Πέμπτη, 01 Οκτωβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τρίτη, 25 Νοεμβρίου 2014 00:54

Οι θέσεις των Παρατάξεων στην Περιφέρεια για τον ΟΛΠ

logoartc_f
Συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την πώληση του ΟΛΠ, 
 
Με ψήφισμά του το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής τάχθηκε κατά της πώλησης του ΟΛΠ, ενώ παράλληλα το Σώμα αποφάσισε την παρέμβαση της Περιφέρειας Αττικής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, στις 2 Δεκεμβρίου, οπότε και εκδικάζεται η προσφυγή του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, καθώς και συνδικαλιστικών οργανώσεων και επιμελητηρίων της πόλης, ώστε να σταματήσει η διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ. 
(Το σχετικό κείμενο ψηφίσματος καθώς και την αναλυτική εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργου Γαβρίλη μπορείτε να βρείτε στο δελτίο Τύπου με ημερομηνία 20.11.2014 στο web site της Περιφέρειας Αττικής www.patt.gov.gr)
 
Κατά του ψηφίσματος ψήφισαν οι παρατάξεις «180ο – Η Αττική αλλάζει πρόσωπο», «Λαϊκή Συσπείρωση», «Δημιουργούμε Μαζί», καθώς επίσης και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Νίκος Χαρδαλιάς από την παράταξη «Αττική». Από την ψηφοφορία απείχε η παράταξη «Αττική». Σημειώνεται ότι οι παρατάξεις «Λαϊκή Συσπείρωση» και «Αττική» κατέθεσαν δικά τους κείμενα ψηφίσματος. 
 
Η παράταξη «ΑΤΤΙΚΗ» εξέφρασε την αντίθεσή της με την απώλεια του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού του Πειραιά. Τόνισε ότι είναι υπέρ της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, όμως διατηρεί την αντίθεσή της για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και του λιμανιού του Πειραιά που αποτελεί υποδομή μείζονος εθνικής σημασίας. Τέλος, σημείωσε ότι θα πρέπει να προχωρήσει ο σχεδιασμός του ανοίγματος του λιμανιού στην Πόλη και στους Πολίτες, σε συνδυασμό με την πλήρη αξιοποίηση των κοντινών αρχαιολογικών και ελεύθερων χώρων. 
 
Ο επικεφαλής του συνδυασμού «180Ο - Η Αττική Αλλάζει πρόσωπο» Γιώργος Κουμουτσάκος, σε συνέχεια προηγούμενης παρέμβασής του, κατά την οποία επέκρινε έντονα την "άρνηση", όπως τη χαρακτήρισε, της κυρίας Δούρου να ζητήσει την κατανομή θέσεων απασχόλησης στην Περιφέρεια Αττικής στο πλαίσιο προγράμματος που υλοποιεί το Υπουργείο Εργασίας, τόνισε ότι η ίδια "ιδεοληψία" χαρακτηρίζει την παράταξή της και στο ζήτημα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ. 
«Λυπάμαι που το επισημαίνω, αλλά οι συνάδελφοι της πλειοψηφίας δεν έχουν αντιληφθεί τίποτα απ´ όσα συμβαίνουν στο σύγχρονο κόσμο. Όταν η διακίνηση των αγαθών ήταν δυτικοκεντρική, η Ελλάδα, για το διεθνές εμπόριο, ήταν μια ασήμαντη χώρα της περιφέρειας. Σήμερα που ο άξονας του εμπορίου έχει μετατοπιστεί ανατολικά, η χώρα έχει γίνει κόμβος του διεθνούς εμπορίου και έχει αποκτήσει ένα στρατηγικό πλεονέκτημα. Πώς τοποθετείται η πλειοψηφία σε αυτό; Φοβικά και ιδεοληπτικά. Ανησυχώ, λοιπόν, ότι με αντιλήψεις όπως αυτές, αν ποτέ επικρατήσουν, η Ελλάδα θα χάνει συνεχώς αναπτυξιακές ευκαιρίες, δηλαδή θέσεις εργασίας», υπογράμμισε ο κ. Κουμουτσάκος.
 
