Παρασκευή, 06 Δεκεμβρίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015 12:30

Sea Diamond: Η Ελλάδα δεν υπέβαλλε αίτηση για την αντιμετώπιση της ρύπανσης

logoartc_f
«Η Ελλάδα ουδέποτε υπέβαλε αίτηση στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα, για υποστήριξη σε δραστηριότητες αντιμετώπισης της ρύπανσης μετά το ατύχημα του Sea Diamond», ήταν η απάντηση του κ. Vella της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον Δημήτρη Παπαδημούλη.
 
Οχτώ χρόνια μετά από τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου και ενώ υπάρχουν επιστημονικές μελέτες που καταδεικνύουν την επικινδυνότητα από την έκκληση τοξικών αποβλήτων του ναυαγίου λόγω της διάβρωσης του, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημερώνει ότι η Ελλάδα ουδέποτε υπέβαλε αίτηση στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα για υποστήριξη σε δραστηριότητες αντιμετώπισης της ρύπανσης μετά το ατύχημα, και ότι τα μέτρα που έχει ήδη λάβει η Ελλάδα αμφισβητήθηκαν ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων.
 
Πιο συγκεκριμένα, ο Δ. Παπαδημούλης στην ερώτησή του έθετε το θέμα των  επιπτώσεων του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στο βενθικό οικοσύστημα της Καλντέρας της Σαντορίνης και ζητούσε από την Κομισιόν να αναλάβει δράση για την ανέλκυση του ναυαγίου και την εξυγίανση του θαλάσσιου οικοσυστήματος.
 
Στην απάντησή του ο κ. Vella εκτιμά ότι οι αρμόδιες εθνικές αρχές θα πρέπει να εξασφαλίσουν την κατάλληλη εφαρμογή των απαιτούμενων μέτρων, μόλις ληφθεί τελική απόφαση από τα αρμόδια ελληνικά δικαστήρια και ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ελληνικό αίτημα  στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα για υποστήριξη σε δραστηριότητες αντιμετώπισης της ρύπανσης μετά το ατύχημα.
 
Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση και απάντηση:
 
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την  Επιτροπή
 
∆ημήτριος Παπαδημούλης (GUE/NGL)
 
Έχουν περάσει οχτώ χρόνια από την βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στα νερά της Καλντέρας της Σαντορίνης. Από τότε και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα για την ανέλκυση του ναυαγίου.
 
Εντωμεταξύ, μελέτη του Πολυτεχνείου Κρήτης έχει καταδείξει τη μέγιστη επικινδυνότητα που προκαλείται από την έκκληση τοξικών αποβλήτων του ναυαγίου λόγω της διάβρωσης του. Πρόσφατες μετρήσεις του Πολυτεχνείου Κρήτης στο θαλασσινό νερό και τους θαλάσσιους οργανισμούς της περιοχής αναδεικνύουν συγκεντρώσεις Καδμίου μέχρι και 400 φορές παραπάνω από το επιτρεπτό όριο. 
 
Σε παλιότερη απάντηση σας σε σχετική με το ναυάγιο ερώτηση, ο αρμόδιος Επίτροπος κ. Δήμας (24.1.2008) είχε δηλώσει ότι : «...σε περίπτωση ατυχήματος που προκαλεί θαλάσσια ρύπανση και εφόσον της υποβληθεί σχετικό αίτημα, η Επιτροπή είναι σε θέση να κινητοποιήσει το κοινοτικό μηχανισμό...».
 
Ερωτάται η Επιτροπή:
 
1. Θεωρεί επαρκή τα μέτρα που μέχρι σήμερα έχουν λάβει οι ελληνικές αρχές στην εν λόγω πληγείσα γεωγραφική περιοχή;
 
2. Ποιές μορφές βοήθειας μπορεί να παράσχει η Επιτροπή για την ανέλκυση του ναυαγίου;
 
3. Ποια εργαλεία προτίθεται να διαθέσει η Επιτροπή προκειμένου να εξυγιάνει το θαλάσσιο οικοσύστημα της Καλντέρας;
 
Απάντηση
 
Η Επιτροπή είναι ενήμερη για την ύπαρξη διάφορων μελετών που καταλήγουν σε αποκλίνοντα συμπεράσματα σχετικά με το θέμα αυτό. Η Επιτροπή είχε ανταλλαγή απόψεων με τις ελληνικές αρχές, βάσει της οποίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όλες οι διαθέσιμες μελέτες είναι επιστημονικά έγκυρες.
 
