Πέμπτη, 24 Αυγούστου, 2017

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τετάρτη, 05 Φεβρουαρίου 2014 23:54

Θ. Δρίτσας: Όχι στις «λευκές» επιταγές…

damanaki ixthok1
«Η συζήτηση επί των άρθρων ενός τόσο σημαντικού νομοσχεδίου κίνησε το ενδιαφέρον δεκατεσσάρων Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, ενός Βουλευτή από άλλο κόμμα και εδώ τελεία. Δεν υπάρχει κανένας Βουλευτής από τα κόμματα της Πλειοψηφίας –τυχαίο;- πολύ περισσότερο μάλιστα που μια τόσο καίριας σημασίας αλλαγή στις συνθήκες εκμετάλλευσης των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας, με την εκποίηση της ΑΔΜΗΕ, αιτιολογείται στην αιτιολογική έκθεση, κύριε Υπουργέ, με δεκαέξι σειρές, χωρίς τεκμηρίωση, χωρίς απάντηση, χωρίς τίποτα. 
 
Αυτό, κύριε Πρόεδρε, για την κοινοβουλευτική πρακτική είναι η επιτομή της απαξίωσης, της υπεκφυγής και του κυνισμού. Αν είναι δυνατόν, δεκαέξι σειρές μιας γενικόλογης περιγραφής και ενός αβάσιμου ισχυρισμού χωρίς τεκμηρίωση, να αποτελούν την αιτιολογική βάση για μια τόσο σημαντική αλλαγή που έχει να κάνει με τον τομέα της ενέργειας και την ηλεκτροδότηση νοικοκυριών και επιχειρήσεων, αλλά και την παραγωγική βάση της χώρας! 
 
Δεν θα μείνω περισσότερο στα θέματα του νομοσχεδίου γιατί, στα λίγα λεπτά που έχω, θέλω να ασχοληθώ με την τροπολογία που καταθέτει η Κυβέρνηση σχετικά με τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα. Ήδη συνάδελφοι, όπως ο Γιώργος Βαρεμένος και η Νάντια Βαλαβάνη, αναφέρθηκαν με επάρκεια σε αυτό. 
 
Θέλω όμως να επιμείνω. Θα το κάνουν και άλλοι συνάδελφοι στη συνέχεια, γιατί για εμάς η απαξίωση στην πραγματικότητα, το κλείσιμο –γιατί περί αυτού πρόκειται- και η ιδιωτικοποίηση τελικά της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας είναι κορυφαίο ζήτημα. 
 
Θα επιμείνω και εγώ και θα επαναλάβω ότι με αυτή την τροπολογία, με γενικό αριθμό 1106 και ειδικό 139, η Κυβέρνηση ζητά από την ελληνική Βουλή μια λευκή επιταγή –περί αυτού πρόκειται- ώστε να ρυθμίσει από εκεί και πέρα όλα τα κρίσιμα ζητήματα εν αγνοία της Βουλής. 
 
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται κάποιο σχέδιο το οποίο εγκρίθηκε στις 17 Δεκεμβρίου από το EUROGROUP, αλλά η Κυβέρνηση αυτό το σχέδιο που εγκρίθηκε ούτε το παρουσιάζει ούτε το συζητά στη Βουλή. 
 
Εμείς ζητάμε, έστω και την τελευταία στιγμή, να κατατεθεί αυτό το σχέδιο, όπως και κάθε άλλη συμφωνία που έχει υπάρξει για τη συνολική ρύθμιση της τύχης των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων. Τότε θα μπορούσε να φωτιστεί ακριβέστερα το περιεχόμενο και η στόχευση αυτής της τροπολογίας. 
 
Θα κάνω μία παρένθεση εδώ: Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια ακριβώς μεθοδολογία η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας ακολούθησε και στην περίπτωση της ΕΛΒΟ, την οποία έσπευσαν βεβιασμένα να θέσουν σε εκκαθάριση χωρίς να παρουσιάσουν ποτέ στη Βουλή τους σχεδιασμούς τους για τη συγκεκριμένη εταιρεία. 
 
