Παρασκευή, 19 Ιουλίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Σάββατο, 05 Ιουλίου 2014 08:38

Θ. Δρίτσας: «Οι εφοπλιστές έχουν το δικό τους Υπουργείο…»

logoartc_f
«Στην ποντοπόρο ναυτιλία, μια πλήρως ιδιωτική δραστηριότητα με υψηλή κερδοφορία, οι θέσεις εργασίας μειώνονται συνεχώς και δεν προσφέρονται νέες θέσεις εργασίας».  Αυτό υπογράμμισε σε τοποθέτηση του στη βουλή ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας για την ανεργία των ναυτικών όπου μεταξύ άλλων τόνισε ότι: 
 
«Ζητήσατε τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά δεν ακούσαμε τις δικές σας προτάσεις, για τη λύση του προβλήματος της ανεργίας των ναυτικών. Φαντάζομαι, ότι δεν θέλετε να εκλάβουμε ως πρόταση την αναφορά σας, ότι οι Έλληνες ναυτικοί, μπορούν να εξελιχθούν από ναυτόπαιδες σε πλοιοκτήτες. Εξάλλου, σήμερα, όπως και εσείς είπατε, η αγορά είναι εντάσεως κεφαλαίου και όχι εντάσεως εργασίας.
Επίσης δεν αναφερθήκατε στο πλέον κρίσιμο ζήτημα, ότι δηλαδή ζούμε στην Ελλάδα του 2014. Ζούμε δηλαδή στην Ελλάδα των Μνημονίων, της φτώχειας, της ανεργίας. 
Για να υπερβούμε αυτή την κατάσταση, τί προτείνεται στον Ελληνικό λαό; Να περιοριστεί το κακό δημόσιο, που απορροφά πόρους από τον ιδιωτικό τομέα. Θα πρέπει λοιπόν, να ιδιωτικοποιηθεί ο δημόσιος τομέας και τότε, ο ιδιωτικός με τη δυναμική του, θα φέρει την ανάπτυξη και θέσεις εργασίας. Στη ναυτιλία, όμως, δεν ισχύουν όλα αυτά, καθώς πρόκειται για μια πλήρως ιδιωτική δραστηριότητα.
 
Στην ποντοπόρο ναυτιλία, μια πλήρως ιδιωτική δραστηριότητα με υψηλή κερδοφορία, οι θέσεις εργασίας μειώνονται συνεχώς και δεν προσφέρονται νέες θέσεις εργασίας. Η κρουαζιέρα, ένας δυναμικός κλάδος διεθνώς, δεν προσφέρει νέες θέσεις εργασίας, για έλληνες ναυτικούς. Το ίδιο και στις τουριστικές επιχειρήσεις, μειώνονται οι θέσεις απασχόλησης.
Στην ακτοπλοΐα, η οποία  βρίσκεται σε κρίση (εξαιτίας ιδιωτικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με θέματα διαχείρισης, καρτέλ, εμπλοκής τραπεζών), μιας ιδιωτικής πάλι δραστηριότητας, έχουμε μείωση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών. 
Κύριε Υπουργέ 
Η ομιλία σας ήταν μια ομιλία απολογητική, όχι από την πλευρά του Υπουργείου, αλλά από την πλευρά των ναυτικών. Όμως, υπάρχει ο κοινωνικός ανταγωνισμός και σε αυτόν οι εφοπλιστές εκπροσωπούν τα δικά τους συμφέροντα. Το θέμα δεν είναι τι κάνουν οι εφοπλιστές, αλλά τι κάνετε εσείς, τι θέση παίρνεται στον κοινωνικό ανταγωνισμό. Είναι σαφές ότι τάσσεσται με την πλευρά των εφοπλιστών. 
Δεν το άκουσα σήμερα από εσάς, αλλά το έχω ακούσει κατά το παρελθόν, από συναδέλφους της Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ., ότι τα πλοία έχουν προπέλα και φεύγουν. Ποιά είναι η δική σας θέση πάνω σε αυτό; Πιστεύετε, ότι η ελληνική σημαία είναι σημαία ευκαιρίας; 
Αλήθεια, δεν απολαμβάνουν οι εφοπλιστές των προνομίων της ελληνικής σημαίας, η οποία έχει δύναμη, κύρος, διαπραγματευσημότητα; Δεν απολαμβάνουν οι εφοπλιστές προνομίων, από το γεγονός ότι έχουν το δικό τους Υπουργείο;  Δεν απολαμβάνουν ένα ευνοϊκό πλαίσιο φοροαπαλλαγών, που δεν είναι πρόσφατο αλλά ισχύει από το 1953; Το ερώτημα είναι, ποιό είναι το κοινωνικό αντιστάθμισμα για όλα αυτά τα προνόμια που απολαμβάνει  ο εφοπλιστικός κόσμος, όταν η ανεργία έχει αυξηθεί στα ύψη; 
Αυτός είναι ο ρόλος σας, να πάρετε θέση και να διαμορφώσετε ένα συνολικό σχέδιο, μια πολιτική, ώστε η ναυτιλία να προσφέρει στην ελληνική οικονομία.
Εσείς, δεν μπορείτε να διαμορφώσετε ένα τέτοιο σχέδιο. Ένα τέτοιο σχέδιο, δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει μία πολιτική για την ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας. Ένα τέτοιο σχέδιο, δεν μπορεί να διαμορφωθεί με το λιμάνι του Πειραιά ιδιωτικό. 
Ακόμα και στα ζητήματα της ναυτικής εκπαίδευσης, όπου υπάρχει νομοθεσία, δεν μπορείτε ούτε καν εκεί να διασφαλίσετε, ότι οι σπουδαστές θα εκτελέσουν το εκπαιδευτικό τους ταξίδι.  Αυτό δεν μπορείτε να το κάνετε, γιατί δεν έχετε την πολιτική βούληση να το κάνετε.
Χρειάζεται λοιπόν άμεσα:
Α. Ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση της ανεργίας των ναυτικών. Ένα τέτοιο σχέδιο δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει ένα νομοθετικό πλέγμα προστασίας των Ελλήνων ναυτικών.  
Β. Μία στρατηγική ανάπτυξης για την ανάπτυξη του Πειραιά ως ναυτιλιακού κέντρου, την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής, την ανάπτυξη άλλων δραστηριοτήτων, όπως είναι η διαιτησία και την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης.
Την ανάγκη για τη δημιουργία αυτού του σχεδίου, δεν τις απευθύνουμε σε εσάς, τα απευθύνουμε στους ναυτεργάτες, το απευθύνουμε στον Ελληνικό λαό. 
Η Ελληνική ναυτιλία πρέπει να είναι τομέας προτεραιότητας για την ελληνική οικονομία».
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

