Τετάρτη, 27 Μαΐου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015 12:30

Sea Diamond: Η Ελλάδα δεν υπέβαλλε αίτηση για την αντιμετώπιση της ρύπανσης

logoartc_f
«Η Ελλάδα ουδέποτε υπέβαλε αίτηση στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα, για υποστήριξη σε δραστηριότητες αντιμετώπισης της ρύπανσης μετά το ατύχημα του Sea Diamond», ήταν η απάντηση του κ. Vella της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον Δημήτρη Παπαδημούλη.
 
Οχτώ χρόνια μετά από τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου και ενώ υπάρχουν επιστημονικές μελέτες που καταδεικνύουν την επικινδυνότητα από την έκκληση τοξικών αποβλήτων του ναυαγίου λόγω της διάβρωσης του, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημερώνει ότι η Ελλάδα ουδέποτε υπέβαλε αίτηση στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα για υποστήριξη σε δραστηριότητες αντιμετώπισης της ρύπανσης μετά το ατύχημα, και ότι τα μέτρα που έχει ήδη λάβει η Ελλάδα αμφισβητήθηκαν ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων.
 
Πιο συγκεκριμένα, ο Δ. Παπαδημούλης στην ερώτησή του έθετε το θέμα των  επιπτώσεων του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στο βενθικό οικοσύστημα της Καλντέρας της Σαντορίνης και ζητούσε από την Κομισιόν να αναλάβει δράση για την ανέλκυση του ναυαγίου και την εξυγίανση του θαλάσσιου οικοσυστήματος.
 
Στην απάντησή του ο κ. Vella εκτιμά ότι οι αρμόδιες εθνικές αρχές θα πρέπει να εξασφαλίσουν την κατάλληλη εφαρμογή των απαιτούμενων μέτρων, μόλις ληφθεί τελική απόφαση από τα αρμόδια ελληνικά δικαστήρια και ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ελληνικό αίτημα  στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα για υποστήριξη σε δραστηριότητες αντιμετώπισης της ρύπανσης μετά το ατύχημα.
 
Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση και απάντηση:
 
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την  Επιτροπή
 
∆ημήτριος Παπαδημούλης (GUE/NGL)
 
Έχουν περάσει οχτώ χρόνια από την βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στα νερά της Καλντέρας της Σαντορίνης. Από τότε και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα για την ανέλκυση του ναυαγίου.
 
Εντωμεταξύ, μελέτη του Πολυτεχνείου Κρήτης έχει καταδείξει τη μέγιστη επικινδυνότητα που προκαλείται από την έκκληση τοξικών αποβλήτων του ναυαγίου λόγω της διάβρωσης του. Πρόσφατες μετρήσεις του Πολυτεχνείου Κρήτης στο θαλασσινό νερό και τους θαλάσσιους οργανισμούς της περιοχής αναδεικνύουν συγκεντρώσεις Καδμίου μέχρι και 400 φορές παραπάνω από το επιτρεπτό όριο. 
 
Σε παλιότερη απάντηση σας σε σχετική με το ναυάγιο ερώτηση, ο αρμόδιος Επίτροπος κ. Δήμας (24.1.2008) είχε δηλώσει ότι : «...σε περίπτωση ατυχήματος που προκαλεί θαλάσσια ρύπανση και εφόσον της υποβληθεί σχετικό αίτημα, η Επιτροπή είναι σε θέση να κινητοποιήσει το κοινοτικό μηχανισμό...».
 
Ερωτάται η Επιτροπή:
 
1. Θεωρεί επαρκή τα μέτρα που μέχρι σήμερα έχουν λάβει οι ελληνικές αρχές στην εν λόγω πληγείσα γεωγραφική περιοχή;
 
2. Ποιές μορφές βοήθειας μπορεί να παράσχει η Επιτροπή για την ανέλκυση του ναυαγίου;
 
3. Ποια εργαλεία προτίθεται να διαθέσει η Επιτροπή προκειμένου να εξυγιάνει το θαλάσσιο οικοσύστημα της Καλντέρας;
 
Απάντηση
 
Η Επιτροπή είναι ενήμερη για την ύπαρξη διάφορων μελετών που καταλήγουν σε αποκλίνοντα συμπεράσματα σχετικά με το θέμα αυτό. Η Επιτροπή είχε ανταλλαγή απόψεων με τις ελληνικές αρχές, βάσει της οποίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όλες οι διαθέσιμες μελέτες είναι επιστημονικά έγκυρες.
 