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ζητήσει από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να ενημερώσει τη Βουλή για την ΕΛΒΟ, για την εταιρεία δηλαδή που συναρμολόγησε τα άρματα LEOPARD II –περί αυτού πρόκειται- και η Κυβέρνηση εκώφευσε. 
 
Το Υπουργείο Οικονομικών ενώπιον του Εφετείου Θεσσαλονίκης ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία δεν είναι βιώσιμη, χρησιμοποιώντας ως υπόθεση εργασίας τη μηδενική κρατική και ιδιωτική χρηματοδότηση της εταιρείας, λες και υπάρχει εταιρεία που να μπορεί να κριθεί βιώσιμη αν της στερείς τη χρηματοδότηση. Έχουμε ζητήσει να κατατεθούν με επίσημη αίτηση κατάθεσης εγγράφων όλα τα στοιχεία και η υπόθεση αυτή να διερευνηθεί σε βάθος. 
 
Κεντρική ιδέα της τακτικής των μνημονιακών κυβερνήσεων όλων των τελευταίων ετών είναι οι αποφάσεις να λαμβάνονται μακριά από τη Βουλή, μακριά από τους εργαζόμενους, αλλά χέρι-χέρι με τους πιστωτές. Και για την ΕΛΒΟ λοιπόν ζητάμε, όπως και για τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, να έρθει στη Βουλή στις αρμόδιες επιτροπές όλο το υλικό, όλα τα δεδομένα και να γίνει η συζήτηση.
 
Με την τροπολογία αυτή τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα διασπώνται σε δύο εταιρείες –το είπαν και οι προηγούμενοι συνάδελφοι- εκ των οποίων η μία θα έχει αντικείμενο την παραγωγή και εμπορία όπλων, πυρομαχικών και πολεμικού υλικού, κατά την έννοια του άρθρου 346 της Συνθήκης της Λισσαβώνας που κατοχυρώνει την κρατική αμυντική βιομηχανία, ενώ η άλλη εταιρεία είναι άγνωστο τι αντικείμενο θα έχει και αυτό είναι ένα τεράστιο κενό. Τι θα ψηφίσει η ελληνική Βουλή με αυτή την τροπολογία;  
 
Τα στοιχεία του ενεργητικού και παθητικού των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων μεταβιβάζονται στις δύο νέες εταιρείες. Πουθενά όμως δεν καθορίζεται σε ποια από τις δύο εταιρείες ποια στοιχεία μεταβιβάζονται. Ποια θα μεταβιβαστούν στη μία και πώς μπορεί να βεβαιώσει η Κυβέρνηση τη Βουλή ότι δεν δημιουργεί στην πραγματικότητα εταιρείες «σκελετούς», με προσχεδιασμένο στόχο να τεθούν σε εκκαθάριση, όπως η ΕΛΒΟ, στο τέλος του χρόνου;
 
Μήπως έχουμε μία τροπολογία που απλά κερδίζει χρόνο για τους απώτερους κυβερνητικούς και τροϊκανούς σχεδιασμούς; Είναι περισσότερο από βέβαιο ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει. 
 
Από την άλλη, δεν υπάρχει καμμία απολύτως πρόβλεψη για τη διατήρηση θέσεων εργασίας, την εξόφληση οφειλομένων μισθών, την καταβολή των οφειλομένων εφάπαξ και την εξόφληση του ασφαλιστηρίου της Εθνικής Ασφαλιστικής. 
 
Η παράλειψη αυτή έχει ως αποτέλεσμα κανένας από τους εργαζόμενους να μην μπορεί να είναι σίγουρος για τη θέση του και κανείς να μην μπορεί να είναι βέβαιος ότι οι εργασιακές του απαιτήσεις δεν θα μεταφερθούν σε μία δεύτερη κακή εταιρεία, από την οποία δεν πρόκειται να ικανοποιηθεί ποτέ. 
 
