάσσιες μεταφορές

Παρουσίαση του Μητρώου
online media 

cruise bunner

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

11 Δεκεμβρίου 2018, 00.04
«Μέτρα προστασίας Ιχθυοκαλλιεργητών…»
Ερώτηση προς την Κομισιόν με θέμα τη...
10 Δεκεμβρίου 2018, 01.24
«Η 'απεχθής κανονικότητα' της Νέας Δεξιάς»
άρθρο της Ρένας Δούρου στην εφημερίδα...
08 Δεκεμβρίου 2018, 23.29
«Μετανάστες – Δεύτερη Γενιά»
Ομιλία της Ελένης Σταματάκη στην Ειδική...

Ναυτιλία

10 Δεκεμβρίου 2018, 01.18
«Στοιχείο ανάπτυξης το μεταφορικό ισοδύναμο»
Συνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας...
06 Δεκεμβρίου 2018, 00.00
Celestyal Cruises : 108.000 επιβάτες στην Ελλάδα και 663 προσεγγίσεις σε ελληνικά νησιά
H Celestyal Cruises, με βάση των δραστηριοτήτων της την...
04 Δεκεμβρίου 2018, 17.50
«Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση της Ναυτιλίας»
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας...

Πειραιάς

11 Δεκεμβρίου 2018, 00.00
Νίκος Μπελαβίλας: 12 θεματικές για τον Πειραιά
Ατζέντα 12 θεματικών για τον Πειραιά...
10 Δεκεμβρίου 2018, 23.55
Συλλογής Παιχνιδιών & Βιβλίων
Εκδήλωση Συλλογής Παιχνιδιών &...
10 Δεκεμβρίου 2018, 00.33
«Η μάχη του Πειραιά είναι μάχη για το μέλλον»
Στο πρόγραμμα του για τον Πειραιά...