Η Ελλάδα έχει ήδη λάβει μια σειρά μέτρων, τα οποία ωστόσο αμφισβητήθηκαν ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων. Μόλις ληφθεί τελική απόφαση από τα αρμόδια ελληνικά δικαστήρια, οι αρμόδιες εθνικές αρχές θα πρέπει να εξασφαλίσουν την κατάλληλη εφαρμογή των απαιτούμενων μέτρων.
 
Η Ελλάδα ουδέποτε υπέβαλε αίτηση στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα για υποστήριξη σε δραστηριότητες αντιμετώπισης της ρύπανσης μετά το εν λόγω ατύχημα.
 
Επιπλέον, η σύμβαση του Ναϊρόμπι για την ανέλκυση ναυαγίων θα τεθεί σε ισχύ στις 14 Απριλίου 2015 και θα περιλαμβάνει υποχρεώσεις υποβολής εκθέσεων, εντοπισμού και σήμανσης του ναυαγίου, καθώς και τη διακριτική ευχέρεια για το «επηρεαζόμενο παράκτιο κράτος» να λαμβάνει μέτρα για την ανέλκυση του ναυαγίου, όπως επίσης και την αντικειμενική ευθύνη του πλοιοκτήτη να καταβάλλει το κόστος για τον εντοπισμό, τη σήμανση και την ανέλκυση του ναυαγίου. Η Επιτροπή υποστηρίζει την κύρωση της σύμβασης από τα κράτη-μέλη για την αντιμετώπιση παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον.
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 Μ. Κυπραίος: 
Δικαιώθηκε μετά από 9 χρόνια
 
Ικανοποίηση για την
επανεκκίνηση της ακτοπλοΐας 

«Αναλάβετε το κόστος των επιλογών
σας κ. Πατούλη»

«Οι πόλεις των Ποντίων»
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

ΠΟΙΑΘ: «Ζήσε Αθλητικά»

Ο πύργος του Πειραιά:
«πράσινο φως» για το
κτήριο φάντασματων
45 χρόνων!

Αναβολή της Έκθεσης
EAST MED YACHT
SHOW 2020
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

25 Μαΐου 2020, 21.21
 Μ. Κυπραίος: Δικαιώθηκε μετά από 9 χρόνια
Εννέα χρόνια μετά ήρθε η δικαίωση για τον...
25 Μαΐου 2020, 14.13
ΚΚΕ: Περιβαλλοντική καταστροφή στον Πειραιά
Ερώτηση του ΚΚΕ προς τους...

Ναυτιλία

26 Μαΐου 2020, 21.38
Ποιοι συγκαλύπτουν τις αυθαιρεσίες των εφοπλιστών στην Ακτοπλοΐα
Μετά από σχετικό αίτημα της ΠΕΝΕΝ προς το...
26 Μαΐου 2020, 00.00
Η Celestyal Cruises παρατείνει την αναστολή των κρουαζιέρων έως 30 Ιουλίου
Η Celestyal Cruises, βραβευμένη και αναγνωρισμένη,...
25 Μαΐου 2020, 21.36
Ικανοποίηση για την επανεκκίνηση της ακτοπλοΐας
Πλέγμα θεμάτων που αφορούν την...

Πειραιάς

26 Μαΐου 2020, 21.26
«Υγειονομικά ασφαλής πόλη-λιμάνι»
Το Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π., στη συνεδρίαση...
25 Μαΐου 2020, 20.31
 Επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Πειραιά
Ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου...
24 Μαΐου 2020, 09.31
«Επικοινωνιακά τρικ του Δημάρχου με το πράσινο»
Στα επικοινωνιακά τρικ του Δημάρχου...