Σας καταθέτω στα Πρακτικά την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της Ηλεκτρομηχανικής Κύμης, γιατί πρέπει να αναδειχθούν και τα επιμέρους ζητήματα όλων των εταιρειών των ΕΑΣ και κυρίως γιατί η απλή ανάγνωσή της αρκεί για να διαπιστώσει ο καθένας πόσο κινδυνεύουν τα δικαιώματα των εργαζομένων. 
 
Μαζί με αυτό θέτω και το ζήτημα της βιωσιμότητας της Μεταλλουργικής της Ηπείρου που ανήκει επίσης στις εξειδικευμένες βιομηχανικές μονάδες με παραγωγικές δυνατότητες, τις οποίες δεν υπάρχει κανένας λόγος να τις στερηθεί η παραγωγική βάση της χώρας.
 
Τέλος, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η κυβερνητική λύση δι' αυτής της τροπολογίας επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με τουλάχιστον 35 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία οφείλονται κυρίως στις προβλεπόμενες κρατικές επιχορηγήσεις.
 
Δηλαδή, μετά την εφαρμογή της λύσης το κόστος για τον προϋπολογισμό είναι όσο ήταν και σήμερα. Αυτό, όμως, δεν είναι το μοναδικό δημοσιονομικό κόστος της λύσης, της τροπολογίας αυτής, γιατί η τροπολογία επιτρέπει στο ελληνικό δημόσιο να κεφαλαιοποιεί μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου τα ποσά που του οφείλουν τα ΕΑΣ για όλο αυτό το διάστημα.
 
Επομένως, για το χρονικό διάστημα 2001-2010 που εφαρμόστηκε η μεθοδολογία της αύξησης συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο και κόστισε στον Έλληνα φορολογούμενο 365 εκατομμύρια ευρώ, βλέπουμε αυτή η παλιομοδίτικη τακτική να επανέρχεται από το «παράθυρο». Τι θα γίνει με τις σωρευμένες ζημιές του Ομίλου; Μπορεί να μην απαντηθεί αυτό; Μπορεί να απαντηθεί σήμερα, σε μια Βουλή που δεν παρακολουθεί καν;
 
Η τροπολογία δεν εγγυάται ότι οι ζημιές αυτές δεν θα παραμείνουν στη διασπώμενη εταιρεία και ότι δι’ αυτής τελικά θα περάσουν στον κρατικό προϋπολογισμό. 
 
Η «λευκή» επιταγή που ζητά η Κυβέρνηση δεν έχει αντίκρισμα. 
 
Μαρτυρά την πλήρη έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού και είναι επιζήμια για τους εργαζόμενους και το δημόσιο συμφέρον. Πρέπει να αποσυρθεί όχι μόνο γιατί το ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά γιατί αυτά είναι πολύ σοβαρά πράγματα για να αντιμετωπίζονται με τη διαδικασία του fast track.
 
Φέρτε τη συμφωνία με την Τρόικα, φέρτε τις συμφωνίες που έχουν εγκριθεί και από το Eurogroup και ελάτε να δούμε και να συζητήσει η Ελληνική Βουλή εναλλακτικές λύσεις για βιώσιμες εταιρείες, όπως μπορούν να είναι και να γίνουν και τα ΕΑΣ και η ΕΛΒΟ.
 
Κύριε Πρόεδρε, έχω ήδη υπερβεί το χρόνο, αλλά υπάρχει άλλη μια τροπολογία Βουλευτών, εκπρόθεσμη, για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Εμείς θέλουμε να την ψηφίσουμε. Τι συμβαίνει εδώ; Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έχοντας εξαθλιωθεί, γεννούν χρέη του ιδιώτη επιχειρηματία, του κ. Σάφα, προς συναλλασσόμενες με αυτά εταιρείες, προμηθευτές και άλλους, οι οποίοι καταφεύγουν στα δικαστήρια και σωρεία αποφάσεων εκδίδονται αυτή την περίοδο κατάσχεσης περιουσιακών στοιχείων των Ναυπηγείων, γερανών και άλλων σημαντικών υποδομών.
 