Επικαλούμενος την προηγούμενη ιδιότητά του, αυτή του Εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών – εργασία για την οποία είχε μάλιστα βραβευθεί ως Ευρωβουλευτής της Χρονιάς (2013), αναφέρθηκε στη συμβολή του τομέα μεταφορών στην ανάπτυξη της οικονομίας. 
 
«Η επένδυση της Cosco, η οποία πολεμήθηκε σφόδρα το 2008, σήμερα αναγνωρίζεται ως επιτυχημένο μοντέλο ξένης επένδυσης, τοποθετώντας τον Πειραιά και τη χώρα στον χάρτη των διεθνών μεταφορών, προσδίδοντας αναπτυξιακή δυναμική. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας έχει αναβαθμισθεί σε έναν σύγχρονο εμπορευματικό σταθμό, μετατρέπεται σε ένα διεθνές Διαμετακομιστικό Κέντρο». 
 
Σύμφωνα με τον κ. Κουμουτσάκο, η προσέλκυση επενδύσεων συμβάλλει, όχι απλώς στη διατήρηση, αλλά στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει το κράτος να διατηρεί έναν σαφώς καθορισμένο ρυθμιστικό ρόλο και να υπάρχουν οι απαιτούμενες διασφαλίσεις ως προς την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
 
Ο εκπρόσωπος της  παράταξης «Ελληνική Αυγή για την Αττική» Περικλής Μουλιανάκης στην τοποθέτησή του όσον αφορά στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, αρχικά τόνισε ότι θα υπερψηφίσει την πρόταση της Περιφερειακής αρχής κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΠΛ,  καυτηρίασε το γεγονός ότι κακώς απουσίαζαν από την συζήτηση εκπρόσωποι από τον Δήμο Πειραιά και εργαζόμενοι από τον ΟΛΠ. Τόνισε πως πάγια θέση το κόμματος του είναι ότι η οικονομία μας πρέπει να στραφεί προς έναν εθνικό προσανατολισμό, που σημαίνει ότι ο ΟΛΠ θα πρέπει βρίσκεται υπό κρατικό έλεγχο.
 
Τόνισε ότι η μεγάλη ζημιά έγινε το 2008, όταν μπήκε η COSCO στο λιμάνι και φτάνουμε στο 2011, όπου διορίστηκαν σύμβουλοι γι αυτό ακριβώς το θέμα και ανακοινώθηκαν διαδικασίες ιδιωτικοποίησης. 
 
Για εμάς, το ψήφισμα θα έπρεπε να περιέχει 6 βασικά σημεία που είναι τα εξής:
 
1) Άμεση ακύρωση της διαδικασίας, όχι μόνο ως εθνικά επιζήμια αλλά και αντίθετη στην εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
 
2) Παραπομπή στη Δικαιοσύνη όσων σκόπιμα παραβίασαν θεμελιώδεις κανόνες δημοσιότητας και διαφάνειας.     
 
3) Άμεση απεμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ από την όποια διαχείριση του ΟΛΠ.
 
4) Εφαρμογή του ειδικού νόμου που προβλέπει ότι ο ΟΛΠ είναι υποχρεωμένος να βρίσκεται υπό την εποπτεία του Δημοσίου το οποίο θα πρέπει πάντα να κατέχει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου.
 
5) Να καταργηθεί ο φορέας που ονομάζεται «Ρυθμιστική αρχή λιμένων», που ουσιαστικά θεσπίστηκε ως πολιορκητικός κριός ώστε να αντικαταστήσει τον ΟΛΠ σε θέματα αρχής κράτους.
 
6) Να συμπαρασταθεί σύσσωμη η Περιφέρεια και όχι μόνο το δήθεν «συνταγματικό τόξο» στην εκδίκαση της προσφυγής στο Σ.τ.Ε. στις 2 Δεκεμβρίου, για την ακύρωση της ιδιωτικοποίησης. 
 
Τέλος, κατήγγειλε  τη διοίκηση του ΟΛΠ και προσωπικά τον κ. Ανωμερίτη, ο οποίος ενώ τόσα χρόνια δίνει διευκολύνσεις στους αριστερούς συνδικαλιστές, δεν έπραξε το ίδιο και για το Σωματείο των Ελλήνων Εθνικιστών και δεν τους παραχώρησε χώρο μέσα στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος.
 