«Απόφαση- σταθμός για την
προστασία του θαλασσίου
περιβάλλοντος» 
 
Eπιστολή πατέρα Κατσούλη
στον Αυγενάκη 

Ο ΟΛΘ … στον Πειραιά

"Όχι κομματικές παρεμβάσεις
στη Δημόσια Διοίκηση"

Γεγονότα

Κομβικός ο ρόλος της
“ASPROFOS Engineering” …

Σημαντική διάκριση για τη
Celestyal Cruises

«Water Sports Certified
Quality» 

podosfairiki_synerg.logo1
Επίσημη επίσκεψη στον ΟΛΠ…

Η Blue Circle Engineering
Ltd στην οικογένεια του
Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

18 Ιουλίου 2019, 14.51
«Το καλύτερο δώρο σε φοροφυγάδες και λαθρέμπορους !»
Δήλωση του  Τρύφωνα Αλεξιάδη,...
18 Ιουλίου 2019, 10.10
Συνέντευξη εφ΄ όλης της ύλης έδωσε ο...
18 Ιουλίου 2019, 00.00
Έπεσαν (και οι τελευταίες) μάσκες της ΝΔ για τις Πρέσπες
Πριν από έξι μήνες, στις 25 Ιανουαρίου, ο...

Ναυτιλία

18 Ιουλίου 2019, 10.03
Ο ΟΛΘ … στον Πειραιά
Με τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα...
17 Ιουλίου 2019, 22.38
Συνάντηση ΠΝΟ – ΥΝΑ: «Καμιά αυταπάτη - Καμιά ολιγωρία…»
Ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ για τη συνάντηση...
10 Ιουλίου 2019, 14.53
«Σημαντικά αποτελέσματα στο χώρο της Ναυτιλίας»
Δήλωση παραίτησης από τη θέση του...

Πειραιάς

17 Ιουλίου 2019, 22.42
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Μικρολίμανο λόγω έργων
Ξεκίνησαν τα προαπαιτούμενα έργα της...
13 Ιουλίου 2019, 10.57
Πρόσβαση για άτομα με αναπηρία στα Βοτσαλάκια
Ο Δήμος Πειραιά τοποθέτησε το σύστημα...
12 Ιουλίου 2019, 17.26
Οι Δικηγόροι του Πειραιά κατά της «Ελληνικής Λύσης»
Ανακοίνωση του Δικηγορικού...