Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου, 2017

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Σάββατο, 29 Αυγούστου 2015 00:00

Ο απολογισμός Θ. Δρίτσα στο Υπουργείο Ναυτιλίας

tsipras_synedrio

Ο απερχόμενος Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Θοδωρής Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης στην ομιλία του τόνισε:
 
“Ολοκληρώνεται ένας κύκλος παρουσίας στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Ολοκληρώνεται, ταυτόχρονα, ένας πρώτος κύκλος κυβερνητικού έργου της πρώτης κυβέρνησης της αριστεράς, και είμαι βέβαιος ότι θα ξεκινήσει ένας δεύτερος και πιο δημιουργικός μετά από λίγες εβδομάδες. Υπήρξε μεγάλη τιμή και ταυτόχρονα ευθύνη η ανάληψη της θέσης του Αναπληρωτή Υπουργού σε αυτό το Υπουργείο. Ένα Υπουργείου που, θα μου επιτρέψετε να πω, είναι ταυτόχρονα τουλάχιστον επτά υπουργεία, με την έννοια ότι διαχειρίζεται αυτοτελώς θέματα που, σε εθνικό επίπεδο, ανήκουν στην ευθύνη άλλων υπουργείων. Προσπάθησα να ανταποκριθώ σε αυτή την τιμή και την ευθύνη με τον καλύτερο τρόπο. Είναι η κατάλληλη στιγμή για έναν “απολογισμό” της επτάμηνης πορείας στην ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας.
 
Σταθερή επιδίωξη όλους τους προηγούμενους επτά μήνες υπήρξε η εφαρμογή μιας προσέγγισης στη διοίκηση του Υπουργείου που να στηρίζεται στη δικαιοσύνη, την αξιοκρατία και τη διαφάνεια και να διασφαλίζει: Σεβασμό στο ρόλο και την υπευθυνότητα των στελεχών, Σεβασμό στις διαδικασίες και την Απόκρουση της κομματικότητας. Αντιλαμβάνομαι ότι οι παραπάνω αρχές και επιδιώξεις σε αρκετές περιπτώσεις δημιούργησαν αμηχανία καθώς αμφισβήτησαν θεμελιωμένα πρότυπα διοίκησης και κατεστημένες συμπεριφορές στο Υπουργείο, όμως, η προώθηση ενός διαφορετικού παραδείγματος υπήρξε συνειδητή επιλογή μου. Πιθανά, την περίοδο αυτή η επικοινωνία θα μπορούσε να είναι εντονότερη και πιο συχνή, να στέκεται περισσότερο στη φόρμα παρά στο περιεχόμενο. Όμως, στη δική μου προσέγγιση, η επικοινωνία σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αυτοσκοπό.
 
Λιμενικό Σώμα
 
Σταθερή επιδίωξη όλη αυτή την περίοδο υπήρξε η ενίσχυση του ρόλου του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Στην κρίσιμη περίοδο που διανύει η χώρα, ιδιαίτερα σε σχέση με τα ζητήματα των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών, ο ρόλος του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής είναι ουσιώδης. Στην κατεύθυνση της στήριξης (αλλά και της υπεράσπισης του κάθε φορά που από κάποιες πλευρές για λόγους πολιτικών σκοπιμοτήτων επιχειρήθηκε η χρησιμοποίηση του) του έργου του στην έρευνα και διάσωση ανθρώπων σε κίνδυνο υπήρξε συνεχής προσπάθεια η οποία επέτρεψε:
 
Την παραλαβή των δύο σκαφών που κατασκευάστηκαν στην Κροατία, τα οποία έχουν ήδη ενταχθεί στον επιχειρησιακό σχεδιασμό
Την υλοποίηση μεταθέσεων για πρώτη φορά σύμφωνα με το σχετικό ΠΔ, διαδικασία που με εντολή μου υλοποιήθηκε χωρίς πολιτικές ή άλλες παρεμβάσεις. Οι πρώτες 280 μεταθέσεις βρίσκονται στη φάση της αξιολόγησης των προσφυγών – ενστάσεων και είναι δρομολογημένη η υλοποίηση της διαδικασίας για τις υπόλοιπες μεταθέσεις, οι οποίες αφορούν κυρίως στελέχη που υπηρετούν για πολλά χρόνια στα νησιά του Αιγαίου. Η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας θα είναι η δικαίωση τους. Να σημειωθεί ότι τα ποσά που απαιτούνται για την υλοποίηση των μεταθέσεων εξασφαλίστηκαν μετά από εντατική προσπάθεια. Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια, που πραγματοποιούνται μεταθέσεις στελεχών για την αντιμετώπιση των αναγκών και όχι αποσπάσεις.
Προώθηση του ΠΔ για τις άδειες των στελεχών του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ καθώς και άλλων υπηρεσιακών θεμάτων.
Εκκίνηση της διαδικασίας για τον διαγωνισμό πρόσληψης 49 Λιμενοφυλάκων
Προώθηση της διαδικασίας για την πρόσληψη των επιλαχόντων στους διαγωνισμούς Σημαιοφόρων (83) και Υπαξιωματικών (51).
ΕΑΒ
 