Τοποθετούμενος εκ μέρους των εκλεγμένων περιφερειακών συμβούλων της «Λαϊκής Συσπείρωσης», ο Γ. Μανουσογιαννάκης τόνισε:
 
«Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρόταση της Διοίκησης και στο ψήφισμα που καταθέτει φαίνεται: η διάθεση να διαβουλευτεί με την κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που είναι φανατικοί υποστηρικτές της ιδιωτικοποίησης για να βρεθεί "η βέλτιστη λύση για την ανάπτυξη του ΟΛΠ". Εναποθέτει ελπίδες στην "ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα", όταν στην Ευρώπη οι λιμενικές αρχές ανήκουν στις Περιφέρειες, τους δήμους και τα Επιμελητήρια αλλά η χρήση των λιμανιών είναι παραχωρημένη σε μονοπωλιακούς ομίλους, όπως συμβαίνει στον ΟΛΠ με την COSCO με τις αντίστοιχες επιπτώσεις. Διεκδικεί μαζί με τους δήμους μερίδιο από την πίτα των λιμανιών και συμμετοχή στην όποια διαδικασία εκμετάλλευσης επιλεγεί. Αναφέρεται στις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αποφεύγοντας όμως να αναφέρει ότι στον καπιταλισμό είναι αντικειμενικό ο ανταγωνισμός να οδηγεί στη συγκέντρωση στους μονοπωλιακούς ομίλους που επιδιώκουν την ενίσχυση της κερδοφορίας τους.
 
Δεν συμφωνούμε με την εισήγηση και το ψήφισμα που προτείνει η διοίκηση, η θέση που προβάλλει για τη διαχείριση του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού δεν προφυλάσσει από την εκμετάλλευσή του από τα μονοπώλια και δεν προφυλάσσει τους εργαζόμενους και το λαό από τις αρνητικές συνέπειες που θα έχει. Τουναντίον υπονομεύει τον αγώνα που πρέπει να κάνουν οι εργαζόμενοι και ο λαός για την αποτροπή κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση και τα λιμάνια να αποτελέσουν μοχλό ενίσχυσης των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της χώρας που θα υπηρετούν το λαό και τη βελτίωση της ζωής του.
 
«Οι τελευταίες εξελίξεις και η έγκριση της διοίκησης του ΟΛΠ του "φιλικού διακανονισμού" με την COSCO με τους όρους που έχει θέσει το Ελεγκτικό Συνέδριο, είτε και χωρίς αυτούς, είναι στην ουσία μια νέα σύμβαση παραχώρησης με ακόμα ευνοϊκότερους όρους για την COSCO, αλλά και πρόκριμα στη συμμετοχή της στο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ που είναι σε εξέλιξη», πρόσθεσε.
 
Παράλληλα ο Γ. Μανουσογιαννάκης στάθηκε στη στάση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας, που την πλειοψηφία της έχει το ΠΑΣΟΚ, και της Ένωσης Λιμενεργατών, που την πλειοψηφία έχει ο ΣΥΡΙΖΑ, γιατί αν και εμφανίζονται αντίθετοι με τον παραπάνω διακανονισμό και την ιδιωτικοποίηση, επικεντρώνονται στους όρους για να προετοιμάζουν τους εργαζόμενους για νέες υποχωρήσεις. Υπογράμμισε επίσης πως παρά την προσδοκία που καλλιεργεί ο ΣΥΡΙΖΑ ότι μια κυβέρνησή του ίσως σταματήσει τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης ή αλλάξει τους όρους που αυτή θα γίνει, «δε δεσμεύεται καθαρά ότι σε τέτοιο ενδεχόμενο που θα είναι κυβέρνηση, θα σταματήσει τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, καλλιεργεί τη λογική του μικρότερου κακού και έχει στο τσεπάκι τη λύση της "ορθής επανάληψης" που θα διαγράψει ό,τι προηγούμενα λέγανε».
 