Η Ελλάδα έχει ήδη λάβει μια σειρά μέτρων, τα οποία ωστόσο αμφισβητήθηκαν ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων. Μόλις ληφθεί τελική απόφαση από τα αρμόδια ελληνικά δικαστήρια, οι αρμόδιες εθνικές αρχές θα πρέπει να εξασφαλίσουν την κατάλληλη εφαρμογή των απαιτούμενων μέτρων.
 
Η Ελλάδα ουδέποτε υπέβαλε αίτηση στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα για υποστήριξη σε δραστηριότητες αντιμετώπισης της ρύπανσης μετά το εν λόγω ατύχημα.
 
Επιπλέον, η σύμβαση του Ναϊρόμπι για την ανέλκυση ναυαγίων θα τεθεί σε ισχύ στις 14 Απριλίου 2015 και θα περιλαμβάνει υποχρεώσεις υποβολής εκθέσεων, εντοπισμού και σήμανσης του ναυαγίου, καθώς και τη διακριτική ευχέρεια για το «επηρεαζόμενο παράκτιο κράτος» να λαμβάνει μέτρα για την ανέλκυση του ναυαγίου, όπως επίσης και την αντικειμενική ευθύνη του πλοιοκτήτη να καταβάλλει το κόστος για τον εντοπισμό, τη σήμανση και την ανέλκυση του ναυαγίου. Η Επιτροπή υποστηρίζει την κύρωση της σύμβασης από τα κράτη-μέλη για την αντιμετώπιση παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον.
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Επιστολή Ν. Κοτζιά στους
πολιτικούς αρχηγούς 
 
Το μήνυμα του Γ. Μώραλη
για τις εορταστικές εκδηλώσεις

Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια
στον τουριστικό τομέα  

Διευθύνων Σύμβουλος της
ΕΕΤΑΑ ο Σπ. Σπυρίδων
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

Χρυσό Βραβείο για την
ΕΥΔΑΠ από το EBEN GR 

Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα
Ράλι (ERC)

podosfairiki_synerg.logo1
 «Άλμα»: Το μυθιστόρημα
του Χρήστου Χρυσόπουλου
από τις Εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ

Η Blue Circle Engineering
Ltd στην οικογένεια του
Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

06 Δεκεμβρίου 2019, 00.00
Αλήθειες και ψέματα για το κοινωνικό μέρισμα
Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου του...
05 Δεκεμβρίου 2019, 23.35
Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στον τουριστικό τομέα
Στις νέες αναπτυξιακές ευκαιρίες...
04 Δεκεμβρίου 2019, 22.09
Επιστολή Ν. Κοτζιά στους πολιτικούς αρχηγούς
Ο Πρόεδρος του ΠΡΑΤΤΩ, Ν. Κοτζιάς και η...

Ναυτιλία

05 Δεκεμβρίου 2019, 23.22
Τα χειμερινά δρομολόγια της Celestyal Cruises
Εκδήλωση υποδοχής στο Celestyal Crystal με αφορμή...
04 Δεκεμβρίου 2019, 22.06
Επιχείρηση διάσωσης του πληρώματος Φ/Γ «NEW LEO»
Ευρεία επιχείρηση έρευνας και...
04 Δεκεμβρίου 2019, 00.12
Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου με την πώληση των Λιμανιών
Δήλωση Τομεάρχη Ναυτιλίας και...

Πειραιάς

05 Δεκεμβρίου 2019, 23.33
 Ημερίδα για τα Επείγοντα Περιστατικά
Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων...
04 Δεκεμβρίου 2019, 22.00
SOS ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Ιδρυτική συνέλευση αγώνα πολιτών Πειραιά
Η γιγάντωση του εμπορίου και της...
03 Δεκεμβρίου 2019, 01.19
«Οι εργολάβοι ιδιωτικών υπηρεσιών έφτασαν στον Δήμο Πειραιά»
 Ανακοίνωση της Δημοτικής Κίνησης...