Θέματα προσωπικού
Επανήλθαν στις θέσεις τους όλοι οι εργαζόμενοι σε διαθεσιμότητα και βέβαια, εφαρμόστηκε πολιτική που έχει σαν πρώτη προτεραιότητα την ακύρωση απολύσεων και τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας. Για την αποτελεσματικότερη και δικαιότερη διαχείριση των θεμάτων προσωπικού συστάθηκαν δύο υπηρεσιακά συμβούλια, ένα για το προσωπικό του υπουργείου και ένα για το προσωπικό της ΓΓΑΝΠ. Με τη συμμετοχή και τη βοήθεια και του Συλλόγου Υπαλλήλων διεκδικήθηκε η κάλυψη των υφιστάμενων και η αύξηση των οργανικών θέσεων πολιτικών υπαλλήλων του Υπουργείου.
 
Ναυτική Εκπαίδευση
 
Η δημόσια ναυτική εκπαίδευση υπήρξε μία από τις βασικές προτεραιότητες στην πολιτική του Υπουργείου. Άλλωστε, καθώς είναι τομέας που στηρίζεται στον ανθρώπινο παράγοντα, είναι αυτός που δέχθηκε τις συνέπειες των πολιτικών λιτότητας των τελευταίων πέντε χρόνων με μείωση των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού που ξεπέρασε το 50%, αλλά και με περικοπή δαπανών για την μέριμνα των σπουδαστών των ακαδημιών. Κατά την περίοδο της θητείας στο υπουργείο δρομολογήθηκαν:
Η προώθηση των διαδικασιών για την ανακατασκευή των κτιρίων της ΑΕΝ Μηχανιώνας και την αύξηση του αριθμού των σπουδαστών που θα εισαχθούν
Η αναθεώρηση του ΠΔ 141/2014 (Α 232) «Προϋποθέσεις απόκτησης Αποδεικτικών Ναυτικής Ικανότητας και δικαιώματα υπηρεσίας στα πλοία και άλλες διατάξεις»
Η επαναφορά του σπουδαστικού πάσου για τις μετακινήσεις των σπουδαστών με τα Μέσα Μεταφορών. Ήδη βρίσκεται στο τελικό στάδιο η υπογραφή σύμβασης με τον ΟΑΣΑ για τους σπουδαστές της ΑΕΝ Ασπροπύργου
Η προώθηση των ενεργειών για την επαναφορά της παροχής σίτισης στους σπουδαστές των ΑΕΝ μέσω της συνεργασίας με το Υπουργείο Παιδείας και των ΑΕΙ και ΤΕΙ που λειτουργούν στους τόπους που είναι εγκατεστημένες οι ΑΕΝ.
 
Ακτοπλοΐα
 
Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όπως ήταν αναμενόμενο, αποτέλεσαν ένα από τα πιο βασικά πεδία σχεδιασμού και δράσης για το υπουργείο, όχι μόνο για λόγους που συνδέονται με την άρτια λειτουργία του συστήματος παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, αλλά και για λόγους που συνδέονται με τα προβλήματα που προέκυψαν τόσο στην εξυπηρέτηση των νησιών και την απλήρωτη ναυτική εργασία. Στο πλαίσιο αυτό:
 
Υποστηρίχθηκε η προσπάθεια φορέων για την επαναλειτουργία δρομολογιακών γραμμών (ΠΑΤΡΑ-ΣΑΜΗ-ΙΘΑΚΗ) ή την επέκταση/ανασχεδιασμό υφιστάμενων γραμμών με τρόπο που συμπεριλαμβάνει περισσότερους λιμένες και εξυπηρετεί πληρέστερα τις συγκοινωνιακές ανάγκες (π.χ. Γραμμές ΒΑ Αιγαίου)
 
Ενεργοποίηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για θέματα που με βάση το νόμο υπάρχει δυνατότητα να γνωμοδοτεί, ως έκφραση της βούλησης για υιοθέτηση μοντέλου δημοκρατικού λειτουργίας μα τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων.
 