Στο πλαίσιο αυτό, η «Λαϊκή Συσπείρωση» κατέθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ψήφισμα με τα παρακάτω αιτήματα:
 
Να σταματήσει κάθε διαδικασία εκποίησης των μετοχών ΟΛΠ από το ΤΑΙΠΕΔ. Είμαστε ενάντια σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης είτε με την πώληση μετοχών, είτε με τη μορφή της παραχώρησης. Είτε όλο το λιμάνι, είτε κομμάτι - κομμάτι.
 
Να μην προχωρήσει ο «φιλικός διακανονισμός» ΟΛΠ - COSCO και η παράδοση της δυτικής προβλήτας ΙΙΙ.
 
Να μην προχωρήσει η υλοποίηση του Αττικού Λιμενικού Συστήματος.
 
Μέτρα για την ασφαλή, τακτική και φτηνή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, δηλαδή να μη θιχτεί σε καμία περίπτωση ο ρόλος των λιμανιών στο ακτοπλοϊκό δίκτυο (πρακτικά να μην μετακυλιστεί το κόστος οποιασδήποτε επιλογής στις τιμές των εισιτηρίων).
 
Όχι στις απολύσεις - διαθεσιμότητες και στις ελαστικές μορφές απασχόλησης. Νέες προσλήψεις, με σταθερή και μόνιμη δουλειά, γιατί υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό.
 
Ο περιφερειακός σύμβουλος Ζαχαρίας Πελέκης από την παράταξη «Αττική Συμμέτοχοι στο Αύριο – Παύλος Χαϊκάλης», τοποθετήθηκε λέγοντας ότι «πέραν της νομικής αντιμετώπισης στο Συμβούλιο Επικρατείας του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας από το υφιστάμενο κατοχικό καθεστώς της παρούσας συγκυβέρνησης, προτείνουμε τη διεκδίκηση από την κυβέρνηση, που θα προκύψει στις επόμενες εκλογές, τη σύσταση ειδικού δικαστηρίου, όπου θα οδηγηθούν πέρα των πρωταιτίων παραχώρησης της εθνικής κυριαρχίας με το αδίκημα της εσχάτης προδοσίας και όσοι ξεπουλούν περιουσία του Ελληνικού δημοσίου ή Ελλήνων πολιτών, κατά το πρότυπο των μαυραγοριτών της κατοχής του 41-45 (έναντι πινακίου φακής), με το αδίκημα του δοσίλογου μαυραγορίτη».
 
Ο Αντώνης Γάκης από την παράταξη «Ανάσα για την Οικολογία» τόνισε:
 
«Το λιμάνι του Πειραιά, o ΟΛΠ, ανήκει στο λαό και όχι στα μονοπώλια μέσω του ξεπουλήματος, που επιχειρεί η απερχόμενη Συγκυβέρνηση του Μνημονίου, η οποία δεν έχει ούτε την πολιτική, ούτε την ηθική νομιμοποίηση για να προχωρήσει λίγους μήνες πριν την οριστική της τοποθέτηση στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και γι’ αυτό άλλωστε βιάζεται να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της στους συνεταίρους εντολείς της. Η ιδιωτικοποίηση του ιστορικού  λιμανιού του Πειραιά που έχει ιστορία χιλιάδων ετών και από το 1861 έχει και επίσημα δημόσιο χαρακτήρα είναι ένα ακόμα μεγάλο σκάνδαλο και ένα ακόμα μεγαλύτερο έγκλημα κατά της λαϊκής περιουσίας. Το ξεπούλημα μεθοδεύεται από το 1999 που μετατράπηκε ο ΟΛΠ σε Ανώνυμη Εταιρεία και συνεχίστηκε με τη δουλική παραχώρηση μέρος των προβλητών και υπηρεσιών στην Cosco και έρχεται να ολοκληρωθεί με το υπόλοιπο ξεπούλημα του 67% του ΟΛΠ μέσω του ΤΑΙΠΕΔ τη στιγμή που ακόμα και το Ευρωπαϊκό επενδυτικό status quo είναι να έχουν δημόσιο χαρακτήρα όλα τα λιμάνια σε ποσοστό άνω του 95%». 
 
