Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Παρασκευή, 05 Σεπτεμβρίου 2014 23:59

Έλληνες εφοπλιστές κρατούν την κορυφή σε δεξαμενόπλοια

logoartc_fΘα παραμείνουν, κατά το ορατό μέλλον, στην κορυφή οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων παρά την επιθετική αναπτυξιακή πολιτική των Κινέζων, όπως εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson, ενώ αντιθέτως θα χάσουν έδαφος Ιάπωνες και Νορβηγοί πλοιοκτήτες.

Η ελληνική αυτοκρατορία στις θάλασσες δεν απειλείται, αναφέρει χαρακτηριστικά ο οίκος. Αντιθέτως, φαίνεται τα τελευταία χρόνια να διευρύνει τα μερίδιά της, καθώς ο στόλος δεξαμενόπλοιων των Ελλήνων εφοπλιστών, ο οποίος στις αρχές του 2014 υπολογιζόταν στα 116,5 εκατ. dwt, έχει αυξηθεί με ετήσιο ρυθμό 6,7% και αντιπροσωπεύει πλέον το 25% του παγκόσμιου στόλου, όταν το 2005 αντιπροσώπευε το 21%.

Αυτή η αύξηση έχει έρθει τόσο από την άνοδο των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων όσο και από τις αγορές δεξαμενοπλοίων second hand. Περίπου το 50% της αύξησης της χωρητικότητας ελληνικών συμφερόντων από το 2005 μπορεί να αποδοθεί στην απόκτηση πλοίων VLCC (Very Large Crude Carrier) που είναι τα μεγαλύτερου μεγέθους δεξαμενόπλοια (πάνω από 300.000 dwt).

Όπως υπολογίζει ο ναυλομεσιτικός οίκος, τα τελευταία εννιά χρόνια οι Έλληνες απέκτησαν από τη second hand αγορά καθαρή χωρητικότητα 10,6 εκατ. dwt, ενώ σε αυτή θα πρέπει να προστεθούν και άλλοι 16,1 εκατ. dwt από ναυπηγήσεις.

Με ένα ανάλογο γρήγορο αναπτυξιακό ρυθμό κινούνται τα τελευταία χρόνια και οι Κινέζοι πλοιοκτήτες. Ο στόλος τους αναπτύσσεται μεταξύ των ετών 2005 και 2014 με μέσο ετήσιο ρυθμό 13,2% για να φθάσει στους 34,7 εκατ. dwt στις αρχές του 2014, επιβεβαιώνοντας την Κίνα ως την τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στα δεξαμενόπλοια.

Η Κίνα άφησε στην τέταρτη θέση τη Νορβηγία, η οποία ήταν μία παραδοσιακή δύναμη, καθώς η Νορβηγία είναι και παραγωγός πετρελαίου. Η ανοδική κίνηση του μεγέθους του κινεζικού στόλου οφείλεται ώς ένα βαθμό στο δεδηλωμένο στόχο της κινεζικής διοίκησης να εξασφαλίσει με την πολιτική της την αύξηση του κινεζικού μεριδίου στις εισαγωγές αργού πετρελαίου στη χώρα, εκτιμώντας ότι έτσι θα διασφαλίσει τον ενεργειακό εφοδιασμό της.

Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες επωφελήθηκαν από τις σχετικά ανταγωνιστικές τιμές των εγχώριων ναυπηγείων και παρέλαβαν από το 2005 περίπου 15,5 εκατ. dwt σε VLCC, μέγεθος που αντιπροσωπεύει το 66% της συνολικής αύξησης του στόλου κινεζικής πλοιοκτησίας.

Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης εξακολουθούν να βρίσκονται οι Ιάπωνες με συνολική χωρητικότητα 41,3 εκατ. dwt στις αρχές του 2014. Ο ιαπωνικός στόλος εμφανίζει ωστόσο μία μείωση κατά 5,1 dwt σε σύγκριση με το 2011, καθώς οι πλοιοκτήτες πωλούν πλοία τα οποία αγοράζουν οι Έλληνες.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος καταλήγει στο συμπέρασμα ότι θα υπάρξουν αλλαγές στη σειρά κατάταξης των πέντε μεγαλύτερων ναυτιλιακών δυνάμεων στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, οι οποίοι ελέγχουν το 50% του παγκοσμίου στόλου.

Έτσι, οι Έλληνες και οι Κινέζοι, με βάση το βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα, έχουν κλείσει συμφωνίες ναυπήγησης πλοίων που αντιστοιχούν στο 10% και 26% αντιστοίχως του υφιστάμενου στόλου τους.