Προσαρμογή, με βάση τα πραγματικά δεδομένα της τιμής του εισιτηρίου για τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος που οδήγησε σε μείωση για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια κατά 2.6%.
 
Ναυτική Εργασία
 
Ένας βασικός πυλώνας της πολιτικής αυτής της περιόδου υπήρξε η αντιμετώπιση των θεμάτων της ναυτικής εργασίας με τρόπο που από τη μια να είναι κοινωνικά δίκαιος και προωθητικός για τη θέση των εργαζομένων και από την άλλη να αναγνωρίζει και να τιμά τον ιδιαίτερο ρόλο και τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της ναυτιλίας σε όλες τις μορφές της. Η απλήρωτη ναυτική εργασία σε ποσοστό εταιρειών της ακτοπλοΐας, ιδιαίτερα της ΝΕΛ, υπήρξε ένα από τα πρώτα προβλήματα τα οποία κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε. Αντιλαμβανόμενοι τις ιδιαίτερες διαστάσεις του θέματος, αν και με βάση τα δεδομένα δεν ήταν ευθύνη του Υπουργείου, παρά τις περί του αντιθέτου προτροπές από όσους μας κληρονόμησαν το πρόβλημα, αναλάβαμε όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και με συνεχείς και εντατικές προσπάθειες επιδιώξαμε την αντιμετώπιση του. Υπήρξε πρόταση νομοθετικής πρωτοβουλίας που τέθηκε σε διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη και προωθήθηκε τροπολογία που επιτρέπει την κατανομή των ποσών των εγγυητικών επιστολών των εταιρειών που κηρύσσονται έκπτωτες από επιδοτούμενες γραμμές δημοσίου συμφέροντος μεταξύ των απλήρωτων ναυτικών των εταιρειών αυτών. Ήδη, έχει δρομολογηθεί η διαδικασία για την κατανομή αυτού του ποσού μεταξύ των εργαζομένων της ΝΕΛ.
 
Σταθερή επιδίωξη, επίσης, είναι η προστασία της ναυτικής εργασίας και η τήρηση της νομιμότητας. Στο πλαίσιο αυτό εξαγγέλθηκε και υλοποιήθηκε η επανεξέταση των “κατά παρέκκλιση ειδικών συνθέσεων” στα πλοία που εκτελούν πλόες στο εσωτερικό της χώρας.
 
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών επανεκκινήθηκαν θέματα που αναφέρονται σε προβλήματα και ανάγκες των τοπικών κοινωνιών ή σε λειτουργικά θέματα φορέων ευθύνης του Υπουργείου:
 
Επανεκκίνηση των διαδικασιών για την ανέλκυση του ναυαγίου Sea Diamond
Ρύθμιση θεμάτων που αναφέρονται στο παραλιακό μέτωπο της Πάτρας
Επανασχεδιασμός της υδροδότησης των άνυδρων νησιών του Αιγαίου
 
Θέλω να πιστεύω ότι δώσαμε δείγματα γραφής και από την άποψη της ευθύτητας, της εντιμότητα, της δημοκρατικότητας της συνενεκτικότητας, της διαβούλευσης με όλες τις παραμέτρους, της συστηματικής ενασχολήσεις με  κάθε πρόβλημα σε βάθος, ως ένα δείγμα γραφής ενός τρόπου χρηστής διοίκησης ενός υπουργείου. ΄Ο τι καταφέραμε καταφέραμε, ότι δεν καταφέραμε δυστυχώς το σηκώνουμε στην πλάτη μας, όλα είναι στην κρίση σας και θέλουμε πάντα όχι μόνο ο Τύπος, αλλά και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και οι εργαζόμενοι του Υπουργείου και η κοινωνία όλη να είναι αυστηροί κριτές διότι εκείνοι είναι οι αποδέκτες της όποιας πολιτικής που κάθε κόμμα ή κάθε κυβέρνηση  υλοποιεί και πραγματώνει. Με αυτά τα λόγια θέλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου, να ευχαριστήσω τους Γενικούς Γραμματείς και να ευχηθώ στον Αρχηγό, τους Υπαρχηγούς και όλα τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος όπου υπήρχαν αδικίες, όπου υπήρχαν ολιγωρίες, νομίζω ότι υπάρχει μία διαδρομή, ότι καλό ξεκίνησε να μείνει σταθερό και να συνεχιστεί.  Να ευχαριστήσω βέβαια και όλους εκείνους έξω από το Υπουργείο, τους οποίους συνέβαλαν  με την κριτική τους, με τις παρεμβάσεις τους, με τις υποδείξεις τους να αντιμετωπίζουμε με μεγαλύτερη πληρότητα τα ζητήματα. 
 
