Σάββατο, 18 Ιανουαρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τρίτη, 30 Δεκεμβρίου 2014 00:18

ΠΕΝΕΝ: Τραγικές παραλήψεις…

logoartc_f
Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού(ΠΕΝΕΝ) με αφορμή το τραγικό ναυάγιο στην Αδριατική θάλασσα τόνισε σε ανακοίνωση της ότι θα πρέπει να επακολουθήσει σοβαρός ουσιαστικός και επισταμένος έλεγχος για να διαπιστωθούν οι αιτίες που δημιούργησαν το σοβαρότατο αυτό ναυτικό ατύχημα.
 
Ανακοίνωση ΠΕΝΕΝ:
 
Σε εξέλιξη βρίσκεται για δεύτερη μέρα η πυρκαγιά και η επιχείρηση διάσωσης των επιβατών του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «NORMAN ATLANTIC» στο οποίο όπως είναι γνωστό εκδηλώθηκε πυρκαγιά στον χώρο του γκαράζ τα ξημερώματα της 28/12/2014.
 
Το πλοίο έφερε ιταλική σημαία, ήταν συμφερόντων ιταλικής πλοιοκτησίας και ήταν ναυλωμένο από την Ελληνική Ακτοπλοϊκή εταιρεία ΑΝΕΚ.
 
Στο πλοίο επέβαιναν 478 άτομα εκ των οποίων 268 Έλληνες. Το πλήρωμα του πλοίου ήταν 55 άτομα (22 Ιταλοί και 33 Έλληνες).
 
Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στο πλοίο όταν αυτό βρισκόταν 32 ν.μ ΒΔ των Οθωνών. Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην θάλασσα ήταν 8 μποφόρ ενώ ταυτόχρονα έβρεχε και η θερμοκρασία ήταν εξαιρετικά χαμηλή. Το πλοίο παρέμεινε έως το μεσημέρι ακυβέρνητο εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων.
 
Αναφορικά με την εκδήλωση της φωτιάς και τα αίτιά της καθώς και το πώς λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, ασφάλειας αλλά και η όλη επιχείρηση για την διάσωση των επιβατών μετά το SOS, είναι πρόωρο να διατυπώσουμε κρίσεις και σχόλια. Εκείνο που επιβάλλεται σε αυτήν την φάση είναι η διάσωση επιβατών και πληρώματος και η παροχή κάθε βοήθειας και φροντίδας σε αυτούς.
 
Όμως οφείλουμε να επισημάνουμε – όχι χωρίς λόγο – ότι πρέπει να επακολουθήσει σοβαρός ουσιαστικός και επισταμένος έλεγχος για να διαπιστωθούν οι αιτίες που δημιούργησαν το σοβαρότατο αυτό ναυτικό ατύχημα. Όπως επίσης πρέπει να ελεγχθεί η λειτουργία όλων των μέσων ασφαλείας του πλοίου, μέσα πυρόσβεσης, σωστικά μέσα κ.λπ. Πρέπει να ελεγχθούν μια σειρά καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας και αναφέρονται στο ιστορικό του πλοίου αλλά και σε διαπιστωμένες παραλείψεις που καταγράφηκαν σε ελέγχους των εποπτικών και ελεγκτικών αρχών στην Ελλάδα και αφορούσαν την προβληματική λειτουργία στην πυρασφάλεια, στα συστήματα κινδύνου , στα σωστικά μέσα κ.λπ.
 
Οι αναφορές για βεβαρημένο ιστορικό του πλοίου στα συστήματα ή τα μέσα ασφαλείας αποτελούν σοβαρότατη παράμετρο η οποία έχει ειδικό βάρος και μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την επιχείρηση κατάσβεσης της πυρκαγιάς αλλά και την διάσωση των επιβατών.
 
Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση απέτυχε παταγωδώς στον σχεδιασμό, στην οργάνωση και στον συντονισμό της όλης επιχείρησης όσο το πλοίο ήταν σε ελληνικά χωρικά ύδατα αλλά και στην συνέχεια όταν αυτό μετακινήθηκε ακυβέρνητο εκτός ελληνικών υδάτων αφού οι αρμόδιοι υπουργοί δεν γνώριζαν – όπως δήλωσαν στα ΜΜΕ – ποιος πλέον έχει την ευθύνη της όλης επιχείρησης, ιδιαίτερα στην φάση της προσπάθειας ρυμούλκησης του πλοίου και της ασφαλούς πρόσδεσής του στο κοντινότερο λιμάνι που ήταν της Αλβανίας. Ο μπαμπούλας των κακών καιρικών συνθηκών δεν μπορεί να καλύψει τις κυβερνητικές ευθύνες για το φιάσκο και τις τραγικές παραλείψεις στην όλη επιχείρηση που έχουν στοιχήσει έως τώρα την ζωή 5 συνανθρώπων μας!!!
 
Η ΠΕΝΕΝ έχοντας ενημέρωση αλλά και επίγνωση των δυσκολιών μέσα στο πλοίο που αφορούν την αντιμετώπιση της πυρκαγιάς σε συνθήκες μπλακάουτ, τον κίνδυνο που διατρέχουν κάθε στιγμή επιβάτες και πλήρωμα, θεωρεί ότι η κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου έχουν σοβαρότατες ευθύνες για την τραγική εξέλιξη που σημειώθηκε στο πλοίο και οδήγησε στον φρικτό θάνατο 5 ατόμων στην προσπάθειά τους να σωθούν.
 
Κανένα επικοινωνιακό τρυκ δεν μπορεί να καλύψει αυτήν την θλιβερή πραγματικότητα. Παράλληλα το τραγικό αυτό ναυτικό ατύχημα ανέδειξε αυτό που η ΠΕΝΕΝ διατυπώνει, παλεύει και αγωνίζεται όλα τα τελευταία χρόνια, ότι η επάνδρωση ιδιαίτερα των επιβατηγών πλοίων δεν μπορεί να γίνεται με όρους έκπτωσης της ανθρώπινης ζωής, δεν μπορεί να γίνεται με όρους την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πλοίων και των ναυτιλιακών εταιρειών, δεν μπορεί να γίνεται με όρο την αυξημένη κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Η ανθρώπινη ζωή συνιστά την πιο μεγάλη αξία και ύψιστο αγαθό στην κοινωνία μας το οποίο καμιά κυβέρνηση και κανένας Υπουργός δεν έχει το δικαίωμα, την πολιτική, ηθική και κοινωνική νομιμοποίηση να το θέτει εν αμφιβολία στο όνομα της κερδοφορίας των επιχειρήσεων, των εφοπλιστών και του μεγάλου κεφαλαίου.
 
Το σημειώνουμε ιδιαίτερα αυτό διότι αποδεικνύεται για πολλοστή φορά – με τραγικό τρόπο – ότι δίνονται συνθέσεις στο όνομα της εξασφάλισης της στοιχειώδους λειτουργίας των πλοίων, σύμφωνα με το σκεπτικό του νεοφιλελεύθερου μοντέλου και όχι των πραγματικών αναγκών και κυρίως της ασφάλειας των επιβαινόντων και του πλοίου.
 
Η επάνδρωση του πλοίου με ελάχιστο αριθμό Ναυτικών και η σύνθεση που του χορηγήθηκε απέδειξε περίτρανα ότι ο αριθμός των Ναυτικών δεν επαρκεί σε καμιά περίπτωση να καλύψει τις ανάγκες για την ασφάλεια και την δύσκολη επιχείρηση διάσωσης των επιβαινόντων.
 