Με την υλοποίηση όλων των παραγγελιών οι Κινέζοι αναμένεται να περάσουν τους Ιάπωνες και να βρεθούν στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης, ενώ οι Έλληνες θα παραμείνουν πρώτοι καθώς η διαφορά από το δεύτερο είναι τεράστια. Επίσης οι Νορβηγοί θα βρεθούν στην πέμπτη θέση, πίσω από τη Σιγκαπούρη.

Την πρώτη πεντάδα της παγκόσμιας κατάταξης των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων αποτελούν η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines με 119 πλοία μεταφορικής ικανότητας 13,64 εκατ. dwt, ο νορβηγικός όμιλος Fredriksen με 77 πλοία 13,56 εκατ. dwt, η κρατική ιρανική εταιρεία πετρελαίου NIOC με 55 δεξαμενόπλοια 13,52 εκατ. dwt, η μεγαλύτερη ρωσική εταιρεία πετρελαίου SCF Group με 136 πλοία 12,18 εκατ. dwt και η δανέζικη Teekay Corporation με 92 πλοία μεταφορικής ικανότητας 11,98 εκατ. dwt.

Οι Έλληνες

Στην πρώτη θέση μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων είναι ο όμιλος Αγγελικούση, ο οποίος κατέχει την έκτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη με 44 δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 11,4 εκατ. dwt σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson.

Στην ένατη θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η Dynacom του κ. Γιώργου Προκοπίου με 54 δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 8,88 εκατ. dwt και στη 17η θέση βρίσκεται ο τρίτος μεγαλύτερος Έλληνας πλοιοκτήτης δεξαμενόπλοιων, ο όμιλος Τσάκου, με 63 πλοία μεταφορικής ικανότητας 6,63 εκατ. dwt.

Πηγή:naftemporiki.gr

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Π. Γερουλάνος:
«Συνέδριο – παρωδία» 
 
«Αμνηστία» Τραπεζικών στελεχών 

«Συμπαραστάτης του
Δημότη» ο Γ. Δαβάκης 

«Αναγκαία η υπογειοποίηση
της γραμμής του ΗΣΑΠ»
 
 

Γεγονότα

Διασωστικό-Πυροσβεστικό
όχημα στους εθελοντές του
Νέου Βουτζά 

«Ανθρωπογραφίες» από τον
Πέτρο Καραβέβα στην
γκαλερί Art Prisma

Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα
Ράλι (ERC)

podosfairiki_synerg.logo1
«Συνεργασία του
Πανεπιστημίου Frederick
με την Ένωση Ελλήνων
Ποινικολόγων και
Μαχόμενων Δικηγόρων»

Η Blue Circle Engineering
Ltd στην οικογένεια του
Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

19 Νοεμβρίου 2019, 23.54
Ο Αλέξης Τσίπρας στη Νίκαια
Ο Αλέξης Τσίπρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου...
19 Νοεμβρίου 2019, 23.40
«Αμνηστία» Τραπεζικών στελεχών
Του Γιάννη Καρδαρά   Τοποθέτηση του...
19 Νοεμβρίου 2019, 22.45
 Ασφαλίτες βάζουν κοριούς …
Μια πολύ σοβαρή υπόθεση παράνομης...

Ναυτιλία

18 Νοεμβρίου 2019, 20.51
Συνάντηση του Γ. Πλακιωτάκη με την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών
Το ρόλο της ναυτιλίας στην ευρωπαϊκή...
18 Νοεμβρίου 2019, 19.52
 Έσπασε το φράγμα των 5 εκατ. κοντέινερ   στο λιμάνι του Πειραιά
  Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει ότι σήμερα...
17 Νοεμβρίου 2019, 22.01
4ο Μεσογειακό Συνέδριο Ναυτιλίας
4ο Μεσογειακό Συνέδριο Ναυτιλίας...

Πειραιάς

19 Νοεμβρίου 2019, 23.18
«Συμπαραστάτης του Δημότη» ο Γ. Δαβάκης
Συμπαραστάτης του Δημότη και της...
19 Νοεμβρίου 2019, 23.07
«Αναγκαία η υπογειοποίηση της γραμμής του ΗΣΑΠ»
Δήλωση του πρώην Αντιπεριφερειάρχη...
18 Νοεμβρίου 2019, 19.59
Επιχείρηση καθαρισμού στις πλατείες του Δήμου Πειραιά
  Στο πλαίσιο της επιχείρησης...