Παρασκευή, 06 Δεκεμβρίου, 2019

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Παρασκευή, 16 Μαΐου 2014 23:13

Τα φορτία της Βορείου θαλάσσιας Οδού

damanaki ixthok1
Του Νίκου Μπαρδούνια…
 
Σημαντική αύξηση καταγράφει τα τελευταία έτη η χρήση του Βόρειου Θαλάσσιου περάσματος (Northern Sea Route (NSR) καθώς μόνο κατά τα τέσσερα τελευταία έτη, 2010 – 2013, ο όγκος των φορτίων που διακινήθηκαν αυξήθηκε κατά εννέα φορές ((! ) σύμφωνα με στοιχεία της ρωσικής κρατικής εταιρείας «Administratsia Severnovo Morskovo Pouti».
 
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία από ρωσικές πηγές, ο όγκος των φορτίων που διακινήθηκαν το 2013, μέσω του NSR, ήταν 3,8 εκατ. τόνοι ενώ το 2010 ήταν 2 εκατ. τόνοι , δηλαδή η αύξηση έφθασε στο 90%. Σε μεγέθη τετραετίας, σημειώνεται ότι ενώ το 2010 διακινήθηκαν 145 χιλιάδες τόνοι φορτίων πέρσι έφθασαν στους…1355 χιλιάδες τόνους !
 
Να σημειωθεί, ότι όπως αναφέρουν ρωσικές πηγές μέσω του NSR διακινούνται και φορτία τα οποία μεταφέρονται με πλοία που ανήκουν σε ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα, ενώ το 2013 από τις 635 άδειες χρήσης του NSR, από την ρωσική εταιρεία «Administratsia Severnovo Morskovo Pouti», οι 127 αφορούσαν σε πλοία τα οποία έφεραν μη ρωσική σημαία.
Ελληνικοί εφοπλιστικοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι το NSR θα μπορούσε να αποτελέσει «την πλέον συμφέρουσα επιλογή, για μεταφορά φορτίων από την Ασία όταν θα έχουν ολοκληρωθεί όλοι οι σχεδιασμοί της ρωσικής πλευράς για την δημιουργία ενός ευρύτατου δικτύου υποστήριξης των πλοίων που διαπλέουν την περιοχή».
 
Να σημειωθεί ότι η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα εδώ και καιρό αναζητάει θαλάσσιους διαδρόμους που θα μειώνουν τον χρόνο εκτέλεσης ενός δρομολογίου από την Δυτική προς την Ανατολική πλευρά της υφηλίου ,παράλληλα θα απαιτούνται λιγότερα καύσιμα αλλά και θα διασφαλίζεται η καλύτερη προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και φαίνεται ότι επιλέγουν πλέον το NSR. Εκτιμάται ότι η αξιοποίηση του Northern Sea Route στην Αρκτική θα συμβάλει ( και ήδη συμβάλει) στην μείωση του χρόνου διάρκειας του ταξιδιού από τα λιμάνια της Άπω Ανατολής στα λιμάνια της Δυτικής Ευρώπη κατά 30ημέρες, σχεδόν, ημέρες.
Η κινεζική Cosco
 
Κατά πληροφορίες οι ειδικοί της κινεζικής Cosco υπολογίζουν ότι τα επόμενα χρόνια τα εμπορεύματα από Ασία θα μπορούν να διακινούνται μέσω της Βορείου Οδού. Ειδικότερα εκτιμάται ότι έως το 2020, μέσω του NSR, θα διακινείται το 15% των εξαγωγών της Κίνας, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 800 δις ευρώ . Να σημειωθεί ότι το NSR χρησιμοποίησε προσφάτως το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Cosco Shipping, « Young Sheng»,
 
Σημειώνεται ότι σχετική οδηγία για την χρήση του NSR έχει εκδώσει και ο Αμερικανικός Νηογνώμονας ( ΑΒS) με σχετικές οδηγίες όπως : η εφαρμογή της διέλευσης του NSR , τα πιθανά τεχνικά και λειτουργικά ρίσκα κ.α.
Υπενθυμίζεται ότι η Ρωσία σχεδιάζει να επενδύσει περί το ένα δις δολάρια ώστε έως το 2018, στα όρια της ρωσικής Αρκτικής, να έχουν ιδρυθεί νέες βάσεις εξειδικευμένης αεροδιάσωσης στα λιμάνια, Ντίξον, Τίξι, Πέβεκ, και Προβιντένιε.
 
Πληροφορίες αναφέρουν ότι σύμφωνα με τους ρωσικούς σχεδιασμούς τρία από τα ανωτέρω λιμάνια θα ενταχθούν σε ένα κεντρικό σύστημα λιμένων με αεροπορικά και διασωστικά μέσα τα οποία θα επιτρέπουν την εργασία σε πλωτά μέσα κάτω από το νερό στις ακραίες καιρικές συνθήκες της Αρκτικής. Επίσης θα δημιουργηθούν επτά ενδιάμεσοι σταθμοί διάσωσης οι οποίοι θα μπορούν να καλύπτουν όλη την έκταση της Αρκτικής σε πραγματικό χρόνο από αέρος και θαλάσσης.
 

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

Επιστολή Ν. Κοτζιά στους
πολιτικούς αρχηγούς 
 
Το μήνυμα του Γ. Μώραλη
για τις εορταστικές εκδηλώσεις

Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια
στον τουριστικό τομέα  

Διευθύνων Σύμβουλος της
ΕΕΤΑΑ ο Σπ. Σπυρίδων
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

Χρυσό Βραβείο για την
ΕΥΔΑΠ από το EBEN GR 

Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα
Ράλι (ERC)

podosfairiki_synerg.logo1
 «Άλμα»: Το μυθιστόρημα
του Χρήστου Χρυσόπουλου
από τις Εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ

Η Blue Circle Engineering
Ltd στην οικογένεια του
Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

06 Δεκεμβρίου 2019, 00.00
Αλήθειες και ψέματα για το κοινωνικό μέρισμα
Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου του...
05 Δεκεμβρίου 2019, 23.35
Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στον τουριστικό τομέα
Στις νέες αναπτυξιακές ευκαιρίες...
04 Δεκεμβρίου 2019, 22.09
Επιστολή Ν. Κοτζιά στους πολιτικούς αρχηγούς
Ο Πρόεδρος του ΠΡΑΤΤΩ, Ν. Κοτζιάς και η...

Ναυτιλία

05 Δεκεμβρίου 2019, 23.22
Τα χειμερινά δρομολόγια της Celestyal Cruises
Εκδήλωση υποδοχής στο Celestyal Crystal με αφορμή...
04 Δεκεμβρίου 2019, 22.06
Επιχείρηση διάσωσης του πληρώματος Φ/Γ «NEW LEO»
Ευρεία επιχείρηση έρευνας και...
04 Δεκεμβρίου 2019, 00.12
Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου με την πώληση των Λιμανιών
Δήλωση Τομεάρχη Ναυτιλίας και...

Πειραιάς

05 Δεκεμβρίου 2019, 23.33
 Ημερίδα για τα Επείγοντα Περιστατικά
Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων...
04 Δεκεμβρίου 2019, 22.00
SOS ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Ιδρυτική συνέλευση αγώνα πολιτών Πειραιά
Η γιγάντωση του εμπορίου και της...
03 Δεκεμβρίου 2019, 01.19
«Οι εργολάβοι ιδιωτικών υπηρεσιών έφτασαν στον Δήμο Πειραιά»
 Ανακοίνωση της Δημοτικής Κίνησης...