Και συνέχισε επισημαίνοντας: «Δεν πρόκειται να δεχτούμε ούτε το ξεπούλημα, ούτε κανένα φιλικό διακανονισμό με το κινέζικο καπιταλιστικό μονοπώλιο, που μετατρέπει το δημόσιο χαρακτήρα του Λιμανιού σε αποικιακή κτήση τόσο εργασιακά όσο και αναπτυξιακά. Δεν λέμε όχι για να κάνουμε απλά επαναστατική γυμναστική. Το λιμάνι του Πειραιά δεν είναι άπλα τα τσιμέντα για να τα κοστολογήσεις με το κυβικό, ούτε απλές υπηρεσίες για να τις αξιολογήσει κάποια ‘έγκριτη’ εταιρεία και να βάλει μια τιμή πώλησης, ως συνήθως πολύ μικρότερη από την πραγματική, όπως στο Ελληνικό και στον Αστέρα Βουλιαγμένης». 
 
«Το λιμάνι», πρόσθεσε στη συνέχεια, «είναι κρατική, δημόσια περιουσία, είναι γεωστρατηγικό σημείο εθνικής ασφάλειας, πηγή πλούτου και ανάπτυξης. Συνδέει όλη τη νησιωτική και ακριτική Ελλάδα, εμπορικά και επιβατικά. Είναι κόμβος στρατηγικής σημασίας. Δεν μπορεί να θυσιαστεί το δικαίωμα στην επικοινωνία, στη μεταφορά, στην ανταλλαγή προϊόντων σε ένα ξένο καπιταλιστικό κεφάλαιο που ενδιαφέρεται μόνο για το κέρδος, αδιαφορώντας για την απομόνωση των κατοίκων, για τις θέσεις εργασίας που θα χαθούν, ενώ όσες διατηρήσουν θα  είναι επισφαλείς και με απάνθρωπους όρους, στην περιβαλλοντική υποβάθμιση, η οποία θα σαρώσει το ήδη επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον που έχουν μετατρέψει τους κατοίκους των όμορφων περιοχών σε εγκλωβισμένους πολίτες δεύτερης κατηγορίας, τόσο περιβαλλοντικά, όσο και εργασιακά μπροστά στην άκρατη επιχειρηματικότητα. Ο ΟΛΠ είναι ο Πειραιάς, η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, το Πέραμα, ο Αργοσαρωνικός, είναι η πύλη του Αιγαίου στην Αττική και στην Ελλάδα και της Ανατολής στη Δύση. Ξεπούλημα του ΟΛΠ σημαίνει αυτόματα και το δικαίωμα να ξεπουληθούν τα λιμάνια του Λαυρίου, της Ελευσίνας, της Ραφήνας μέσω του Αττικού Λιμενικού Συστήματος. Για εμάς ο ΟΛΠ πρέπει να είναι δημόσιος και σε αγαστή συνεργασία και συμβίωση με τους όμορους Δήμους και την Περιφέρεια Αττικής».
 
Τέλος, ο κύριος Γάκης αναφέρθηκε σε έναν Πειραιά ανοιχτό προς το Λιμάνι, με αστικές βιοκλιματικές παρεμβάσεις και έργα υποδομής, προσπελασιμότητας και πολιτιστικής ανάτασης για να ξαναγίνει ο Πειραιάς και οι Δήμοι πέριξ του λιμανιού  το κέντρο της Μεσογείου, τόσο εμπορικά όσο κοινωνικά και πολιτιστικά, ενώ θα είναι περιβαλλοντικά εξυγιασμένος  με πυξίδα τον άνθρωπο και την οικολογική ισόρροπη ανάπτυξη και ολοκλήρωσε την εισήγησή του λέγοντας: «Το λιμάνι είναι βιώσιμο τόσο οικονομικά όσο και ανθρώπινα δεν χρειάζεται ξένα χέρια για να αναπτυχθεί. Συμπαραστεκόμαστε  νομικά αλλά και αγωνιστικά απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ. Τα λιμάνια να παραμείνουν δημόσια, με μόνιμο προσωπικό και δημόσιες επενδύσεις. Δεν θα θυσιάσουμε τη γη των παιδιών μας για ένα ακόμα colpo grosso της Μνημονιακής συγκυβέρνησης. Όλοι μαζί για να σηκώσουμε τη σημαία του Πειραιά και των υπόλοιπων λιμανιών μας σε όλη τη χώρα πιο ψηλά, όπως κάνουν για αιώνες οι ακούραστοι ναυτικοί μας».
 
