Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου, 2020

Larger Font Smaller Font PDFΕκτύπωσηE-mail

Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2013 10:09

«Το ναυάγιο» της Κυβέρνησης στην ναυτιλία

logoartc_fΑνακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με τις επαφές του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, στο Λονδίνο.

Οι χθεσινές ανακοινώσεις, για την επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Βαρβιτσιώτη στο Λονδίνο, επιβεβαιώνουν την προσήλωση του ίδιου και της κυβέρνησης, στην εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων και όχι στην ενίσχυση της συνεισφοράς της ναυτιλίας στην οικονομία και στην κοινωνία, που πλήττεται από τη φτώχεια και την ανέχεια.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, απροκάλυπτα, σε δελτίο τύπου του Υπουργείου, ο κ. Υπουργός σε συνάντηση, που είχε στο Λονδίνο, με τον Κινέζο Υφυπουργό Μεταφορών, αφού επεσήμανε ότι «πολλοί Έλληνες στρέφονται προς ναυπηγεία της Κίνας», του ζήτησε (ο Μ. Βαρβιτσιώτης) να μεταβιβάσει το αίτημα για «παροχή χρηματοδοτικών διευκολύνσεων προς τους Έλληνες πλοιοκτήτες, όχι μόνο μεγάλου, αλλά και μικρού και μεσαίου βεληνεκούς, από  την Κεντρική τράπεζα της Κίνας».

Με δύο λόγια, αποκαλύφθηκε περίτρανα, ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να μπορέσουν όλο και περισσότεροι εφοπλιστές να «χτίσουν» πλοία στην Κίνα, για να αυξήσουν τα κέρδη τους. Αυτό, όμως, είναι απλά «φιλική» διαμεσολάβηση, η οποία ούτε αξία προσθέτει στην ελληνική οικονομία, ούτε ενισχύει έστω στοιχειωδώς, την ανασυγκρότηση της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.

Ο Υπουργός, στην ομιλία του στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, στην προσπάθειά του να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της ελληνικής πλοιοκτησίας, μεταξύ άλλων, παρέθεσε σειρά στατιστικών στοιχείων, που επιβεβαιώνουν την ισχυρή θέση της ελληνικής ναυτιλίας, διεθνώς. Επειδή, όμως, ο στόχος της ελληνικής κυβέρνησης, πρέπει να είναι η ουσιαστική συμβολή της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, θα πρέπει να μας εξηγήσει γιατί:

Διαρκώς φεύγουν πλοία από την ελληνική σημαία, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Αρχής, τον Αύγουστο κατέγραψαν νέα μείωση κατά 2,6% και έφτασαν μόλις στα 1.912, δηλαδή σε επίπεδα της δεκαετίας του 1990!....

Καταρρέει η εισροή του ναυτιλιακού συναλλάγματος. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το 8μηνο (Ιανουάριος - Αύγουστος), υπήρξε μείωση του ναυτιλιακού συναλλάγματος, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό 8μηνο κατά 13% (εισέρρευσαν 7,95 περίπου δις. € ενώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα είχαν εισρεύσει 9.15 δισ €).

Η ανεργία των ναυτικών αυξάνεται, παρότι ο Υπουργός Ναυτιλίας βρήκε την καινοφανή θεωρία της επιστροφής στο επάγγελμα πολλών ναυτικών, για να δικαιολογήσει το «ναυάγιο» της πολιτικής της κυβέρνησης. Στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), δείχνουν αύξηση κατά 20% της ανεργίας των αξιωματικών και διαψεύδουν τον Υπουργό, διότι οι αξιωματικοί δεν μπαινοβγαίνουν περιστασιακά στο επάγγελμα.

Όπως και να έχει, το «ναυάγιο» της κυβερνητικής πολιτικής και στη Ναυτιλία, δεν κρύβεται πια. Η μόνη υπηρεσία, που μπορεί να προσφέρει αυτή η κυβέρνηση, είναι να φύγει το γρηγορότερο.

Νεότερες ειδήσεις:
Πρόσφατες ειδήσεις:

Πρόσωπα

 

 «Ποιους ενοχλεί ο Πολυχώρος
Λιπασμάτων …»
 
Συνάντηση Γ. Μώραλη
με τον Λιμενάρχη Πειραιά

«Μια ακόμη χαμένη ευκαιρία
για τη δημόσια υγεία;»

Παράσημο
 
 

Γεγονότα

«Μια φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά» 

«Μία φορά και έναν καιρό
στον Πειραιά»: 
Δεύτερος κύκλος εκπομπών

Τιμητική διάκριση της
Celestyal Cruises στα
MedCruise Awards 2020

Πληθυσμιακές Εξάρσεις
Μεδουσών 

Αναβολή της Έκθεσης
EAST MED YACHT
SHOW 2020
 

Πρωτοσέλιδα

Πολιτική

29 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
Συμφωνία των Πρεσπών: Από «εθνική ήττα» σε «ιστορική» συμφωνία
Μετά το σάλο που ξέσπασε από το...
27 Σεπτεμβρίου 2020, 01.57
«Νέα δόξα για την πέτσινη δημοσιογραφία»
Η Συσπείρωση Δημοσιογράφων –...

Πειραιάς

28 Σεπτεμβρίου 2020, 23.12
 Νέος Πρόεδρος στον Εμπορικό Σύλλογο ο Θ. Καπράλος
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο...
28 Σεπτεμβρίου 2020, 15.36
Επιχείρηση «σκούπα» στο κυριακάτικο παζάρι
Συντονισμένη επιχείρηση-«σκούπα» του...
28 Σεπτεμβρίου 2020, 00.00
 Δ. Γκερλές: Τραγέλαφος η υπόθεση του Δικαστικού Μεγάρου στον Πειραιά
Για τη νέα πρόταση όσον αφορά στην...