Κυριακή, 19 Ιανουαρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Παρασκευή, 05 Σεπτεμβρίου 2014 23:59

Έλληνες εφοπλιστές κρατούν την κορυφή σε δεξαμενόπλοια

logoartc_fΘα παραμείνουν, κατά το ορατό μέλλον, στην κορυφή οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων παρά την επιθετική αναπτυξιακή πολιτική των Κινέζων, όπως εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson, ενώ αντιθέτως θα χάσουν έδαφος Ιάπωνες και Νορβηγοί πλοιοκτήτες.

Η ελληνική αυτοκρατορία στις θάλασσες δεν απειλείται, αναφέρει χαρακτηριστικά ο οίκος. Αντιθέτως, φαίνεται τα τελευταία χρόνια να διευρύνει τα μερίδιά της, καθώς ο στόλος δεξαμενόπλοιων των Ελλήνων εφοπλιστών, ο οποίος στις αρχές του 2014 υπολογιζόταν στα 116,5 εκατ. dwt, έχει αυξηθεί με ετήσιο ρυθμό 6,7% και αντιπροσωπεύει πλέον το 25% του παγκόσμιου στόλου, όταν το 2005 αντιπροσώπευε το 21%.

Αυτή η αύξηση έχει έρθει τόσο από την άνοδο των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων όσο και από τις αγορές δεξαμενοπλοίων second hand. Περίπου το 50% της αύξησης της χωρητικότητας ελληνικών συμφερόντων από το 2005 μπορεί να αποδοθεί στην απόκτηση πλοίων VLCC (Very Large Crude Carrier) που είναι τα μεγαλύτερου μεγέθους δεξαμενόπλοια (πάνω από 300.000 dwt).

Όπως υπολογίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος, τα τελευταία εννιά χρόνια οι Έλληνες απέκτησαν από τη second hand αγορά καθαρή χωρητικότητα 10,6 εκατ. dwt, ενώ σε αυτή θα πρέπει να προστεθούν και άλλοι 16,1 εκατ. dwt από ναυπηγήσεις.

Με ένα ανάλογο γρήγορο αναπτυξιακό ρυθμό κινούνται τα τελευταία χρόνια και οι Κινέζοι πλοιοκτήτες. Ο στόλος τους αναπτύσσεται μεταξύ των ετών 2005 και 2014 με μέσο ετήσιο ρυθμό 13,2% για να φθάσει στους 34,7 εκατ. dwt στις αρχές του 2014, επιβεβαιώνοντας την Κίνα ως την τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στα δεξαμενόπλοια.

Η Κίνα άφησε στην τέταρτη θέση τη Νορβηγία, η οποία ήταν μία παραδοσιακή δύναμη, καθώς η Νορβηγία είναι και παραγωγός πετρελαίου. Η ανοδική κίνηση του μεγέθους του κινεζικού στόλου οφείλεται ώς ένα βαθμό στο δεδηλωμένο στόχο της κινεζικής διοίκησης να εξασφαλίσει με την πολιτική της την αύξηση του κινεζικού μεριδίου στις εισαγωγές αργού πετρελαίου στη χώρα, εκτιμώντας ότι έτσι θα διασφαλίσει τον ενεργειακό εφοδιασμό της.

Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες επωφελήθηκαν από τις σχετικά ανταγωνιστικές τιμές των εγχώριων ναυπηγείων και παρέλαβαν από το 2005 περίπου 15,5 εκατ. dwt σε VLCC, μέγεθος που αντιπροσωπεύει το 66% της συνολικής αύξησης του στόλου κινεζικής πλοιοκτησίας.

Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης εξακολουθούν να βρίσκονται οι Ιάπωνες με συνολική χωρητικότητα 41,3 εκατ. dwt στις αρχές του 2014. Ο ιαπωνικός στόλος εμφανίζει ωστόσο μία μείωση κατά 5,1 dwt σε σύγκριση με το 2011, καθώς οι πλοιοκτήτες πωλούν πλοία τα οποία αγοράζουν οι Έλληνες.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος καταλήγει στο συμπέρασμα ότι θα υπάρξουν αλλαγές στη σειρά κατάταξης των πέντε μεγαλύτερων ναυτιλιακών δυνάμεων στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, οι οποίοι ελέγχουν το 50% του παγκοσμίου στόλου.

Έτσι, οι Έλληνες και οι Κινέζοι, με βάση το βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα, έχουν κλείσει συμφωνίες ναυπήγησης πλοίων που αντιστοιχούν στο 10% και 26% αντιστοίχως του υφιστάμενου στόλου τους.