Η επικεφαλής της παράταξης «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αττική», κα Δέσποινα Κουτσούμπα, τάχθηκε κατά της εκποίησης της δημόσιας περιουσίας και του δημόσιου πλούτου, κατά του ΤΑΙΠΕΔ για το οποίο τόνισε ότι «ξεπουλάει μπιρ παρά τη δημόσια περιουσία, για να πάνε στους δανειστές της χώρας και τους φίλους της κυβέρνησης», και κατά της μετατροπής του Πειραιά σε «κάτεργο με μισθούς πείνας είτε αυτό γίνει από την COSCO είτε από το υπόλοιπο εφοπλιστικό κεφάλαιο που απλώς ζητάει να πάρει μερίδιο από τη μοιρασιά». Στη συνέχεια υπενθύμισε στο σώμα ότι «τα αιτήματα των εργαζομένων της COSCO ήταν ίδια με αυτά των νεκρών του Σικάγο!» κι ότι στον Πειραιά "το εφοπλιστικό κεφάλαιο έχει ενδυθεί τη στολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης".  «Ως εκ τούτου» συνέχισε «οι πολλές συναινέσεις έχουν και πολλά προβλήματα. Ο αγώνας που θα δώσουμε θα είναι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, θα είναι για δημόσια λιμάνια που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των Πειραιωτών και όλων των νησιωτών». Τέλος, ολοκλήρωσε την τοποθέτησή της επισημαίνοντας ότι για τους παραπάνω λόγους δεν θα ψηφίσει την απόφαση όπως προτείνεται.
 
Η κα Μαρία Γιαννακάκη από την «Παρέμβαση για την Αττική», σημείωσε ότι η παράταξή της είναι εξ αρχής θετική, αναφορικά με τη συγκεκριμένη απόφαση της Διοίκησης της Περιφέρειας αλλά απευθυνόμενη στον Αντιπεριφερειάρχη που εισηγήθηκε το θέμα πρόσθεσε: «Κύριε Αντιπεριφερειάρχη, μας είπατε τί δεν θέλετε να γίνει, χωρίς να προτείνετε όμως τί πρέπει να γίνει. Για μια ακόμη φορά παρατηρούμε ότι υπάρχει σύγχυση μεταξύ των εννοιών ‘Δημόσιο’ και ‘Κρατικό’. Γιατί εμείς είμαστε υπέρ του Δημοσίου χαρακτήρα των λιμένων, όχι όμως υπέρ του κρατικού».
 
Στη συνέχεια η κυρία Γιαννακάκη επεσήμανε ότι η παράταξή της έχει καταθέσει ολοκληρωμένο σχέδιο ανάδειξης των λιμένων Λαυρίου και Ραφήνας για εξυπηρέτηση των επιβατών για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και των Δυτικών Κυκλάδων, φιλική προς το περιβάλλον και φθηνότερη σε ναύλα. 
Στη συνέχεια τόνισε ότι προκαλούνται ερωτηματικά σχετικά με το χρόνο που επιλέγεται η πώληση των μετοχών, δεδομένου ότι είναι υπό έκδοση σχετική Οδηγία της Ε.Ε., που επικεντρώνεται στην αποφυγή μονοπωλιακών μορφών εκμετάλλευσης στον τομέα των ναυτιλιακών μεταφορών και των λιμενικών διευκολύνσεων και σημείωσε ότι: «Δυστυχώς, κατά την άποψή μας, εγκαταλείφθηκε το μοντέλο παραχώρησης της παροχής υπηρεσιών και των εμπορικών δραστηριοτήτων, μια επιλογή που αφ’ ενός εξασφαλίζει ξένες ιδιωτικές επενδύσεις και αφ’ ετέρου διατηρεί ταυτόχρονα το δημόσιο έλεγχο στο οικείο λιμενικό σύστημα της χώρας. Εμείς πιστεύουμε σε αυτές τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Δεν είμαστε, δηλαδή, της άποψης ότι όλη η αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας πρέπει να είναι στο δημόσιο».
 