Σας ευχαριστώ, δε θα ήθελα να αφήσω τον εαυτό μου να εκδηλώσει την συγκίνησή του. Θέλω να σας πω ότι στεναχωριέμαι πάρα πολύ που φεύγω από αυτό το Υπουργείο.  Είχα μεγάλη και στενή σχέση πριν έρθω η οποία εκβαθύνθηκε και ενσαρκώθηκε κιόλας αυτήν την περίοδο και επομένως μου αφήνει παρακαταθήκες. Για μένα δε θα πάψει να αποτελεί   ενδιαφέρον για την πορεία της ναυτιλίας, του Λιμενικού Σώματος και των εργαζομένων και του Υπουργείου. Καλή δύναμη, προσωπική, οικογενειακή και ευδοκίμηση των προσπαθειών σας. Είναι μεγάλη υπόθεση να αισθάνεται κάθε στέλεχος του Λιμενικού Σώματος, κάθε  εργαζόμενος ότι στην εργασία που κάνουνε, στο ρόλο που αναλαμβάνουν να αισθάνονται δικαιωμένοι. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.”
 
 
 
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Πρόεδρος ξανά η
Φώφη Γεννηματά
 
Αυτοψία Λαμπρίδη στις
Λιμενικές εγκαταστάσεις
της Δ. Αττικής

Γιάννης Βρέλλος :Υποψήφιος
πρόεδρος στο Δικηγορικό
Σύλλογο

«Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο
προσφέρει άριστες σπουδές»

Γεγονότα

Τρία νέα φωτοβολταϊκά
πάρκα από την
«ΕΛΠΕ Ανανεώσιμες»

Έκθεση φωτογραφίας…
Πέτρου Κασιμάτη και
Νίκου Μπαρδούνια

«Της Κυριακής τα είδωλα»
για τα 90 χρόνια της
Προοδευτικής

podosfairiki_synerg.logo1
Συνεργασία Περιφέρειας και
ΠΕΣΥΔΑΠ για το όρος
Αιγάλεω 

Παρουσίαση του Μητρώου
online media 

cruise bunner

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

22 Νοεμβρίου 2017, 01.23
«100 χρόνια Οκτωβριανή Επανάσταση» εκδήλωση του ΚΚΕ στο ΣΕΦ
«Σας καλούμε να γιορτάσουμε μαζί το...
21 Νοεμβρίου 2017, 23.14
«Γρήγορα αντανακλαστικά στις φυσικές καταστροφές»
Συνέντευξη για θέματα που αφορούν στα...
20 Νοεμβρίου 2017, 00.49
Πρόεδρος ξανά η Φώφη Γεννηματά
Με ποσοστό 56,97%, έναντι 43,03% του Νίκου...

Ναυτιλία

22 Νοεμβρίου 2017, 22.37
Κατάληψη των γραφείων της ΠΝΟ από τους Ναυτεργάτες
Ναυτεργάτες με την στήριξη της ΠΕΝΕΝ...
21 Νοεμβρίου 2017, 19.12
Το Υπ. Ναυτιλίας για τις ζημιές στο λιμάνι της Νέας Περάμου
Αυθημερόν υπέγραψε ο ΥΝΑΝΠ Παναγιώτης...
21 Νοεμβρίου 2017, 01.02
«Άμεση ολοκλήρωση του ΧΑΔΑ Σχιστού…»
Ειδική σύσκεψη για την πορεία των...

Πειραιάς

23 Νοεμβρίου 2017, 00.43
Συνάντηση Κοντονή -Μώραλη για το Δικαστικό Μέγαρο
του Γιάννη Καρδαρά   Η Δικηγορική μας...
22 Νοεμβρίου 2017, 22.50
Παραιτήθηκε ο Β. Μαρινάκης από το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά
Παραιτήθηκε από μέλος του δημοτικού...
22 Νοεμβρίου 2017, 01.28
«Αναμόρφωση  του περιβάλλοντος χώρου στο ΣΕΦ»
Στην ανακατασκευή οκτώ γηπέδων του...