Οι εργαζόμενοι βάζουν τα στήθη τους μπροστά και δεν επιτρέπουν σε αυτούς που έρχονται να εκτελέσουν αυτές τις αποφάσεις να το κάνουν. Έρχεται αυτή η εκπρόθεσμη τροπολογία Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας να βάλει τέρμα σ’ αυτές τις κατασχέσεις μέχρι να παραληφθούν τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι μια ρύθμιση για να ρυθμιστεί η αθλιότητα. Όμως, εν πάση περιπτώσει, πράγματι, αυτά τα περιουσιακά στοιχεία -που δεν ανήκουν στον κ. Σάφα στην πραγματικότητα, αλλά ανήκουν στον ελληνικό λαό- πρέπει να τα υπερασπιστούμε. Θα την ψηφίσουμε, αν την κάνει δεκτή ο Υπουργός -δεν έχει ακόμα αναφερθεί- αυτή η τροπολογία, αλλά καταλαβαίνετε την παράνοια.
 
Απέρριψε η Βουλή την πρόταση Εξεταστικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, υποσχέθηκε η Κυβέρνηση ότι εντός ολίγου θα έρθει η λύση για τα Ναυπηγεία και έρχεται αυτή η τροπολογία για να περισώσει οτιδήποτε αν σώζεται από την εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων των Ναυπηγείων. Αίσχος! Αίσχος και θλίψη!
 
Επιτέλους, η Κυβέρνηση αυτή δεν μπορεί να παίζει με την παραγωγική βάση της χώρας σε τόσο κρίσιμους τομείς».

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

«Η Ελλάδα παρέδωσε
μαθήματα ιστορίας στην
Εσθονία»
 
 
Οι αλησμόνητες γκάφες του
δημοσιογράφου των...
αποκαλύψεων για τη
Βενεζουέλα

Υποψήφιος πρόεδρος ο
Γ. Ραγκούσης ...

"Απροκάλυπτα ρατσιστής
ο Τραμπ"
 

Γεγονότα

ΕΥΔΑΠ: Τέλος οι εργολάβοι
στην καθαριότητα

7ο Φεστιβάλ Θεάτρου 
Αίγινας

ΕΛΠΕ: Επίσκεψη μαθητών
διακριθέντων στην
«Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα»

podosfairiki_synerg.logo1
Ξεκίνησαν οι θερινές
εκπτώσεις

Παρουσίαση του Μητρώου
online media 

cruise bunner

To view this Flash you need Javascript on your browser and updated version of flash player.

elpe

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

23 Αυγούστου 2017, 22.11
Υποψήφιος πρόεδρος ο Γ. Ραγκούσης ...
Την υποψηφιότητά του για τη νέα ηγεσία...
23 Αυγούστου 2017, 22.04
«Η Ελλάδα παρέδωσε μαθήματα ιστορίας στην Εσθονία»
Με τίτλο «Διεθνές σκάνδαλο - Η Ελλάδα...
23 Αυγούστου 2017, 00.00
Παραπομπή Χριστοφοράκου για το σκάνδαλο με το C4I
Δωροδοκίες κρατικών αξιωματούχων...

Ναυτιλία

22 Αυγούστου 2017, 16.50
 Έφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ, Γιάννης Κούβαρης
Σε ηλικία 63 χρονών άφησε την τελευταία...
22 Αυγούστου 2017, 16.44
Σύγκρουση πλοίου Ελληνικών συμφερόντων  με  αντιτορπιλικό
Ελληνικών συμφερόντων είναι το πλοίο με...
22 Αυγούστου 2017, 00.00
Στήριξη της κρουαζιέρας για την ανάπτυξη προορισμών στον Ελληνικό χώρο
Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων...

Πειραιάς

23 Αυγούστου 2017, 00.00
Τα σοκάκια της Τρούμπας
του Σταύρου Μαλαγκονιάρη   «Μια...
23 Αυγούστου 2017, 00.00
Σημεία και τέρατα από τον πρώην πρόεδρο σε οικοτροφείο στον Πειραιά
Σε 40 χρόνια κάθειρξη χωρίς αναστολή...
23 Αυγούστου 2017, 00.00
Με εντατικούς ρυθμούς έχουν...