Με την υλοποίηση όλων των παραγγελιών οι Κινέζοι αναμένεται να περάσουν τους Ιάπωνες και να βρεθούν στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης, ενώ οι Έλληνες θα παραμείνουν πρώτοι καθώς η διαφορά από το δεύτερο είναι τεράστια. Επίσης οι Νορβηγοί θα βρεθούν στην πέμπτη θέση, πίσω από τη Σιγκαπούρη.

Την πρώτη πεντάδα της παγκόσμιας κατάταξης των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων αποτελούν η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines με 119 πλοία μεταφορικής ικανότητας 13,64 εκατ. dwt, ο νορβηγικός όμιλος Fredriksen με 77 πλοία 13,56 εκατ. dwt, η κρατική ιρανική εταιρεία πετρελαίου NIOC με 55 δεξαμενόπλοια 13,52 εκατ. dwt, η μεγαλύτερη ρωσική εταιρεία πετρελαίου SCF Group με 136 πλοία 12,18 εκατ. dwt και η δανέζικη Teekay Corporation με 92 πλοία μεταφορικής ικανότητας 11,98 εκατ. dwt.

Οι Έλληνες

Στην πρώτη θέση μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων είναι ο όμιλος Αγγελικούση, ο οποίος κατέχει την έκτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη με 44 δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 11,4 εκατ. dwt σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson.

Στην ένατη θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η Dynacom του κ. Γιώργου Προκοπίου με 54 δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 8,88 εκατ. dwt και στη 17η θέση βρίσκεται ο τρίτος μεγαλύτερος Έλληνας πλοιοκτήτης δεξαμενόπλοιων, ο όμιλος Τσάκου, με 63 πλοία μεταφορικής ικανότητας 6,63 εκατ. dwt.

Πηγή:naftemporiki.gr

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Η πρόταση Μπελαβίλα
για τα έργα του ΟΛΠ
 
Πέτρος Κόκκαλης:
Δράση τώρα … 

Η αλήθεια για την ανάπλαση
στην περιοχή Αγ. Διονυσίου

Συναντήσεις με
εκπροσώπους της Τ.Α.
της Θεσσαλονίκης
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«La politica della Grecia»
στην αίθουσα Τέχνης
Art Prisma

Εκκίνηση ... του ατελιέ της
εικαστικού Λιάνας Καρρά 

podosfairiki_synerg.logo1
 «Άλμα»: Το μυθιστόρημα
του Χρήστου Χρυσόπουλου
από τις Εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ

Νέα διάκριση για την
Celestyal Cruises
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

18 Ιανουαρίου 2020, 22.22
Ο Θ. Δρίτσας για τα δημοσιεύματα περί αποστολής των ελληνικών  Patriot …
Δήλωση Θοδωρή Δρίτσα, Τομεάρχη Εθνικής...
16 Ιανουαρίου 2020, 21.41
Η αντίδραση της Μάγδας Φύσσα στην πρόταση Βαρουφάκη
"Πληροφορήθηκα από τα μέσα ενημέρωσης την...
16 Ιανουαρίου 2020, 21.33
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου
Δήλωση των βουλευτών Α΄ & Β΄ Πειραιά...

Ναυτιλία

17 Ιανουαρίου 2020, 23.18
Τα δρομολόγια
Από το Υπουργείο Ναυτιλίας και...
16 Ιανουαρίου 2020, 00.06
Στη Δικαιοσύνη στρέφεται η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Sea Diamond»
Στα δικαστήρια, για την προσβολή της...
14 Ιανουαρίου 2020, 00.00
Μέτρα για την ανέλκυση επικίνδυνων πλοίων στην Ελευσίνα
Τεχνογνωσία στο δύσκολο και...

Πειραιάς

19 Ιανουαρίου 2020, 20.13
Στο πλευρό των προσφύγων της Σάμου
Ανακοίνωση-κάλεσμα της Δημοτικής...
17 Ιανουαρίου 2020, 23.16
«Λαϊκή Συσπείρωση Πειραιά»: Περιοδεία στο  1ο Ειδικό Σχολείο
Το 1ο Ειδικό Σχολείο Πειραιά στα...
17 Ιανουαρίου 2020, 23.13
Το «καπνογόνο ράλι» στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά
Ανακοίνωση των «Eνεργών Πολιτών» της Α΄...