Πρόσφατα η κυβέρνηση και ο Υπουργός Ν.Α έδωσαν οργανικές συνθέσεις σε όλα τα Ε/Γ-Ο/Γ διεθνών γραμμών στο πλαίσιο μιας αντίληψης η οποία είναι ξένη με την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στα πλοία και στην θάλασσα αλλά είναι στενά συνδεδεμένη με το νεοφιλελεύθερο μοντέλο που υπηρετεί την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των Ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα το τραγικό αυτό ατύχημα θέτει για άλλη μια φορά στην επικαιρότητα εάν η πολιτική επιλογή οι ίδιες οι ναυτιλιακές εταιρίες να αποφασίζουν την εκτέλεση ή όχι των δρομολογίων λόγω επικίνδυνων καιρικών συνθηκών πρέπει να διατηρηθεί ή αντίθετα, όπως πάγια υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ, θα πρέπει η ευθύνη αυτή για την απαγόρευση του απόπλου να είναι στην αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα των κρατικών αρχών και υπηρεσιών.
 
Τέλος κλείνοντας θέλουμε να συγχαρούμε δημόσια τους Ναυτικούς μας για την αυταπάρνηση και τα δείγματα αυτοθυσίας που έδωσαν για την προστασία, την ασφάλεια και την διάσωση των επιβατών. Αυτό έγινε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες βάζοντας ακόμη και σε κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα ακόμη και την ίδια την ζωή τους.

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Η πρόταση Μπελαβίλα
για τα έργα του ΟΛΠ
 
Πέτρος Κόκκαλης:
Δράση τώρα … 

Η αλήθεια για την ανάπλαση
στην περιοχή Αγ. Διονυσίου

Συναντήσεις με
εκπροσώπους της Τ.Α.
της Θεσσαλονίκης
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

Συμμετοχή του 32ου Δημ.
Σχολείου Πειραιά στο 
ευρωπαϊκό πρόγραμμα
Erasmus+

Εκκίνηση ... του ατελιέ της
εικαστικού Λιάνας Καρρά 

podosfairiki_synerg.logo1
 «Άλμα»: Το μυθιστόρημα
του Χρήστου Χρυσόπουλου
από τις Εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ

Νέα διάκριση για την
Celestyal Cruises
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

18 Ιανουαρίου 2020, 22.22
Ο Θ. Δρίτσας για τα δημοσιεύματα περί αποστολής των ελληνικών  Patriot …
Δήλωση Θοδωρή Δρίτσα, Τομεάρχη Εθνικής...
16 Ιανουαρίου 2020, 21.41
Η αντίδραση της Μάγδας Φύσσα στην πρόταση Βαρουφάκη
"Πληροφορήθηκα από τα μέσα ενημέρωσης την...
16 Ιανουαρίου 2020, 21.33
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου
Δήλωση των βουλευτών Α΄ & Β΄ Πειραιά...

Ναυτιλία

17 Ιανουαρίου 2020, 23.18
Τα δρομολόγια
Από το Υπουργείο Ναυτιλίας και...
16 Ιανουαρίου 2020, 00.06
Στη Δικαιοσύνη στρέφεται η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Sea Diamond»
Στα δικαστήρια, για την προσβολή της...
14 Ιανουαρίου 2020, 00.00
Μέτρα για την ανέλκυση επικίνδυνων πλοίων στην Ελευσίνα
Τεχνογνωσία στο δύσκολο και...

Πειραιάς

17 Ιανουαρίου 2020, 23.16
«Λαϊκή Συσπείρωση Πειραιά»: Περιοδεία στο  1ο Ειδικό Σχολείο
Το 1ο Ειδικό Σχολείο Πειραιά στα...
17 Ιανουαρίου 2020, 23.13
Το «καπνογόνο ράλι» στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά
Ανακοίνωση των «Eνεργών Πολιτών» της Α΄...
17 Ιανουαρίου 2020, 16.56
Παρουσίαση της Αστικής Ανάπλασης στην περιοχή Αγ. Διονυσίου Πειραιά
Η παρουσίαση του σημαντικότερου...