Τέλος, η κα Γιαννακάκη αναφέρθηκε στην Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με τις παραχωρήσεις σημειώνοντας: «Όπως γνωρίζετε, βρισκόμαστε στη διαδικασία έκδοσης Οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορά και στην παραχώρηση ευρωπαϊκών λιμένων. Η Οδηγία, επίσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε, επικεντρώνεται στην αποφυγή μονοπωλιακών μορφών εκμετάλλευσης στον τομέα των ναυτιλιακών μεταφορών και των λιμενικών διευκολύνσεων. 
 
Επίσης, στο τελικό στάδιο βρίσκεται το σχέδιο του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τη διαφάνεια ως προς τη λειτουργία των ευρωπαϊκών λιμένων στο πλαίσιο της κοινής ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής, το οποίο, επίσης, περιέχει διατάξεις που σχετίζονται και με τον τρόπο άσκησης της διοίκησης των λιμένων και της εκμετάλλευσής τους εκ μέρους των παραχωρησιούχων, ώστε να αποτρέπονται μονοπωλιακές πρακτικές που στρεβλώνουν την κοινή ευρωπαϊκή οικονομική πολιτική. Βάσει αυτών των κειμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να κινηθούμε και όχι βάσει αποτυχημένων μοντέλων που οδηγούν στην παρακμή και στην απαξίωση του δημοσίου».
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

«Οι καταλήψεις είναι μέσο
αυτοπροστασίας των μαθητών»
 
Η Κομισιόν «αδειάζει»
την Κεραμέως για τη
διαγωγή στα απολυτήρια

«Σταμάτα να αποποιείσαι τις
ευθύνες σου για τον
ΧΥΤΑ Φυλής…»

«Θυσία η υγεία
Επιβατών-Ναυτεργατών…» 
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

11 ιστορίες + 1 
από τον Steven Coombes

Πληθυσμιακές Εξάρσεις
Μεδουσών 

Αναβολή της Έκθεσης
EAST MED YACHT
SHOW 2020
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

01 Οκτωβρίου 2020, 00.00
«Οι άνθρωποι του πολιτισμού δεν είναι αόρατοι»
Πανό για τους εργαζόμενους...
30 Σεπτεμβρίου 2020, 18.27
«Οι καταλήψεις είναι μέσο αυτοπροστασίας των μαθητών»
Τοποθέτηση του κοινοβουλευτικού...
29 Σεπτεμβρίου 2020, 21.40
Η Κομισιόν «αδειάζει» την Κεραμέως για τη διαγωγή στα απολυτήρια
Δεύτερο «χαστούκι» αναφορικά με την...

Ναυτιλία

29 Σεπτεμβρίου 2020, 21.36
«Θυσία η υγεία Επιβατών – Ναυτεργατών…»
Δήλωση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη...
29 Σεπτεμβρίου 2020, 20.34
ΟΛΠ: Τα Οικονομικά Αποτελέσματα Α΄ Εξαμήνου 2020
Το Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε τις...
28 Σεπτεμβρίου 2020, 15.39
Συναγερμός σε κρουαζιερόπλοιο: Εντοπίστηκαν 12 κρούσματα κορονοϊού
Το κρουαζιερόπλοιο Mein Shiff 6 είχε την...

Πειραιάς

01 Οκτωβρίου 2020, 16.34
Ο Εμπορικός Σύλλογος ζητάει μείωση ενοικίου για όλους
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, με...
01 Οκτωβρίου 2020, 16.30
Τα αιτήματα των περιπτερούχων Πειραιά στη συνάντηση με το ΣΥΡΙΖΑ
Με πρωτοβουλία της Νομαρχιακής...
01 Οκτωβρίου 2020, 00.00
Θ. Καπράλος: Το Τραμ στον Πειραιά από το 2021 και… βλέπουμε
Σειρά θεμάτων που άπτονται στην...