Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου, 2017

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015 15:12

Μ. Βαρβιτσιώτης: «Η Τρόϊκα δεν ήθελε την Cosco»

damanaki ixthok1
Την αντίθεση της Τρόικας στην επένδυση της Κινεζικής Cosco αποκάλυψε στη Βουλή ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης δίνοντας παράληλα στη δημοσιότητα σχετικό email του Ματίας Μορς.
 
Ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας αποκάλυψε ότι δέχθηκε πιέσεις για να μην προχωρήσει στην συμφωνία με τους Κινέζους από Ευρωπαίους Αξιωματούχους και τους διαχειριστές των ανταγωνιστικών λιμανιών της Βορείου Ευρώπης.
 
Επίσης ο Μ. Βαρβιτσιώτης, υποστήριξε πως δεν πρέπει να σταματήσει η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ λέγοντας ότι «είναι μία επένδυση 230 εκατομμυρίων που δημιουργεί πάνω από χίλιες θέσεις εργασίας, που δεν δημιουργεί μια καινούρια China Town, όπως ο Λαφαζάνης έλεγε. Πολύ χαίρομαι που αυτά τα περί China Town και αυτά κατά της σύμβασης παραχώρησης, βεβαίως, τα οποία έλεγε ο Λαφαζάνης σήμερα ο Βαρουφάκης τα αναιρεί».
 
Αναλυτικά το e-mail που κατέθεσε ο Μ. Βαρβιτσιώτης στα πρακτικά της Βουλής έχει ως εξής:
 
From:
Subject: Port of Piraeus
Date: 18 Σεπτεμβρίου 2013 10:09:53 π.μ. EEST
To: ,
Cc: , , , ,
 
Dear Ministers,
 
We have reviewed the information concerning a proposed revision of the concession agreement for the Port of Piraeus with COSCO.
 
For the European Commission, I would like to underline that re-opening the concession agreement is a major issue of concern to us from the public procurement, state aid and privatisation process perspective.
 
According to the public procurement directive, as interpreted by jurisprudence, the concession agreement should be re-tendered. The changes of the terms of the concession agreement are of significant nature and cannot be accepted even if applied for a limited period of time (the offer during the tendering and the award criteria were based on the fixed fee).
 
The changes in the concession agreement conditions also increase the probability for potential state aid to the port authority as part of the revenue inflows from one of the most lucrative parts will be diminished by suspending the fixed part of the fee. Moreover, giving up part of the concession fee to be paid by the investor represents state aid and does not respect the market economy operator principle.
 
Beyond the EC competition and procurement concerns, such a decision will have important implications for the port privatisation strategy, which we discussed in the past, and the on-going privatisation process, which is central to the economic adjustment programme. Changing the nature of the concession agreement and allowing in a non-transparent way the selling of the most lucrative part (freight), leads automatically to the reduction of the investor interest in the privatisation of the remaining port activities. I would like to draw your attention to the need of ensuring a fairer, more transparent and level playing field in terms of investor participation to the privatisation process, this being a key prerequisite to maximizing competitive pressure and proceeds to the government.
 
We would therefore like to ask that you to revise the decision and proceed with the envisaged privatisation method by selling shares in the master concessionaire (already presented and discussed in the port policy paper). We look forward to a constructive discussion on this subject during the on-going programme review mission.
 
Best regards,
 
Matthias Mors
 
Matthias MORS
Director
Economies of the Member States II
Directorate-General Economic and Financial Affairs (DG ECFIN)
CHAR 10/188
European Commission
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Πρόεδρος ξανά η
Φώφη Γεννηματά
 
Αυτοψία Λαμπρίδη στις
Λιμενικές εγκαταστάσεις
της Δ. Αττικής

Γιάννης Βρέλλος :Υποψήφιος
πρόεδρος στο Δικηγορικό
Σύλλογο

«Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο
προσφέρει άριστες σπουδές»

Γεγονότα

Τρία νέα φωτοβολταϊκά
πάρκα από την
«ΕΛΠΕ Ανανεώσιμες»

Έκθεση φωτογραφίας…
Πέτρου Κασιμάτη και
Νίκου Μπαρδούνια

«Της Κυριακής τα είδωλα»
για τα 90 χρόνια της
Προοδευτικής

podosfairiki_synerg.logo1
Συνεργασία Περιφέρειας και
ΠΕΣΥΔΑΠ για το όρος
Αιγάλεω 

Παρουσίαση του Μητρώου
online media 

cruise bunner

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

22 Νοεμβρίου 2017, 01.23
«100 χρόνια Οκτωβριανή Επανάσταση» εκδήλωση του ΚΚΕ στο ΣΕΦ
«Σας καλούμε να γιορτάσουμε μαζί το...
21 Νοεμβρίου 2017, 23.14
«Γρήγορα αντανακλαστικά στις φυσικές καταστροφές»
Συνέντευξη για θέματα που αφορούν στα...
20 Νοεμβρίου 2017, 00.49
Πρόεδρος ξανά η Φώφη Γεννηματά
Με ποσοστό 56,97%, έναντι 43,03% του Νίκου...

Ναυτιλία

22 Νοεμβρίου 2017, 22.37
Κατάληψη των γραφείων της ΠΝΟ από τους Ναυτεργάτες
Ναυτεργάτες με την στήριξη της ΠΕΝΕΝ...
21 Νοεμβρίου 2017, 19.12
Το Υπ. Ναυτιλίας για τις ζημιές στο λιμάνι της Νέας Περάμου
Αυθημερόν υπέγραψε ο ΥΝΑΝΠ Παναγιώτης...
21 Νοεμβρίου 2017, 01.02
«Άμεση ολοκλήρωση του ΧΑΔΑ Σχιστού…»
Ειδική σύσκεψη για την πορεία των...

Πειραιάς

23 Νοεμβρίου 2017, 00.43
Συνάντηση Κοντονή -Μώραλη για το Δικαστικό Μέγαρο
του Γιάννη Καρδαρά   Η Δικηγορική μας...
22 Νοεμβρίου 2017, 22.50
Παραιτήθηκε ο Β. Μαρινάκης από το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά
Παραιτήθηκε από μέλος του δημοτικού...
22 Νοεμβρίου 2017, 01.28
«Αναμόρφωση  του περιβάλλοντος χώρου στο ΣΕΦ»
Στην ανακατασκευή οκτώ γηπέδων του...